AnonymBruker Skrevet 14. august 2012 #101 Skrevet 14. august 2012 Ikke fortell han dette, det sårer han er enn det er verdt. Det var "bare ONS og sex" Tenk deg grundig om før du evt. gjør det...Jeg hadde ikke fortalt han det..... Det man ikke vet har man godt av....Du angrer grundig på dette også.... Jeg har vært utro selv, men kommer aldri til å si det ti han, sex er sex og kjærlighet er noe annet..... Synes folk er litt for dømmende her, ting skjer dessverre i fylla, ikke at det er en unnskyldning, men det er en medvirkende faktor.... En feiging som gir feige råd. Stakkars kjæresten din. Håper de finner ut av det. Anonym poster: 8e0df5869a8699940d277297ce1dc62d 2
RoH Skrevet 14. august 2012 #102 Skrevet 14. august 2012 Blir neste som en heksebrenningprosess hvor det konkurreres i å være mest mulig jævlig det her. At folk har sterke meninger er etter min oppfatning helt greit, men dobbelt moralisme er noe annet. Det fremstår etter min oppfatning som et forsøk på å trekke frem sin egen fortredelighet og gode moral på bekostning av andre. En del av brukeren er vanligvis utrolig liberal og nærmest krypene for positiv oppmerksomhet, slik fremstår de ikke her. I andre saker skal alt forstås til jeg blir kvalm, men nå skal det faen meg klubbes. For meg ser det ut som om TS angrer seg som ei bikke dette skal hu ha kred. for. Hun er i en drittall situasjon som hun selv har satt seg i. Om hun velger å fortelle dette til kjæresten sin får hun fordelt ansvaret, hun får snakket ut om det, forklart sin side. Om hun velger å holde kjeft (legge lokk på det) må hun bære ansvaret alene. I dag vet jeg med sikkerhet at jeg ikke kunnet leve med meg selv i et forhold hvor jeg var utro. Men for 10-12 år var det en annen historie og en annen tid. Noen velger å lære av sine feil andre forstår ikke egne feil. Bibelen hadde vel et ordtak om det. Så TS blir vel til sjuende og sist som du skrev, et spørsmål om hva du kan leve med. 1
Gjest Gjestende Skrevet 14. august 2012 #103 Skrevet 14. august 2012 Jeg var utro i et av mine tidligere forhold. Til forskjell fra deg så var forholdet vårt dårlig før jeg gjorde det. Etter at jeg var utro klarte jeg ikke å leve med det jeg hadde gjort, jeg gjorde det derfor slutt, uten å fortelle han hva som hadde skjedd. Grunnen jeg oppga var at følelsene mine ikke var der lenger, og det var jo sant. Å fortelle han om utroskapen valgte jeg å la være, vi skulle samarbeide om et barn, og dessuten hadde han det vondt nok som det var.... Feigt ja, men jeg klarte ikke annet... Jeg vet i alle fall at jeg ikke klarer å fortsette i et forhold etter utroskap. Har brukt mange år etter dette til å "komme meg over" at JEG gjorde dette. Det hadde jeg aldri aldri trodd om meg selv. Aldri. Og jeg vil aldri gjøre noe sånt igjen.
waco Skrevet 14. august 2012 #104 Skrevet 14. august 2012 . Aldri. Og jeg vil aldri gjøre noe sånt igjen. Hva er det du aldri kommer til og gjøre igjen, aldri fortelle at du har vært utro? Eller og være utro og ikke fortelle, - eller og være utro og fortelle? Helt nøyaktig, hva var det du ikke skulle gjøre igjen sa du?
waco Skrevet 14. august 2012 #105 Skrevet 14. august 2012 Ikke fortell han dette, det sårer han er enn det er verdt. Det var "bare ONS og sex" Tenk deg grundig om før du evt. gjør det...Jeg hadde ikke fortalt han det..... Det man ikke vet har man godt av....Du angrer grundig på dette også.... Jeg har vært utro selv, men kommer aldri til å si det ti han, sex er sex og kjærlighet er noe annet..... Synes folk er litt for dømmende her, ting skjer dessverre i fylla, ikke at det er en unnskyldning, men det er en medvirkende faktor.... sex er sex og kjærlighet er noe annet, - så du har sex men en annen enn kjærligheten, eller er det det at du er kjæreste med den du har sex med? eller sex med en annen enn kjæresten? 1
topless Skrevet 14. august 2012 #106 Skrevet 14. august 2012 TS du spør etter erfaringer rundt dette. Det virker som om du vil at vi skal fortelle deg om sannsynlig utfall av en tilståelse og erfaringer ved å ikke fortelle det. Du er også redd for at sannheten ikke vil bli tolket riktig av kjæresten din. Det virker som om du er mest interessert i å redde skinnet ditt, og velger løsning etter det. Det burde være hensynet til kjæresten din og din egen samvittighet som avgjør hva du velger. Så får du tåle den reaksjonen som kommer. 1
Gjest Gjestende Skrevet 14. august 2012 #107 Skrevet 14. august 2012 Hva er det du aldri kommer til og gjøre igjen, aldri fortelle at du har vært utro? Eller og være utro og ikke fortelle, - eller og være utro og fortelle? Helt nøyaktig, hva var det du ikke skulle gjøre igjen sa du? Hva er det du aldri kommer til og gjøre igjen, aldri fortelle at du har vært utro? Eller og være utro og ikke fortelle, - eller og være utro og fortelle? Helt nøyaktig, hva var det du ikke skulle gjøre igjen sa du? Være utro. Det er det jævligste jeg har vært med på, og det er mulig jeg var uklar, men budskapet mitt er at man hverken har rett til eller sannsynligvis kan klare, å fortsette et forhold og late som ingenting. Jeg tror at man lærer av sine feil, men gjort er gjort.
