AnonymBruker Skrevet 12. august 2012 #1 Skrevet 12. august 2012 Hei. Kjæresten min skal til Bali i 4 måneder til våren for å ta personlig trener utdannelse. Alt jeg noen gang har hørt om Bali er at det er et kjempefeststed, der studietiden i grunn bare består av fester på stranden. Vi har vært sammen i litt over et år, men dette plager meg egentlig ganske mye. Jeg vet jeg burde stole på han, og jeg gjør jo også dette, men likevel så er 4 måneder ganske mye, spesielt da i et slikt miljø. I tillegg har vi en liten hendelse med utroskap tidlig i forholdet som så klart gjør meg litt mer nervøs. Har snakket litt med han om dette, men vil ikke være for negativ til det og støtter han så mye jeg kan da dette har vært noe han har ønsket å gjøre i mange år, men innvendige så gruer jeg meg veldig til han drar. På en annen måte tenker jeg at det blir en "test" på forholdet vårt. Om forholdet ikke overlever dette så er det jo faktisk like greit å finne det ut nå, om dere skjønner hva jeg mener. Skjønner ikke helt hvorfor han må studere PT på Bali heller. For det første er det kjempedyrt, for det andre så har jeg hørt fra veldig mange at folk med utdannelse fra blant annet Bali ofte blir tatt mindre seriøst. I tillegg skal han ta høyere utdanning til neste år igjen, så hvorfor i det hele tatt kaste bort masse masse penger for en pt utdanning da? Etter å ha fått blåst ut litt, så lurer jeg på om det er noen som har noen erfaringer fra studier på Bali etc.? Hvordan miljøet er der og alt mulig i grunn. Hadde blitt veldig glad for svar Det lengste vi har vært borte fra hverandre er på det meste litt over en uke, 4 måneder høres så skremmende mye ut og jeg er så redd han skal glemme meg. Men som tidligere nevnt, om forholdet vårt ikke klarer det, så er det jo ikke så sterkt som det burde være... Anonym poster: 12817160e38ba982843eb1fa4e60a1b7
AnonymBruker Skrevet 12. august 2012 #2 Skrevet 12. august 2012 Ser at det ble veldig mye lengre enn det som var meningen, så beklager det. Vet ikke helt hvorfor jeg skriver her heller, men trenger vel bare en liten oppmuntring vil jeg tro. Og beklager også for enda et av disse innleggene, vet det er veldig mange av samme type her på Kg. Anonym poster: af51554b5b14aa182e11426de3f1650b
Nemi:) Skrevet 12. august 2012 #3 Skrevet 12. august 2012 Jeg har vært på Bali mange ganger og i flere måneder av gangen, men ikke som student, men møtte mange norske studenter mens jeg var der. Det var veldig forskjellig om de festet mye eller ikke, men mitt inntrykk av de fleste var at de tok skolen seriøst, og ikke var ute og festet hele tiden. Bali er jo kjent for bra uteliv, og det er det også, men ikke på samme måte som feks Ayia Napa, der d fokuseres veldig på sex.. Det gjør d ikke på Bali! Og Bali er myye mer en bare fest.. Kanskje han heller begynner med surfing
Gjest Meg Skrevet 13. august 2012 #4 Skrevet 13. august 2012 De jeg kjenner som har vært der forteller om et ganske heftig partyliv med mye alkohol. De sa det var mange som ville ha i pose og sekk. Sex der nede og dame hjemme. Men hvordan ting har vært før og for andre er jo ingen fasit for hvordan det vil bli. Men selv ville jeg vært skeptisk.
Dixieland Skrevet 13. august 2012 #5 Skrevet 13. august 2012 Jeg var på Bali i tre måneder, og det var absolutt så mye mer enn bare festing Var i utgangspunktet (for meg hvertfall) nok med den heftige varmen der nede, var ikke fristet til å drikke mye og være dårlig. De aller fleste tok skolen seriøst, men det var et knippe partyløver som var på byen nesten hver dag. Vær åpen for han ang hva du tenker og føler, avtal når dere skal snakkes (det er ganske lett å glemme seg av fordi man har det gøy, trenger IKKE bety at han har glemt deg), og vær obs på at internett-forbindelsen kan være meget dårlig Hvis han sier at han ikke kommer seg på nett er det helt sikkert sant. Min tur til Bali var helt klart en prøvelse for forholdet, spesielt siden typen min var livredd for at jeg skulle være utro, og reisen fant sted helt i starten av forholdet. Jeg brukte mye tid på å berolige han Men jeg vil også si at vi har fått mye godt ut av det også, lært hverandre å kjenne på en måte som ikke ville skjedd uten reisen. Og DEN deilige gjensynsfølelsen da, helt syk
AnonymBruker Skrevet 13. august 2012 #6 Skrevet 13. august 2012 Takk for svar! Noen litt beroligende og andre ikke hehe! Etter han traff meg har han nesten helt sluttet å feste og drar bare på fest/ut om det er gode venner som har bursdag/ikke sett på lenge etc. Utenom dette drikker han ikke lenger, og han drikker ofte ikke på fest heller. Før han traff meg var han den typiske playeren og drakk og festet hver helg. Han forandret seg veldig i løpet av de første 4 månedene av forholdet vårt, og ble slik som jeg forklarer over her. Men er bare redd for at han skal begynne med festingen igjen på en måte, når jeg ikke er der. Også virker det så vanskelig å ikke se han på 4 måneder Vi skal prøve å få til at jeg kommer på besøk etter 2 måneder! men det er likevel så utrolig lenge!! Anonym poster: af51554b5b14aa182e11426de3f1650b
AnonymBruker Skrevet 13. august 2012 #7 Skrevet 13. august 2012 Jeg var på Bali i tre måneder, og det var absolutt så mye mer enn bare festing Var i utgangspunktet (for meg hvertfall) nok med den heftige varmen der nede, var ikke fristet til å drikke mye og være dårlig. De aller fleste tok skolen seriøst, men det var et knippe partyløver som var på byen nesten hver dag. Vær åpen for han ang hva du tenker og føler, avtal når dere skal snakkes (det er ganske lett å glemme seg av fordi man har det gøy, trenger IKKE bety at han har glemt deg), og vær obs på at internett-forbindelsen kan være meget dårlig Hvis han sier at han ikke kommer seg på nett er det helt sikkert sant. Min tur til Bali var helt klart en prøvelse for forholdet, spesielt siden typen min var livredd for at jeg skulle være utro, og reisen fant sted helt i starten av forholdet. Jeg brukte mye tid på å berolige han Men jeg vil også si at vi har fått mye godt ut av det også, lært hverandre å kjenne på en måte som ikke ville skjedd uten reisen. Og DEN deilige gjensynsfølelsen da, helt syk Denne posten gjorde at jeg følte meg litt tryggere. Burde nok prøve å få snakket ordentlig med han om det, men vil ikke at han skal få dårlig samvittighet for at han drar heller. Han blir alltid veldig såret og lei seg om han føler at jeg ikke stoler på han. Og takk for tipset om internett forbindelsen! Det hadde jeg nok blitt veldig redd av om han til stadighet sa at han ikke hadde nett og slikt Anonym poster: af51554b5b14aa182e11426de3f1650b
Gjest alille Skrevet 13. august 2012 #8 Skrevet 13. august 2012 Gled deg heller til å dra på besøk! Er dere lure stikker dere fra Bali og ser noe annet av Indonesia. Dere finner MYE flottere strender og natur andre steder. Hva med en romantisk langhelg på en båt rundt komodo islands, hvor dere bader og snorkler og ser mye gøy fra morgen til kveld? ;-) Fokuser på det positive og gled deg til besøk. Og sørg for at han ikke er en av de idiotene som tilbringer masse tid i landet uten å se mer enn Bali og Gili. :-P
AnonymBruker Skrevet 13. august 2012 #9 Skrevet 13. august 2012 Gled deg heller til å dra på besøk! Er dere lure stikker dere fra Bali og ser noe annet av Indonesia. Dere finner MYE flottere strender og natur andre steder. Hva med en romantisk langhelg på en båt rundt komodo islands, hvor dere bader og snorkler og ser mye gøy fra morgen til kveld? ;-) Fokuser på det positive og gled deg til besøk. Og sørg for at han ikke er en av de idiotene som tilbringer masse tid i landet uten å se mer enn Bali og Gili. :-P Er ikke sikkert jeg for tid til å besøke han siden det er midt i studiene mine, pluss at jeg kommer til å være ganske manko på penger da det meste går til å nedbetale lån. Men vil virkelig prøve å få det til. Ellers tusen takk for tips :) Det hørtes veldig koselig og gøy ut! Anonym poster: af51554b5b14aa182e11426de3f1650b
Gjest Gjest Skrevet 13. august 2012 #10 Skrevet 13. august 2012 Overlevbart? Tja... http://reise.adressa.no/reise/article4281474.ece De siste årene har det vært flere tragiske hendelser forbundet med inntak av drinker i Sørøst-Asia. I 2009 døde hele 25 etter å ha drukket spriten Arrack blandet med fruktjuice på Bali.Og nylig ble en19 år gammel jente blind etter å ha fått i seg metanol på Bali. Den amerikanske 19-åringen drakk ti gratis drinker på to forskjellige barer i Bali, og det gikk fryktelig galt. Hele 35 timer etter byturen begynte synet hennes sakte, men sikkert å svikte, og hun hadde vanskeligheter med å puste. Hun ble lagt inn på sykehus da hun ankom New Zealand. På sykehuset i Christchurch ble det konstatert metanol-forgiftning, og fire uker etter at hun ble lagt inn forsvant synet helt.
