Gå til innhold

Silikon som 16åring (tuberøse bryst)

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, jeg har noe som heter tuberøse bryst. Dette plager meg veldig, og går utover selvtillitten. Noen som vet noe om tuberøse bryst, eller har det?

Jeg ønsker å ta silikon når jeg blir 16, for å få form på de.. Vet noen om noen klinkikker som kan gjøre dette?

Dette er da ikke for å få store bryst, kun for og vanlig areola og form. Jeg var tidlig utviklet, og har lenge slitt med dette, som også kan betegnes som et psykisk problem. Bildene ligner en del på mine.. Ønsker også å vite hva dere synes om dem!

Hilsen meg :)

Anonym poster: b25233086e8b1a2afe0fd5ab5f86ecee

post-37809-0-33160000-1344793768_thumb.j

post-37809-0-64152700-1344794205_thumb.j

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta kontakt med fastlege?

Og er det ikke bedre med saltvannsinnlegg enn silikon?

Håper du finner ut av det :klemmer:

• Liker 3
Skrevet

det er ikke bedre med saltvann nei da de er veldig harde.

Anonym poster: faf554d97f0783c75e66d91d37d6d6f8

• Liker 2
Skrevet

Det kan ikke garanteres at du er ferdig utviklet når du er 16 og du vil sannsynligvis ikke få opersjon i Norge.

Hvis dette problemet er så stort for deg at det kan betegnet som et psykisk problem så bør du søke hjelp for det, men ikke i form av en operasjon. Det er naivt å tro at det psykiske problemet vil forsvinne ved en operasjon.

Jeg sier ikke dette fordi jeg er i mot kosmetisk kirurgi; Har selv tatt silikon, og gjorde det selvfølgelig fordi jeg ikke var fornøyd med puppene mine fra naturens side, men jeg hadde ikke noe selvtillitsproblem eller dårlig psykisk helse pga det (jeg var i midten av 20 årene når jeg tok operasjon).

Du skal tenke nøye over dette på en moden måte (og det kan du ikke når du er 16, sorry!) Det er et kirurgisk, og strengt tatt unødvendig, inngrep og det koster mye penger (hvertfall for en 16 åring!). Vent noen år og ta det som det kommer.

Anonym poster: 742e70498c99e303d6742da269428945

• Liker 11
Skrevet

Ta kontakt med fastlege?

Og er det ikke bedre med saltvannsinnlegg enn silikon?

Håper du finner ut av det :klemmer:

Tusen takk for svar! Men har ikke fortalt noen om brystene mine, så kan jeg gå uten mamma til fastlegen? :)

Skrevet

Tusen takk for svar! Men har ikke fortalt noen om brystene mine, så kan jeg gå uten mamma til fastlegen? :)

Ja, selvfølgelig kan du gå til legen uten mammaen din. Legen har taushetsplikt. Når det er sagt vil du nok ikke få operert puppene dine før du er 18, og om du skulle få gjøre det som mindreårig tror jeg nok du måtte ha hatt foreldrene dine sitt samtykke.

Anonym poster: 3c49fcf84af63d4718178b8ebd65a33d

• Liker 6
Skrevet (endret)

Jeg vil gi en en stor klem og si at jeg skjønner veldig godt hvordan du har det! :klem:

Har akkurat det samme selv (22 år) og har hatt det sånn siden jeg fikk bryster. Det sliter også veldig mye på meg, så jeg går ikke i bikini eller viser meg uten BH. Synes det er et utrolig flaut problem. Brystene til jenter på var alder skal liksom være så faste og fine.

Har egentlig ikke noe fornuftig svar å komme med det til deg. Ville vel bare si at du ikke er alene om det.

Håper alt ordner seg for deg! :)

Forresten: TAKK for du gikk ut med din historie! Nå fikk jeg endelig en "diagnose". Har alltid trodd jeg har hengebryster. :sjenert:

Endret av Puddelhue
  • Liker 5
Skrevet

Uff, det er ikke greit å være misfornøyd med seg selv, enten det er utseendet eller andre ting. Som de andre sier, snakk med en lege. Som det blir sagt i tråden her, så er det nok ikke så lurt å operere på bryst som ikke er ferdig utviklet ennå, men dette vet en lege bedre enn meg!