Gjest HunterLady Skrevet 14. august 2012 #108 Skrevet 14. august 2012 Være utro. Det er det jævligste jeg har vært med på, og det er mulig jeg var uklar, men budskapet mitt er at man hverken har rett til eller sannsynligvis kan klare, å fortsette et forhold og late som ingenting. Jeg tror at man lærer av sine feil, men gjort er gjort. Det sier du nå ja. Det er fælt å være utro for de aller fleste mennesker, med mindre man er totalt sosiopat. Men denne fæle følelsen vil etterhvert dabbe av, og da er du plutselig utro igjen og sitter med akkurat den samme fæle følelsen. Vi mennesker lærer som regel aldri. 1
waco Skrevet 14. august 2012 #109 Skrevet 14. august 2012 Det sier du nå ja. Det er fælt å være utro for de aller fleste mennesker, med mindre man er totalt sosiopat. Men denne fæle følelsen vil etterhvert dabbe av, og da er du plutselig utro igjen og sitter med akkurat den samme fæle følelsen. Vi mennesker lærer som regel aldri. Bra sagt hunterlady! vi mennesker lærer aldri. Det finnes mennesker som er utro om igjen og igjen, som regel så forteller de at de var ruset da det skjedde. Men likefult er maset om kola og drikking neste helg!
skrufstark Skrevet 14. august 2012 #110 Skrevet 14. august 2012 Helt til jeg fant ut hvor meningsløst det kan være. Har alltid trodd at utroskap stikker mye dypere. Anonym poster: 9c43c48881a19d7d5a0ede20972474ad DU kommer til å slite med dette om du ikke forteller det! Jeg gjorde en liten tabbe rett før jeg og min ble sammen, 1 år etter så klarte jeg ikke å holde det inne mer. Det var verre for min kjære at jeg hadde løyet i 1 år enn det jeg faktisk gjorde. FORTELL HAN DET NÅ, det kommer fram en dag uansett!!!
Gjest Skogmann Skrevet 14. august 2012 #111 Skrevet 14. august 2012 Ikke fortelle Fordeler; Han slipper å vite, og forholdet kan fortsette videre. Ulemper; Du tynges av dårlig samvittighet som ødelegger forholdet til slutt, enten ved at du knekker sammen og forteller det når det er alt for seint, eller at du ikke vil klare å være helt deg selv igjen, noensinne sammen med ham. Fortelle Fordeler; Du har vært ærlig, og han kan overraske positivt (for din del) ved å forstå at du angrer. Du får det "off your chest". Ulemper; Han godtar det ikke og stikker Det er alternativene, så får du selv bestemme hva du kan leve med. Lykke til.
Neket Skrevet 14. august 2012 #112 Skrevet 14. august 2012 Vil bare gi TS en klem, jeg! Synes hun har fått jævla mye pes!
Gusto Skrevet 14. august 2012 #113 Skrevet 14. august 2012 Spørsmålet er vel om du kan leve med deg selv uten å fortelle det. Hvis du går å bærer på dette vil det kanskje bare bli verre med tiden og til slutt ødelegge deg og forholdet ditt. 1
Gjest HunterLady Skrevet 15. august 2012 #114 Skrevet 15. august 2012 Spørsmålet er vel om du kan leve med deg selv uten å fortelle det. Hvis du går å bærer på dette vil det kanskje bare bli verre med tiden og til slutt ødelegge deg og forholdet ditt. Enig her. Jeg er imot utroskap, men jeg forstår også at de som er utro faktisk bare er mennesker som hadde et svakt øyeblikk. Noen er vanvittig slemme og stygge mot folk som har vært utro, og det fortjener de faktisk ikke. Man skulle trodd at det var snakk om en drapstiltalt noen ganger, når man hører og ser reaksjonene til folk. Jeg tror ikke utro mennesker nødvendigvis er dårlige mennesker, jeg tror bare at de ikke er fullt så ansvarsbevisst og at de ikke passer veldig godt i et forhold.