AnonymBruker Skrevet 13. august 2012 #11 Skrevet 13. august 2012 Overlevbart? Tja... http://reise.adressa...icle4281474.ece Hehe, takk du per dags dato så drikker han nesten aldri, og om han gjør det så drikker han ganske lite. Så det er egentlig ikke drikkingen jeg er mest redd for, så lenge han ikke begynner med festing igjen da... Anonym poster: af51554b5b14aa182e11426de3f1650b
AnonymBruker Skrevet 15. august 2012 #12 Skrevet 15. august 2012 Haha! Da viste det seg at kjæresten min også henger på Kg. Han ble litt sur/lei seg over at jeg ikke hadde tatt det opp med han, men heller på et forum på nett hehe. Men vi hadde hvert fall en ordentlig samtale sammen i dag hvor jeg fikk fortalt hvordan jeg følte det, og litt hva vi tenkte og slikt. Samtalen gjorde meg hvert fall litt tryggere, selv om jeg fremdeles gruer meg til han drar Er så redd for å miste han. Anonym poster: af51554b5b14aa182e11426de3f1650b 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2012 #13 Skrevet 15. august 2012 Datteren min hadde vært i et forhold i mer enn et år da hun reiste til Bali for å studere. Etter fire måneder der hadde hun modnet betraktelig, og utviklet seg som menneske. Det viste seg ganske kort tid etter hun kom tilbake, så gikk forholdet mellom dem over. Tror det skyldtes mye at hun var blitt mye mere voksen og hadde gjort erfaringer som hadde gjort henne mye mere selvstendig. Jeg tror at dette forholdet ikke hadde blitt varig uansett, men for hennes del var det positivt for egenutviklingen. Om hun festet? Det gjorde hun sikkert, men ikke mer enn at hun hadde gode karakterer på vitnemålet. Anonym poster: 228c53b64cd9dd3c781e33401c60ffff
AnonymBruker Skrevet 15. august 2012 #14 Skrevet 15. august 2012 Datteren min hadde vært i et forhold i mer enn et år da hun reiste til Bali for å studere. Etter fire måneder der hadde hun modnet betraktelig, og utviklet seg som menneske. Det viste seg ganske kort tid etter hun kom tilbake, så gikk forholdet mellom dem over. Tror det skyldtes mye at hun var blitt mye mere voksen og hadde gjort erfaringer som hadde gjort henne mye mere selvstendig. Jeg tror at dette forholdet ikke hadde blitt varig uansett, men for hennes del var det positivt for egenutviklingen. Om hun festet? Det gjorde hun sikkert, men ikke mer enn at hun hadde gode karakterer på vitnemålet. Anonym poster: 228c53b64cd9dd3c781e33401c60ffff At han skal forandre seg i den grad er jeg faktisk ikke redd for, han har på en måte funnet seg selv det siste året mer enn noen gang før. I tillegg har jeg på mange måter alltid vært ganske voksen av meg. Jeg får så klart ikke samme erfaringer som han vil få der nede, men jeg vil få mine egne erfaringer her hjemme. jeg vil heller håpe og tro at disse erfaringer bygger videre på hva vi er, enn å forandre oss helt. Det er faktisk skremmene hvor godt vi passer sammen. Første gang jeg snakket med han visste jeg at det var han jeg skulle være sammen med Men likevel var jeg jo usikker nok til at jeg startet denne tråden. Tror det var litt for å samle tankene også. Jeg er jo så redd for å miste han, men som jeg sa tidligere, om vi ikke klarer dette så er ikke forholdet så sterkt som jeg trodde, og da er det like greit å finne det ut nå og ikke om mange år. Også virker 4 måneder så ufattelig lenge, det går jo i grunn relativt fort, men vi har aldri vært fra hverandre mer enn litt over en uke på over 1 år... Anonym poster: af51554b5b14aa182e11426de3f1650b
Gjest anobym Skrevet 16. august 2012 #15 Skrevet 16. august 2012 Jeg var der. Jeg hadde kjæreste hjemme, samme person ennå. jeg er jente.. jeg ble sjokkert av at alle bare mistet moralen sin.. jeg tenkte hele tiden " jeg hadde ikke blitt hos typen min dersom han reiste hit". Sorry.. brutalt sagt, men du kommer til å Hæ det jævlig vondt i fire mnd og du vil mest sannsynlig ikke få vite om noe har skjedd heller. så du får spørre deg selv om du kan klare det
AnonymBruker Skrevet 16. august 2012 #16 Skrevet 16. august 2012 Jeg var der. Jeg hadde kjæreste hjemme, samme person ennå. jeg er jente.. jeg ble sjokkert av at alle bare mistet moralen sin.. jeg tenkte hele tiden " jeg hadde ikke blitt hos typen min dersom han reiste hit". Sorry.. brutalt sagt, men du kommer til å Hæ det jævlig vondt i fire mnd og du vil mest sannsynlig ikke få vite om noe har skjedd heller. så du får spørre deg selv om du kan klare det auch... Men jeg kan virkelig ikke tro at dette gjelder alle, ikke for å glorifisere kjæresten min her, men det må da finnes noen som drar til Bali som ikke mister sin moral helt? Og hvorfor skal jeg ha det mer jævlig av at han er 4 måneder på Bali enn om han er 4 måneder et annet sted? Jeg stoler på han så lenge han gir meg grunn til å stole på han, noe han gjør nå. Vi har også vært på leilighet jakt og har funnet en leilighet som vi skal flytte inn i Juli 2013. Anonym poster: af51554b5b14aa182e11426de3f1650b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå