Gå til innhold

gavetips til gutt på 18?


Gjest GreenSky

Anbefalte innlegg

Gjest GreenSky

Nå må jeg bite i det sure eplet, avsløre min dårlige fantasi, og spørre dere om råd. Jeg lurer nemlig på hva jeg skal gi broren min til 18-årsgave. Dette er hva jeg har tenkt på selv:

- after shave el. parfyme (tjaaa...)

- penger (greit nok, men fantasiløst)

- vodka (da blir han glad, men mamma sur, heh)

Ellers så vet jeg ikke. Han er ikke interessert i musikk og data, leser ikke bøker, og bryr seg ikke om klær. :klø: :murvegg:

Tenkte å bruke 300 - 500 kr. på gaven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm.. er han interessert i sport da? I så fall kan han jo få sesongkort på den lokale fotballarenaen. (Heier man på Lillestrøm, kan man få sesongkort på Åråsen osv.)

Ellers er det jo greit med filmer, da. Dvd-filmer f.eks. Hva med en tur ut på byen med søstra si? Eller en kinotur med mat?

Noe han kan oppleve er jo veldig greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Broren min på 18 ønsker seg alltid playstation-spill... Men det er vanskelig å vite hvilke spill som er interessante for ham. (Og de "kule" spillene koster vel gjerne mer enn 500?). Ellers er det kontantkort til tlf hans som er mest populært. Men utrolig kjedelig å gi. Ellers er han veldig opptatt av å ta seg bra ut, og aftershave o.l. er ofte en fin gave til ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Har han andre interesser da? Fiske eller friluft eller noe slikt? For da kan vel en skikkelig kniv være tingen.

Eller ei tøff skjorte? Bør være mulig å finne mye i den prisklassen og klær må han jo ha...

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Takk for forslag!

Skulle gjerne ha tatt han med på byen, men jeg bor i en annen kant av landet, så det blir litt vanskelig. Skal ta han med en tur på byen når neste gang jeg er hjemme.

Ellers sitter han for det meste hjemme og gjør lekser, og ikke så mye annet. (skolegeni, bare 6-ere) Kunne jo gitt han et luxus-pennesett eller et leksikon, men det blir for teit synes jeg, han trenger å leve livet litt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm... Han er skolelys... Han trenger sikkert å komme seg litt ut, men om det er noe han virkelig interesserer seg for og liker er det jo fint å gi ham det.

Leksikon osv. er jo greie gaver. Pennesett også. Det finnes mye fancy man kan ha når man skriver og leser.

Hva studerer han da? Hvilken linje?

Er det noe han trenger i forbindelse med skolen?

Jeg er litt tom for ideer jeg også. Har du spurt hva han ønsker seg, da?

Er han interessert i mat? Da kan kokebøker være ganske gøy.

Hva med å melde ham på et eller annet kurs? Noe han enten liker, eller noe du kanskje tror han liker...

Går du helt tom, eller ikke finner noe, så kjøp en kul genser. Kanskje han ikke liker å shoppe, men det er jo greit å ha en fin genser likevel. Ellers kan du kjøpe noe til bilen hans, om han har. Eller gi ham et gavekort han kan bruke på lappen...

Lykke til. Utrolig vanskelig når han ikke har noen interesser - nesten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs jo hvor mye penger du skal legge i det da...

Han er vel mann... gi ham noe med knapper på.

Ipoc eller PDA eller noe. En PDA kunne jo være genialt ettersom han er skoleflink og sånn. Digitalt kamera er vel alltid populært.

Du kan jo også gi ham noe han får nytte av... fire kjøretimer, for eksempel. Eller gi ham noe han vil ha som et minne... et kult sølvsmykke med lær-reim. Eller kule klær. Når han ikke er interessert i klær er det vel desto hyggeligere å slippe å kjøpe selv.

Eller ei bok han vil ha resten av livet. En klassiker... Hamsun for eksempel. Haugen bok (nettbokhandel) selger mange "samlede verker" ganske billig. Noe slikt vil være en gave for resten av livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...