Gå til innhold

Angående adresseendring.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har flyttet på grunn av studier, men jeg er litt usikker på hvordan jeg gjør det med adresseendring.

Jeg har meldt adresseendring på posten sine hjemmesider, og det gikk jo greit. Men må jeg si ifra til absolutt alle steder jeg får post fra? Slik som banken osv? Hvordan gjør man dette?

Anonym poster: 5c05fdb950c22c6835d3579e7595e1f3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er veldig mange steder som følger folkeregisteret sine registrerte ser på deg. Så hvis ikke du har endret hos skatteetaten så går posten til gamle adr

Skrevet

du må endre i folkeregisteret senest 8 dager etter du har flyttet. Jeg har brukt noe lengre tid en gang, fordi jeg ikke fant alt jeg trengte, men det gikk bra. Så vil banken endre i forhold til hva som står i folkeregisteret(kan ta litt tid), legekontoret, skatteetaten osv. Steder der du har abonomanger må du si i fra om selv, hvis du får et blad i posten f.eks. teleoperatøren er det greit å si i fra til. Flytteportalen er veldig grei å bruke egentlig :) Den har jeg brukt hver gang og det er vel bare et par jeg har kommet på i ettertid at jeg må si i fra til. Venner og familie må du selvsagt si i fra til selv :)

Skrevet

Jeg har det slik at mye post fortsatt kommer hjem til mine foreldre (folkeregistrert) også har jeg opprettet en såkalt studentadresse der jeg bor ved studiestedet mitt.

Dette av flere grunner, men den viktigste er at om en flytter mye (slik studenter gjerne gjør), og det er endring i folkeregistret hver gang, faller kredibilteten og det ønkser jeg ikke noe av.

Anonym poster: 99a8e4958080568090821f3420e2a7f4

Skrevet

Dette med studier og hvirvidt det lønner seg å melde flytting vet jeg ingenting om, men for å svare på dette:

Jeg har meldt adresseendring på posten sine hjemmesider, og det gikk jo greit. Men må jeg si ifra til absolutt alle steder jeg får post fra? Slik som banken osv? Hvordan gjør man dette?

Anonym poster: 5c05fdb950c22c6835d3579e7595e1f3

- så er svaret JA! ;)

Med mindre du har bestilt at Posten sender flyttemelding for deg (de har slike kort de sender ut, men de må bestilles) så må du selv endre dine opplysninger hos kontaktene dine- som bokklubber, idrettslag, forsikring, bomselskapet, organisasjoner etc.

Jeg jobber i en organisasjon med mange utsendinger, og er forbauset over hvor mange som tror at slike ting går automatisk. Det gjør ikke det- du må rett og slett si fra selv, enten på mail eller kontaktskjema. Hvis ikke ender du i bunken med returpost...

Anonym poster: c9a15b6b913314e20e9aaa61e778ad79

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...