Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Det må være fælt å ikke ha kontroll på seg selv når promillen øker. Trist er det også, for det betyr ikke annet enn du ikke kan stoles på. Hvilken garanti har man for at du ikke tar deg noen glass for mye med red bull og vodka og bestemmer deg for å feie over en random allerede neste helg? Forlat "kjæresten" din, det vil være det beste som har hendt han på lang sikt. Bare forsvinn fra "kjæresten" din. Du har gjort nok skade allerede.

Endret av Pene sko...
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var ikke bra. Det var ikke voldtekt. Men det var ganske bevisstløst.

Anonym poster: 9c43c48881a19d7d5a0ede20972474ad

Bevisstløst, første, andre eller tredje timen?

• Liker 1
Skrevet

Kvinner og selvinnsikt, - jeg synes ikke at du bare skal fortelle typen din at du hadde sex med en annen, -

Jeg synes du skal fortelle hvorfor du hadde sex med en annen.

- Hva er det med alkoholens magiske virkninger, - at du gjør alle de handlingene du har aller mest lyst til!?

• Liker 2
Skrevet

I mange tilfeller tror jeg man forteller om slike ting for å lette egen samvittighet, ikke for å være ærlig med den andre. Og i denne situasjonen er det vel egentlig rimelig at det er du som skal bære den største belastningen, ikke kjæresten din? Om dette virkelig bare var et ons, synes jeg ihvertfall du skal tenke deg om før du bestemmer deg for hva du vil gjøre.

Jeg vil i utgangspunktet ikke vite om et ons. MEN, her kommer det tricky, hvis jeg likevel hadde fått vite om det, ville jeg ønsket at jeg hadde fått vite det tidligere. Forvirrende? Ja, men mennesker er ikke i svart-hvitt, og de færreste kan opptre så kategorisk som (tilsynelatende) de fleste KG-brukere.

Dette er ikke noe råd fra min side egentlig. Annet enn å trekke puste dypt og ikke handle før du har tenkt deg om. Og det er en annerkjennelse av at du har det vondt fordi du har havnet i/satt deg i en veldig lei situasjon. Lykke til.

• Liker 1
Skrevet

... Og det er pga denne tråden jeg mener en viktig samtale i alle forhold er "hva ønsker du dersom det skulle skje - å få vite noe, eller å leve i lykkelig uvitenhet?" Jeg har etter bitter erfaring gjort det klart for nåværende kjæreste at dersom han skulle gjøre en glipp, uansett hvor mye ONS og feil det var - så vil jeg vite det. Sånn er jeg. Jeg foretrekker å ha fakta på bordet og selv få bestemme om jeg vil fortsette å være kjæreste med fyren eller ikke ...

• Liker 1
Skrevet

... Og det er pga denne tråden jeg mener en viktig samtale i alle forhold er "hva ønsker du dersom det skulle skje - å få vite noe, eller å leve i lykkelig uvitenhet?" Jeg har etter bitter erfaring gjort det klart for nåværende kjæreste at dersom han skulle gjøre en glipp, uansett hvor mye ONS og feil det var - så vil jeg vite det. Sånn er jeg. Jeg foretrekker å ha fakta på bordet og selv få bestemme om jeg vil fortsette å være kjæreste med fyren eller ikke ...

Krysasanti, jeg er enda drøyere, jeg ville ikke bare likt og vite at det er har skjedd. Jeg ville vite hvorfor utroskapen skjedde. Jeg mener når man har 22 juli kommisjonen selv om man vet i detalj hva som har hendt, så skulle det bare mangle at man ikke har en havarikommisjon etter utroskap.

Det er jo helsen vi snakker om.

• Liker 2
Skrevet

Krysasanti, jeg er enda drøyere, jeg ville ikke bare likt og vite at det er har skjedd. Jeg ville vite hvorfor utroskapen skjedde. Jeg mener når man har 22 juli kommisjonen selv om man vet i detalj hva som har hendt, så skulle det bare mangle at man ikke har en havarikommisjon etter utroskap.

Det er jo helsen vi snakker om.

Fullstendig enig. Hvorfor, hvordan, når og med hvem. Og jeg forbeholder meg retten til å bestemme hva som vil skje videre. Han mistet den retten da han var utro.

• Liker 2
Skrevet

Fullstendig enig. Hvorfor, hvordan, når og med hvem. Og jeg forbeholder meg retten til å bestemme hva som vil skje videre. Han mistet den retten da han var utro.

Ja man må jo finne ut motivet, hvis ikke så kan man jo heller ikke forhindre dette her i og skje igjen?

• Liker 1
Skrevet

noen ganger som med deg nå, er det best å holde ting for deg selv tror jeg. Om du vet med deg selv at det aldri skjer igjen så skån han for det.

Anonym poster: 7eba5fa8c7938b10fa9b3b962e0d87b9

Skrevet

Jeg har gjort det samme. Tror jeg. Er veldig usikker egentlig....

Kom til meg selv utpå morgenen på en tilstelning en gang, hadde et digert svart høl i hukommelsen før det.

Om jeg har drømt det eller jeg virkelig hadde sex/prøvde på det med en fyr bare fordi jeg var irritert på maset hans, litt sånn "dare me", vet jeg egentlig ikke....Jeg har bare et glimt av han som står naken og sier "Jeg trenger litt hjelp her" mens jeg mer eller mindre gjorde narr av ham.

Jeg var lykkelig forelsket i en annen mann på den tiden.

Jeg sa aldri noe til ham. For det første fordi jeg var så usikker, for det andre fordi jeg ikke ville miste ham.

Han dumpet meg senere, uten å oppgi noen spesifikk grunn.

Anonym poster: 7b9fd0addede66401aeb5670f07e9543

Skrevet

Kvinner og selvinnsikt, - jeg synes ikke at du bare skal fortelle typen din at du hadde sex med en annen, -

Jeg synes du skal fortelle hvorfor du hadde sex med en annen.

- Hva er det med alkoholens magiske virkninger, - at du gjør alle de handlingene du har aller mest lyst til!?

Jeg må innrømme at jeg har gjort noen skikkelige brølere når lyset har vært på, men ingen hjemme, for å si det sånn-jeg har ikke husket en dritt og skammet meg dypt når jeg har blitt gjenfortalt hva jeg bedrev natten før.

Og det er ting som jeg ikke engang har tenkt over!

Jeg tipper TS har tenkt tidligere på hvis/om/atte. Men ikke at hun skulle ha sex med en random fyr. Man gjør mye rart i drømmene sine. Jeg tror hva man kan finne på når man drikker seg til blackout er litt i samme sjangeren? Man er jo ikke bevisst, selv om beina og kjeften virker....

Skrevet

Han dumpet meg senere, uten å oppgi noen spesifikk grunn.

Usikkerhet i et forhold tærer voldsomt. det er bare et spørsmål om tid før den ene eller andre ikke orker å leve med den andre pga tillitsproblemer enten det er berettiget eller ikke. Alt som trengs er en veldig vond magefølelse som har sin grobunn i mangel på tiltro.

Jeg sier ikke at dette nødvendigvis er årsaken, men jeg vil tippe at det kan være. Mulig vedkommende fikk et tips utenfra om hva som har skjedd og så har personen fått umiddelbart kalde føtter.

Skrevet

Fortell han det, da letter du samtidig litt på samvittigheten din ..

Han fortjener å få høre sannheten og ikke tenk på at du vil få det jævlig nå - han har det verst.

Håper alt ordner seg!

Anonym poster: 67b3342aba928d9f336510d256b30cb3

Skrevet

Først og fremst mener jeg at du burde fortelle ham det.

Når det er sagt så kan jeg fortelle at kjæresten min har vært utro mot meg også, vi er fremdeles sammen i dag og er nå blitt samboere og planlegger barn :)

Også han var utro i fylla, og han fortalte meg det etter fire dager. Burde egentlig ha skjønt at noe var galt før han fortalte det, men jeg stolte så på han at jeg ikke kunne tenke tanken en gang. Ja, det var helt forferdelig da han fortalte meg det, og i ettertid, men om jeg hadde funnet det ut i dag, mange år senere, hadde det vært utrolig mye verre for meg og jeg hadde nok ikke tilgitt han, nettopp fordi han ikke fortalte meg det.

Måten du sier det på har veldig mye å si. Han var helt fra seg og oppløst i tårer i lang tid etterpå. Jeg skjønte virkelig at han angret noe helt ekstremt. Etter dette har han blitt veldig flink i forholdet vårt også. Fra dagen han fortalte meg det forandret han seg på en måte, og vi har hatt et helt annet forhold siden den gang! Om han ikke hadde jobbet så mye med å få meg til å tilgi og stole på han igjen hadde vi nok ikke vært sammen den dag i dag!

Så det jeg syns du burde gjøre er altså å fortelle han det, og vise at du virkelig elsker han og angrer utrolig på det du gjorde.