Skrevet

Jeg vil gi en en stor klem og si at jeg skjønner veldig godt hvordan du har det! :klem:

Har akkurat det samme selv (22 år) og har hatt det sånn siden jeg fikk bryster. Det sliter også veldig mye på meg, så jeg går ikke i bikini eller viser meg uten BH. Synes det er et utrolig flaut problem. Brystene til jenter på var alder skal liksom være så faste og fine.

Har egentlig ikke noe fornuftig svar å komme med det til deg. Ville vel bare si at du ikke er alene om det.

Forresten: TAKK for du gikk ut med din historie! Nå fikk jeg endelig en "diagnose". Har alltid trodd jeg har hengebryster. :sjenert:

Du kan søke om å få operasjon dekket, om det er ekstremt. :)

Skrevet

Du kan søke om å få operasjon dekket, om det er ekstremt. :)

(beklager hvis du føler jeg "kupper" tråden din, TS!"

Jeg googlet litt og det viser seg at det ikke blir dekt av staten fordi det går under 'kosmetisk operasjon' - dessverre. Dette er selv om brystene er som på bildet pluss at de er i forskjellige strl og "henger" ulikt.

Det blir nok bare å sette igang med sparingen, ja.

• Liker 1
Skrevet

Ja, akkurat! Og ikke kunne gå uten BH, vil ikke vise de til noen.. Ikke i garderober eller noe, er ikke kjekt! Noen kaller de også "frysepupper" siden de blir faste og fine når de fryser :) Lurer på hvor mange som egentlig har dette.. Leste noe om at 5% av alle kvinner har det, men er ikke helt sikker ...

Skrevet (endret)

Hei, jeg er selv 19 år og tok silikon for 6 dager siden. Jeg har/hadde også tubular breast syndrom.

Tubular breast deformity is a congenital condition with a relatively wide range of severity. It is usually defined by conditions such as the following:

• A breast that is small or hypoplastic (underdeveloped) with a constricted base of the breast
  • A high and tight inframammary fold (this also means that the skin in the lower half of the breast is deficient)
  • Herniation of breast tissue into the areola.
  • High and tight inframammary fold with large breasts.

A patient with some or all of these conditions, with any degree of severity, is a candidate for surgical correction of tubular breast deformity. Many patients do not know they have tubular breast deformity. They just think their breasts look “weird” and don’t realize that there are treatments to correct this and restore a natural breast appearance.

Tubebryst er rett og slett underutviklede bryst. De utvikler seg ikke som de skal i puberteten. Min bryster så helt like ut fra jeg var 12 til nå. De var små, har gigantisk brystvorter som stikker/spretter ut av brystet, i tillegg er det fra brystvortene 5 cm for kort slik at det gikk rett inn. Skal visst være større sjangs for å ikke kunne amme ved tubebryster.

Jeg er kjempe fornøyd allerede selvom de ikke har fått sin endelige fasong, brystvorten vil alltid stå litt ut, men formen har blitt så mye finere. Så lenge du gjør det for deg selv! Jeg viste meg ALDRI for mamma, søster, venninner eller noen uten BH. Syns det var ekstremt flaut og følte meg kjempe stygg siden jeg er stor i kroppen. Angrer ikke et sekund! Få konsultasjon. Jeg tok det hos Drammen private sykehus og er meget fornøyd! Dr Haukeland operer ikke jenter før de er 20 (om du kun har små vanlige pupper og vil få store.) Men synes han du faktisk har en grunn til det gjør han det. (Som hos meg.) Ellers tror jeg alders grensen på andre klinikker i Oslo og andre steder er lavere. Noen er mer interessert i penger enn alder. :) Spør om du lurer på noe

Endret av mrc93
  • Liker 2
Skrevet

(beklager hvis du føler jeg "kupper" tråden din, TS!"

Jeg googlet litt og det viser seg at det ikke blir dekt av staten fordi det går under 'kosmetisk operasjon' - dessverre. Dette er selv om brystene er som på bildet pluss at de er i forskjellige strl og "henger" ulikt.

Det blir nok bare å sette igang med sparingen, ja.

Jeg har faktisk en del penger pga. arv, som er nok til en operasjon, men de kan jeg ikke ta ut før jeg er 18... Hvis ikke det er mulig at mamma, som verge kan ta de ut..

Skrevet

Ja, selvfølgelig kan du gå til legen uten mammaen din. Legen har taushetsplikt. Når det er sagt vil du nok ikke få operert puppene dine før du er 18, og om du skulle få gjøre det som mindreårig tror jeg nok du måtte ha hatt foreldrene dine sitt samtykke.

Mamma hadde selvfølgelig fått vite om det om jeg vil ta operasjonen, og tror hun ville ha støtta meg fullt ut :)

Skrevet

Hei, jeg er selv 19 år og tok silikon for 6 dager siden. Jeg har/hadde også tubular breast syndrom.

Tubular breast deformity is a congenital condition with a relatively wide range of severity. It is usually defined by conditions such as the following:

• A breast that is small or hypoplastic (underdeveloped) with a constricted base of the breast
  • A high and tight inframammary fold (this also means that the skin in the lower half of the breast is deficient)
  • Herniation of breast tissue into the areola.
  • High and tight inframammary fold with large breasts.

A patient with some or all of these conditions, with any degree of severity, is a candidate for surgical correction of tubular breast deformity. Many patients do not know they have tubular breast deformity. They just think their breasts look “weird” and don’t realize that there are treatments to correct this and restore a natural breast appearance.

Tubebryst er rett og slett underutviklede bryst. De utvikler seg ikke som de skal i puberteten. Min bryster så helt like ut fra jeg var 12 til nå. De var små, har gigantisk brystvorter som stikker/spretter ut av brystet, i tillegg er det fra brystvortene 5 cm for kort slik at det gikk rett inn. Skal visst være større sjangs for å ikke kunne amme ved tubebryster.

Jeg er kjempe fornøyd allerede selvom de ikke har fått sin endelige fasong, brystvorten vil alltid stå litt ut, men formen har blitt så mye finere. Så lenge du gjør det for deg selv! Jeg viste meg ALDRI for mamma, søster, venninner eller noen uten BH. Syns det var ekstremt flaut og følte meg kjempe stygg siden jeg er stor i kroppen. Angrer ikke et sekund! Få konsultasjon. Jeg tok det hos Drammen private sykehus og er meget fornøyd! Dr Haukeland operer ikke jenter før de er 20 (om du kun har små vanlige pupper og vil få store.) Men synes han du faktisk har en grunn til det gjør han det. (Som hos meg.) Ellers tror jeg alders grensen på andre klinikker i Oslo og andre steder er lavere. Noen er mer interessert i penger enn alder. :) Spør om du lurer på noe

Kjekt å høre om andre som har operert, og så bra at du er fornøyd!! Bor i Rogaland, så er ett stykke vekke fra Drammen... Opererte du bare inn silikon, eller forminska han brystvorten i tillegg? Jeg var også "kraftig" når jeg var mindre, og har hatt det siden jeg var 12.. Klarer ikke å vise de til noen, er så flau! Det ødelegger liksom alt.. Hvordan var operasjonen? Hvor lang tid tok det før du kunne operere? Har du vondt? Hvor lenge må du være sengeliggende, eller kan du ikke gjøre noe på? Tusen takk for svar! :)

Skrevet

Husk å skriv hvilken klinikk du skal operere deg på om det skjer, jeg har og problem med puppene mine :\

Anonym poster: f6421991c3bbcdc66793b8520c0aa827

Skrevet

Å vente til du blir myndig det til overlever du.

Anonym poster: 971771e4e06600c21aa43b5517dfe714

• Liker 1
Skrevet

Det kan hende du endrer mening med tiden. Kan hende de vokser og endrer form også. Jeg ville ha silikon helt fra jeg var 14 til jeg var 21 pga veldig små og underutviklede bryster, men nå som jeg er 22 har jeg endret mening og er fornøyd med det lille jeg har - Silikon kommer aldri inni denne kroppen :) Brystene mine har ikke endret seg siden jeg var 14 år heller.

Anonym poster: 8cfa7a2d64888f2cfdcc65b77b3d6999

• Liker 1
Skrevet

Å vente til du blir myndig det til overlever du.

Anonym poster: 971771e4e06600c21aa43b5517dfe714

Jeg vil ikke at dette skal ødelegge ungdomstiden min, som det kommer til å gjøre hvis ikke jeg får noe gjort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...