Gå til innhold

Spiser dere middag hver dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

<br /><br /> Anonym poster: 3857153790473f862d940be4a19d17f7

Det gjør vi. Vi har fast klokkeslett for middag hver dag, og de som ikke kommer (uten god grunn) får ta seg en brødskive.

Unntakene finnes selvsagt, men de er sjeldne. <br /><br /> Anonym poster: 15fc8e16f2cca53fcee44c73b68dc019

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, ikke hver eneste :) Spørs hva du kategoriserer som middag? Varm mat liksom? Eller må man være samlet? Må det være midt på dagen? Blir ofte "middag til kvelds" her :)

Anonym poster: 46629c7276d0327bdf7b747536f4469c

Gjest Magdalene
Skrevet (endret)

Vi har varm middag sammen hver dag.

Nå har vi bare et barn på tre år foreløpig da.

Blir ofte til kvelds da, så slipper vi å stresse med å lage middag så fort vi kommer hjem fra jobb. Blir annerledes når/om datteren vår begynner med noen aktiviteter tenker jeg.

Endret av Magdalene
Skrevet

Vi har middagsaktig mat hver dag, ja ;)

Men det er ikke alltid vi klarer å være til stede alle sammen, og vi holder heller ingen fast tid. Det blir ganske umulig med seks personer som har sine forskjellige aktiviteter og sosiale/jobbmessige forpliktelser. Og hvor travelt det er gjenspeiler seg også i menyvalget: vi lager ofte god mat i helgen, mens det i hverdagen er nødt til å gå litt kjappere. Tillater meg selv to "krisemiddager" i uka, definert som mat av typen pølser, tomatsuppe med baguetter, ostesmørbrød osv, til de dagene hvor vi bare har 20 minutter å lage middag på, men prøver ellers å lage "skikkelig" mat når vi har tid.

Gjest fr21_5ffdsa
Skrevet

<br /><br /> Anonym poster: 3857153790473f862d940be4a19d17f7

Det gjør vi. Vi har fast klokkeslett for middag hver dag, og de som ikke kommer (uten god grunn) får ta seg en brødskive.

Unntakene finnes selvsagt, men de er sjeldne. <br /><br /> Anonym poster: 15fc8e16f2cca53fcee44c73b68dc019

Nei, ikke alltid. Men i de tilfellene det skjer er det fordi vi er så slitne at ingen av oss orker å lage noe særlig. Men det er veldig sjelden.

Skrevet

Ja, det gjør vi:) Må ha middag

Skrevet

Varm mat i en eller annen form har vi hver dag, som oftest i stede for kvelds for da er det størst sjangs for at alle er hjemme.

Skrevet

Spiser middag hver dag, men er ikke alltid det er "skikkelige" middager, nei. Noen ganger blir det kyllingpølser, ferdig fiskegrateng, eller bare varmede baguetter med roastbeef, majones og løk, eller eggerøre og bacon f.eks.

Som gjerne kan bli sett på som en god frokost eller lunch også, for den saks skyld. Men varmmat blir det.

Skrevet

ja meg og sønnen min gjør det. kl 1630. Varm mat! hvis jeg skulle prøve å sluntre unna en dag får jeg klar beskjed av sønnen min at han skal ha middag!

Skrevet

Vi spiser varm mat hver dag ja, men blir ikke samtidig hele tiden pga. forskjellige timeplaner. De som kommer hjem senere enn maten er lagd får bare varme seg rester i mikroen :-)

Anonym poster: 505abe5a8bf19f6e0a482eb16998dbf9

Skrevet

Har varm middag hver dag.

Anonym poster: efec9d8c35d9c32d087671e9cf1c578e

Gjest Mysticgirl
Skrevet

For et stresset samfunn vi lever i.. slår meg bare.. For vi spiser også ofte på forskjellige tidspunkt, pga forskjellige timeplaner..

Skulle vært slik som i gamle dager, der man ikke stresset så mye og hadde god tid :)

• Liker 1
Skrevet

Så flinke dere er alle sammen! Må innrømme at det ikke blur varm middag her hver dag :P

Skrevet

Når samboeren er hjemme så ja da spiser vi varm mat hver dag, er jeg aleine så nei da blir det ikke middag alltid. . Men vi spiser seint som i 7-8 tiden om kvelden som oftest, men pga skift og turnus arbeid er det ingen fast tid å spise middag.

Skrevet

Så flinke dere er alle sammen! Må innrømme at det ikke blur varm middag her hver dag :P

Ser ikke på meg selv som "flink" fordi jeg lager varm mat hver dag. Det er ikke snakk om tre retters a la Hellstrøm, men helt vanlig mat som ovnstekt kylling, laks, skinessalat, sopp, stekte poteter, pasta carbonara, italienske retter, chilli con carne, osv.

Anonym poster: efec9d8c35d9c32d087671e9cf1c578e

Skrevet

Hver dag. Varierer hvor sunn den er. :)

Skrevet

Ikke hver dag, men som oftest. Det er jeg som lager de fleste middagene, og jeg må innrømme at jeg blir lei innimellom, og da er det godt å bare gi blaffen en dag (det blir mat, altså, bare ikke "skikkelig middag").

Gjest Fairydust
Skrevet

Ja, jeg tror vi gjør det. Har bare skjedd innimellom at vi ikke har spist middag. Nå skal det sies, det varierer hva middagen er. Noen ganger er det ikke ordentlig middagsmat så det kvalifiserer vel ikke. Det er bare meg og samboeren da, så ingen barn å ta hensyn til. Vi kan ofte dra ut å spise dersom vi ikke orker å stå på kjøkkenet. Forøvrig liker jeg å lage mat, og særlig middag. Syns det er gøy.

Skrevet

Middagstips anyone??? :D

Det kan du få på matforumet. <br /><br /> Anonym poster: 15fc8e16f2cca53fcee44c73b68dc019

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...