(Kjæresten min er også blitt veldig flink til å alltid ta kontakt når han er ute/på turer etc. Så klart, han kan jo være utro uansett, men at han tar kontakt (Sender meg meldinger, oppdateringer på hva de gjør, ringer meg etc.) gjør at jeg føler meg tryggere og har det bedre. Da greier jeg å slappe av, og sitter ikke hjemme å er redd for hva han gjør. Dette er ikke noe jeg har bedt han om å gjøre, men noe han startet med selv. Den dag i dag har jeg tilgitt han helt,og jeg elsker han mer enn noen gang, selv om den ekle følelsen innimellom stikker innom.)

Nå er ikke jeg kjæresten din og det er umulig for meg å si hvordan han kommer til å reagere NÅR (jeg skriver det på denne måten fordi jeg virkelig mener du skal fortelle han det) du forteller han det, men jeg ville gi kjæresten min en ny sjanse. så uansett ville jeg ikke droppe han på dagen. Om han ikke hadde gjort noe for å bygge opp forholdet igjen eller gjort noe som gjorde at jeg kunne stole på han igjen, så ville jeg ha gått fra han. Men jeg ville uansett gitt han en sjanse til å fortsette forholdet. Om han er utro igjen så er det rett ut...

Anonym poster: 2ba4796fc87b5b2eb95bb217740f0ba3

• Liker 1
Skrevet

Det er riktig at hun ikke ønsker dom, men råd. Men for at hun skal få råd, trenger folk her inne å gjøre vurderinger. Derfor blir det nesten umulig å gi råd uten å "dømme". Altså hun har gjort noe galt. Hva nå?

Hva skjer om hun ikke sier det?

De lever "lykkelig" videre og lar løgnen leve sitt eget liv. Dette vil bestandig være erindret hos TS, og ligge der bevisst eller underbevisst og tære på henne. Dette påvirker igjen forholdet. En annen ting er som mange påpeker, at sannheten ofte kommer for en dag. Vel, da er det adjø antar jeg virkelig sterkt. Da har du vist at du får til å leve med løgnen, og er i stand til å gjøre det samme på nytt.

Hva skjer om hun sier det?

Han vil nok revurdere hele forholdet, og han trenger nok i det minste en pause. Er du virkelig heldig, så forstår han deg og vil gi forholdet en ny sjanse. Dette tar tid, men over tid vil nok tilliten være bygd opp igjen. Og da snakker vi om en oppbygd tillit som er EKTE, og ikke falsk.

Så er det opp til deg hva du vil gjøre.

Nå kan jeg si min mening:

Si det til han hvis du er glad i han. Han fortjener sannheten og valget (ikke minst).

Jeg tror ikke du er et dårlig menneske. Jeg tror heller du er så redd for forholdet og fremtiden, at du tar en løsning som helgarderer deg og forholdet. Men vær snill å se større på saken.

Skrevet

Kjæresten sov for 1 mnd sidan med ei anna jente (utan at det skjedde noko). Hadde han haldt det skjult for meg hadde eg vore overbevist om at det betydde meir enn det gjorde, og hadde aldri tilgjeve han!

Skrevet

Om du nå forteller han det, så IKKE si at dere holdt på i 3 timer! Det er langt fra hva en mann kan tilgi. 10 min, ok. Da kan man skylde på hva som helst. Men ikke 3 timer.

• Liker 1
Skrevet

TS er nok en av de som er for egoistiske til å fortelle om utroskapen sin. Virker sånn. Alle svarene hennes inneholder unnskyldninger og dårlige argumenter for hvorfor hun skal holde tett.

Jeg mener at dersom man IKKE skal fortelle om utroskap, ja, da skal man slå opp, FØR man ligger med partneren sin igjen.

Hvis man ikke vil gi slipp på partneren, så er det forkastelig å ikke si det, for da har han/hun ikke noe han/hun skulle ha sagt. Det er ikke den utro part som skal få velge.

Å være utro er slemt. Å holde tett om det og fortsette som "normalt", er ren, egoistisk ondskap fra menneskets aller mørkeste sider. Like bak vold.

Når det er sagt ville jeg heller fått juling hver dag i en måned (om det ikke ga varig men), i stedet for å leve en løgn.

• Liker 2
Skrevet

Du vil beholde kjæresten, du angrer og vil ikke gjøre det igjen.

Ikke si noe, fortreng det og aldri snakk om det igjen.

Skrevet

Ikke fortell han dette, det sårer han er enn det er verdt. Det var "bare ONS og sex" Tenk deg grundig om før du evt. gjør det...Jeg hadde ikke fortalt han det..... Det man ikke vet har man godt av....Du angrer grundig på dette også.... Jeg har vært utro selv, men kommer aldri til å si det ti han, sex er sex og kjærlighet er noe annet..... Synes folk er litt for dømmende her, ting skjer dessverre i fylla, ikke at det er en unnskyldning, men det er en medvirkende faktor....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...