Gå til innhold

tips til oppkjøring 24 aug:)


hiland91

Anbefalte innlegg

heisann har oppkjøring 24 og er drit nervøs for og stryke :( har noen noen tiips til meg hva jeg burde gjøre før og under oppkjøring ? har øvekjørt i over 2år og føler jeg er veldig flink selv men er noe jeg sliter med som feks bakkestart:( kveler motoren av og til:( men kjørelærreren min viste meg en teknikk på hvordan jeg ikke skulle gjøre det så håper det da går fint. håper noen her inne kan hjelpe meg og ha noen tips til hvordan jeg ikke skal stryke for vill absolutt ikke gjøre det enste fredag:( så kjempe fint om noen kan hjelpe meg med noen tips :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruk god tid (ikke for mye altså), sjekk speilene jevnlig (VIKTIG!) Ikke ta noen risker i forbikjøring, rundkjøringer osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok lappen for akkurat en mnd siden, og det var absolutt ikke så ille som jeg trodde! Og jeg hadde heller ikke kjørt så mye før oppkjøringen heller.

Bare husk på:

- Bruk speil

-Hold vikeplikten

- Hold fartsgrensen

- Kjør rolig, og vis at du har kontroll

Nøkkelordet er: Kjør trygt og sikkert!

Det jeg gjorde feil på oppkjøringa var:

- Kvelte motoren 2-3 ganger

-Feil girte 2 ganger ( noe jeg aldri pleier å gjøre, men noe nerver spilte jo inn)

- Satte på feil blinklys i en av rundkjøringene.

Altså, jeg dreit meg ut på en god del.

Men så lenge du kjører sikkert, og ikke skaper noen farlige situasjoner så klarer du det !;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååååå tusen takk for tips hadde testtime i dag og han sa det gikk kjempe fint:D holdt vikeplikten og stoppa for folk på gangfelt og sjekka blindsone og speiler osv :D så tror nok det kommer til og gå bra:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke så lenge etter deg! Håper du forteller hvordan det gikk!! Er kjempe nervøs selv, selvom min er en liten stund til :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååja tid har du da?:D ja skal fortelle åssn det gikk er drit nervøs men skal bare tenke at det er en vanlig kjøretime og ta det helt med ro hadde jo testtime i dag og slappa av og gikk myye bedre nå:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har 31! :P Jaa, får prøve å late som det er en vanlig kjøretime jeg og! :) Plutselig var det bare 11 dager til, jeg som "nettopp" fikk beskjeden om at det var over en mnd til!

Får håpe det går bra med oss! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

besto med glans hadde ingen feil i det hele tatt bare behold roen så går det kjempe fint ikke vær nervøs:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

besto med glans hadde ingen feil i det hele tatt bare behold roen så går det kjempe fint ikke vær nervøs:D

Gratulerer med lappen og mobiliteten du nå har skaffet deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...