Gå til innhold

Akupunktur mot krystallsyke

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen her som har fått akupunktur mot krystallsyke og kan fortelle hvordan det var? jeg har hatt det i 4 mnd nå og fått annen behandling mot det. Er i bedring men ska prøve å få ut siste rest som er litt trege. Vet man skal være mye i bevegelse så jeg trener hver dag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akupunktur mot krystallsyke er bare tull.

• Liker 1
Skrevet

Akupunktur mot krystallsyke er bare tull.

Har du prøvd?

Skrevet

Jeg vet at kiropraktor-behandling skal være veldig effektivt, har du forsøkt det? Akupunktur hjelper mot så mangt, så jeg skal ikke se bort fra at det kan hjelpe mot krystallsyke også. Ser for meg at kanskje manuellterapi også kan være bra. Ei venninne fikk hjelp hos en kinesolog, etter å ha prøvd "alt".

Skrevet (endret)

Har du prøvd?

Ja.

Før du kaster bort mer penger på tvilsome ting kan du kanskje skrive et brev til en av spesialistene ved Balanselaboratoriet i Bergen, for eksempel Frederik Goplen, for å be om informasjon om noe av det alternative er dokumentert å hjelpe.

Jeg vet at kiropraktor-behandling skal være veldig effektivt, har du forsøkt det? Akupunktur hjelper mot så mangt, så jeg skal ikke se bort fra at det kan hjelpe mot krystallsyke også. Ser for meg at kanskje manuellterapi også kan være bra. Ei venninne fikk hjelp hos en kinesolog, etter å ha prøvd "alt".

Hvordan "vet" du ting som strider mot all kjent vitenskap? Hva er din kompetanse her?

Endret av JohnS
  • Liker 1
Skrevet

Ja.

Før du kaster bort mer penger på tvilsome ting kan du kanskje skrive et brev til en av spesialistene ved Balanselaboratoriet i Bergen, for eksempel Frederik Goplen, for å be om informasjon om noe av det alternative er dokumentert å hjelpe.

Hvordan "vet" du ting som strider mot all kjent vitenskap? Hva er din kompetanse her?

Tja, jeg har brukt alternativ medisin mot alvorlig sykdom og plager med stort hell, og trosset den såkallte "vitenskapen" flere ganger.

Skrevet

Tja, jeg har brukt alternativ medisin mot alvorlig sykdom og plager med stort hell, og trosset den såkallte "vitenskapen" flere ganger.

Hvordan vet du det? Har du vært observert av eksperter underveis?

• Liker 1
Skrevet

Hvordan vet du det? Har du vært observert av eksperter underveis?

Hvordan vet du at du har blitt frisk fra influensa, sitter en lege og holder deg i hånda og forteller deg nå er du frisk"?

• Liker 1
Skrevet

Hvordan vet du at du har blitt frisk fra influensa, sitter en lege og holder deg i hånda og forteller deg nå er du frisk"?

Behandling som allerede er vitenskapelig dokumentert å fungere trenger ikke studeres hver gang den tas i bruk. Alternativ behandling som aldri er vitenskapelig dokumentert å virke kan man derimot ikke anta at fungerer uten dokumentasjon. Dette er ganske elementært og burde ikke være vanskelig å forstå. Jeg kan ikke erklære at jeg har besøkt den internasjonale romstasjonen ved å hoppe litt ekstra høyt på trampolinen jeg har i hagen uten dokumentasjon på at jeg har gjort det eller tidligere dokumentasjon som viser at det er mulig.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Behandling som allerede er vitenskapelig dokumentert å fungere trenger ikke studeres hver gang den tas i bruk. Alternativ behandling som aldri er vitenskapelig dokumentert å virke kan man derimot ikke anta at fungerer uten dokumentasjon. Dette er ganske elementært og burde ikke være vanskelig å forstå. Jeg kan ikke erklære at jeg har besøkt den internasjonale romstasjonen ved å hoppe litt ekstra høyt på trampolinen jeg har i hagen uten dokumentasjon på at jeg har gjort det eller tidligere dokumentasjon som viser at det er mulig.

Vel, jeg ble kvitt ME, allergier og hudproblemer med alternativ behandling. Nå finnes det ingen medisinsk behandling mot ME, men jeg hadde tatt medisinsk behandling mot allergier og hudproblemer uten at det hjalp. Alternativ behandling hjalp umiddelbart. Sengeliggende i flere år med ME - alternativ behandling - snart arbeidsfør. Jeg fikk beskjed om at det aldri kom til å skje. Bare få mnd´er siden fikk jeg beskjed om at jeg måtte ha kirurgisk inngrep i urinblæra. Alternativ behandling, plagene helt borte, og jeg trenger ikke lenger inngrepet. UVI, antibiotika kastet etter meg, valgte naturlig måte, symptomfri 2 dager etter, prøvene fine. Leger flest vil selvsagt ikke høre om dette, fordi de lever av å behandle medisinsk.