Tidus Skrevet 20. august 2012 #115 Skrevet 20. august 2012 Enig her. Jeg er imot utroskap, men jeg forstår også at de som er utro faktisk bare er mennesker som hadde et svakt øyeblikk. Noen er vanvittig slemme og stygge mot folk som har vært utro, og det fortjener de faktisk ikke. Man skulle trodd at det var snakk om en drapstiltalt noen ganger, når man hører og ser reaksjonene til folk. Jeg tror ikke utro mennesker nødvendigvis er dårlige mennesker, jeg tror bare at de ikke er fullt så ansvarsbevisst og at de ikke passer veldig godt i et forhold. Jeg for min del ville heller hatt juling enn å oppleve utroskap igjen. Jeg er ikke FOR dette, men jeg forstår hvorfor utroskap er kriminelt i enkelte land..
Gjest Gjestende Skrevet 20. august 2012 #116 Skrevet 20. august 2012 Det sier du nå ja. Det er fælt å være utro for de aller fleste mennesker, med mindre man er totalt sosiopat. Men denne fæle følelsen vil etterhvert dabbe av, og da er du plutselig utro igjen og sitter med akkurat den samme fæle følelsen. Vi mennesker lærer som regel aldri. Hvordan i videste verden kan du uttale deg om det på vegne av menneskeheten HunterLady? Til orientering er dette nå 9 år siden og jeg har aldri vært utro eller vurdert det siden.
waco Skrevet 20. august 2012 #117 Skrevet 20. august 2012 Jeg for min del ville heller hatt juling enn å oppleve utroskap igjen. Jeg er ikke FOR dette, men jeg forstår hvorfor utroskap er kriminelt i enkelte land.. Ja du sier noe der. I gamle dager, i følge de gamle moselovene så kunne en mann henrette kona si hvis det viste seg at hun ikke var jomfru da de giftet seg, gjenopprettelsen ble ansett som det eneste humane man kunne gjøre. Spørsmålet alle må stille seg, - - Fortjener utroe mennesker og være lykkelige? Kan det la seg gjøres? i såfall hvordan? Dersom man leter etter lykken andre steder enn sitt eget hjem, er det noe man kan bli lykkelig av? Når ens egen lykke forutsetter og bedra andre mennesker, og når man må lyve når man ser mennesker rett i øynene, er det da man føler det så godt med seg selv? Man vet at man er et vesen man ikke kan stole på , man anstrenger seg maksimalt for og ikke bli avslørt i øynene, - er det da man får overskudd? Den logiske konklusjon er at utroe mennesker ikke kan være lykkelige med mindre det er selve utroskapen som gjør de lykkelige. Altså at nytelsen ligger i det og ikke bli avslørt. Og gjøre en masse handlinger i hemmelighet er selve lykken for utroe mennesker. Det er den eneste forklaring jeg kan komme på.
AnonymBruker Skrevet 20. august 2012 #118 Skrevet 20. august 2012 Ja du sier noe der. I gamle dager, i følge de gamle moselovene så kunne en mann henrette kona si hvis det viste seg at hun ikke var jomfru da de giftet seg, gjenopprettelsen ble ansett som det eneste humane man kunne gjøre. Lurer på om kona kunne henrette mannen dersom han ikke var jomfru jeg Anonym poster: d605071e0acd9eda1cd6afdee20520ca Anonym poster: d605071e0acd9eda1cd6afdee20520ca
Gjest HunterLady Skrevet 20. august 2012 #119 Skrevet 20. august 2012 Hvordan i videste verden kan du uttale deg om det på vegne av menneskeheten HunterLady? Til orientering er dette nå 9 år siden og jeg har aldri vært utro eller vurdert det siden. La du merke til at jeg skrev "som regel"? Det vil si at det finnes alltids unntak. Jeg tror bare at dersom man er utro én gang, så er det lettere å være det igjen. Jeg tror ikke dette gjelder hele menneskeheten, men en stor del av den.
Tidus Skrevet 21. august 2012 #120 Skrevet 21. august 2012 La du merke til at jeg skrev "som regel"? Det vil si at det finnes alltids unntak. Jeg tror bare at dersom man er utro én gang, så er det lettere å være det igjen. Jeg tror ikke dette gjelder hele menneskeheten, men en stor del av den. Det tror jeg også. Er man en mann/kvinne med prinsipper om at man ikke skal være utro, så er man aldri det. Men det er klart at man KAN forandre seg. Dog, hadde jeg visst at min nye hypotetiske partner hadde vært utro i tidligere forhold, hadde jeg nok brukt lengre tid på å bygge tillit.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå