Gjest Meg Skrevet 12. august 2012 #1 Skrevet 12. august 2012 Ja, nå har magen min slått seg vrang. Den pleier å gjøre dette av og til av uviss grunn. Det kan gå måneder mellom hver gang. Men "forløpet" er det samme hver gang. Det begynner med at jeg merker at det kommer mye luft oppover. Smaken er veldig karakteristisk og det smaker gjær (grusomt). Etter en del timer med dette begynner det også å komme luft nedover, og avføringen blir løs og hyppig. Denne gangen her begynte jeg å merke luft oppover i går kveld. I dag tidlig fikk jeg løs avføring, og nå har jeg hatt diare i hele dag, og det er ingen tegn til at det har tenkt å gi seg med det første. Med en gang jeg spiser noe merkes det på magen, og hvis jeg ikke spiser kommer det luft.. Jeg har tatt tre probiotika piller som skal hjelpe mot løs mage. Egentlig er det maks to per dag, men jeg tok en tredje da jeg ikke merka noen effekt i det hele tatt. Jeg skal ikke på jobb før onsdag (takk gud for det), men jeg lurer på om det er noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre for å få det til å gå fortere over? Er dette noe jeg burde ha tatt opp med legen min? Jeg er livredd for å måtte levere inn avføringsprøve eller få et eller annet stappa opp i rumpa.. Kan det være at noe ligger å gjærer i magen/tarmene mine siden det smaker gjær? Kan det f eks skje ved høyt sukkerinntak? Jeg har hatt høyt inntak de siste dagene, men ikke siden jeg merket hva som var på gang.
Betty2 Skrevet 12. august 2012 #2 Skrevet 12. august 2012 Har du prøvd noe bioladrikke?? eller activia?? Jeg opplever at magen min holder seg stabil med å drikke biola. Hvis dette er plager som kommer regelmessig, så kan det jo være greit å få det under søkt. Det blir tatt en del diverse prøver før det kanskje blir aktuelt med avføringsprøve, desuten, det er bedre å levere inn en slik prøve, kontra å ha disse ubehagelige problemene resten av livet.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2012 #3 Skrevet 12. august 2012 Mat og drikke har veldig mye å si for hvordan avføringen er. Jeg får løs avføring av sterk mat og stekt mat med mye fett av den gale typen - som karbiser. Dette er mat jeg stort sett holder meg unna, men lar meg innimellom friste, å da er jeg også klar over at det blir hyppige do-besøk men løs avføring. Anonym poster: 5406f91210708919ffb4c139a4c7071d
zanna Skrevet 12. august 2012 #4 Skrevet 12. august 2012 Ris + rent kyllingkjøtt/fiskeboller/tunfisk synes jeg hjelper på både meg og bikkja faktisk:)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå