Gå til innhold

Blod

Gjest SummerJudith

Fremhevede innlegg

Gjest SummerJudith
Skrevet

hvorfor er så mange redd for blod? det er jo helt naturlig. vet dere hvor mye blod det er i kroppen eller? er ikke noe galt å se det utenfor kroppen heller :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det kan være en slags instinktiv reaksjon på å se blod utenfor kroppen, der den ikke hører hjemme, som gjør at mange blir litt uvel. Det er jo et tegn på at vi er skadet, og sårbare. Kan ikke akkurat støtte opp dette med noen kilder, men høres i hvert fall logisk ut for meg :)

Har for øvrig selv ikke noe problem med blod.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tåler ikke blod xD Greit å se det på meg selv, men bare hvis jeg har fått vanlige sår da. Klarte å slå meg på lilletåa engang så neglen datt av da, og da blødde det en del, pluss at jeg måtte jo dra av neglen selv (den hang bare i en liten hudflik). Ble skikkelig svimmel xD

Om jeg ser andre med sår der det pipler ut blod så syns jeg det er fælt. Har ikke opplevd å se masse blod hos andre, men kan tro jeg hadde blitt rimelig svimmel da.

Er jo ikke noe jeg har bestemt selv, det bare er sånn, vet ikke hvorfor.

Kan hende det har noe med at det betyr skade og slikt ja. Vi forbinder det jo ikke med noe bra!

Skrevet

Hva gjør dere kvinner som er redd blod når dere har mensen?????

Anonym poster: 2fc8196f83958e06462856dfdb112ae5

• Liker 1
Skrevet

Hva gjør dere kvinner som er redd blod når dere har mensen?????

Anonym poster: 2fc8196f83958e06462856dfdb112ae5

hehe nei det er noe annet. Da vet vi jo at det er naturlig. Men hadde jeg måttet se på andre jenter stå der å mense trur jeg at jeg hadde blitt litt kvalm...

Skrevet

I utgangspunktet er jeg enig med deg, men kan denne tråden være relatert til det jeg skrev til deg tidligere i dag, Aaleyah?

Hvis jeg er helt på bærtur her så beklager jeg, men jeg har en mistanke om at denne tråden dreier seg om noe mer enn tilfeldige sår, klemte fingertupper og mensen.

Anonym poster: 5ee6519c298df9748baf0768c8a6194b

Skrevet (endret)

Vel hvis det er sånn Anonym Bruker over her sier, så mener jeg at det verre hvis man ikke blir redd hvis det ligger en person foran deg og har fått arterien kuttet opp slik at blodet pumper ut!

Redigering: Eller hvis det fosser blod ut av deg selv. Jeg tror ikke på at det finnes noen personer som ikke da vil bli redde. "Selv den tøffeste og hardeste vil bli redd og frykt vil lyse opp i øynene hans" har min mann sagt (eller noe lignende) om noe som er relevant til dette (om personer som blir skutt og/eller dødelig såret).

Endret av Feminist1
  • Liker 2
Skrevet

Bare å se litt True Blood det, så blir man vant til blod ^^

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...