Gå til innhold

Stoffskifte eller Depresjon?

Fremhevede innlegg

Gjest Fredrik17
Skrevet

Hei!

I cirka en og en halv måned har jeg hatt følgende symptomer:

*Depresjon og nedstemthet

*Bekymringsfull angående disse symptomene

*Konstant svimmelhet, spesielt hvis jeg reiser meg fra liggende stilling (var nær å besvime av det i syden)

*Dårlig (noen ganger ingen) matlyst

*Rød klump på tungen (2 ganger)

*Noen dager slim i halsen

*Veldig trøtt og slapp

*Har opplevd en søvn paralyse en gang

Etter den første uken med dette mistenkte jeg Jern/ B12 mangel, og begynte rett på søsteren min sine jerntabletter, og tok en blodprøve for det dager senere. Jeg ringte så legen som sa at prøven hadde kommet tilbake, og det var ingenting galt med jernet i kroppen min. Stoppet så og ta jerntabletter

Jeg tok så en ny prøve for lavt stoffskifte (ikke fått svar), og skal igjen til legen på onsdag.

Så det jeg lurer på er:

Noen som vet hva dette kan være?

Utelukker jeg noen sykdommer?

Kan det at jeg tok jerntabletter ha gjort at det viste positivt på blodprøven?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes ikke symptomene dine skriket stoffskifte sykdom, men jeg har desverre ingen andre tips enn at du får vente på ptøveresultater fra legen evnt ta flere sjekker. Og jeg tror at om du skal ta prøver for å sjekke jern skal du ikke ta jern dagen før eller samme dag som blodprøven da det kan påvirke resultat, mener jeg at jeg har hørt, correct me anyone... Kan jo være en depresjon om du føler deg demprimert og ikke finnet glede ved det du gjorde før. Får håpe legen har svaret raskt, kjipt å ikke være i form

• Liker 1
Gjest Carla H.
Skrevet

Hvis du like vel skal til legen igjen (som for så vidt er mer kompetent enn brukere på KG) så ser jeg ikke helt hva hensikten her er. Det blir som å skyte i blinde for folk som skal svare deg. Er nok legen som kun kan hjelpe deg her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...