30 år med skolemedisin og såkallt "vitenskapelig dokumentert behandling" - aldri vært så mye syk. 6 år med alternativ behandling - jernhelse.

Det er en grunn til at fler og fler velger alternativ behandling - fordi det virker, og fordi det i tillegg ikke innebærer bivirkninger og senskader fra medisiner.

"Hvordan vet du at du har blitt frisk"? Det er vel ganske åpenbart, symptomene er borte.

Endret av 2shy
  • Liker 1
Skrevet

Det er en grunn til at fler og fler velger alternativ behandling - fordi det virker, og fordi det i tillegg ikke innebærer bivirkninger og senskader fra medisiner.

Alt som har virkning har også potensielle bivirkninger. Alt. Det er helt uungåelig.

"Hvordan vet du at du har blitt frisk"? Det er vel ganske åpenbart, symptomene er borte.

Jeg har aldri stilt det spørsmålet, så her svarer du deg selv.

Sendt fra min brunost ombord på den internasjonale romstasjonen

• Liker 1
Skrevet

Alt som har virkning har også potensielle bivirkninger. Alt. Det er helt uungåelig.

Jeg har aldri stilt det spørsmålet, så her svarer du deg selv.

Sendt fra min brunost ombord på den internasjonale romstasjonen

Velger man medisinsk behandling så har alt bivirkninger. Ikke potensiellt.

Medisinsk behandling alene kan faktisk drepe et menneske.

Jo, du spurte faktisk hvordan jeg kunne vite om hvordan jeg hadde blitt frisk.

Skrevet

Jeg ser at du har så lav (natur)vitenskapelig forståelse og kunnskap at det er helt meningsløst å fortsette denne diskusjonen.

• Liker 1
Skrevet

Jeg ser at du har så lav (natur)vitenskapelig forståelse og kunnskap at det er helt meningsløst å fortsette denne diskusjonen.

Jeg har tvertimot veldig stor forståelse for kropp og helse. Nå ville TS ha hjelp, ikke en diskusjon om alternativ vs skolemedisin, så det er helt greit for meg at du forlater diskusjonen.

Skrevet

Ja, TS ville ha hjelp, ikke ville teorier. Hva er virkningsmekanismen for akupunktur/kinesiologi mot BPPV? Kort oppsummert i dine egne ord.

• Liker 1
Skrevet

Ja, TS ville ha hjelp, ikke ville teorier. Hva er virkningsmekanismen for akupunktur/kinesiologi mot BPPV? Kort oppsummert i dine egne ord.

TS spør konkret om akupunktur. Jeg jobber ikke med akupunktur og kan ikke forklare virkningsmekanismen, jeg kan ikke forklare virkningsmekaniskmen for hvordan alternativt kurerte f.eks allergien min heller, for jeg jobber ikke med det. Men kroppen min sier at det fungerte, for jeg har ikke hatt snev av allergi flere år senere.

Hvorfor ble jeg frisk fra ME, uvi, allergier osv, utelukkende med alternativ behandling når det ikke kan være mulig? Oppsummert med dine ord?

Skrevet

TS spør konkret om akupunktur. Jeg jobber ikke med akupunktur og kan ikke forklare virkningsmekanismen,

Neivel. Da bør du være forsiktig med å anbefale som ikke er dokumentert og som du ikke vet noe om, selv om den heldigvis er relativt trygg (infeksjon, nerveskade og organskade som er de vanligste risikofaktorene er sjeldne).

jeg kan ikke forklare virkningsmekaniskmen for hvordan alternativt kurerte f.eks allergien min heller, for jeg jobber ikke med det. Men kroppen min sier at det fungerte, for jeg har ikke hatt snev av allergi flere år senere.

Jeg hadde allergier tidligere, men jeg kan ikke si at det var alle kræsj pinkene jeg har spist som gjorde at jeg ble kvitt dem, selv om jeg tror det.

Hvorfor ble jeg frisk fra ME, uvi, allergier osv, utelukkende med alternativ behandling når det ikke kan være mulig? Oppsummert med dine ord?

Jeg har ikke behandlet det, så hvordan skal jeg vite det? Hele spørsmålet blir uansett meningsløst i og med at jeg har ikke sett noen dokumentasjon på at du har blitt frisk på grunn av en alternativ behandling.

• Liker 1
Skrevet

Neivel. Da bør du være forsiktig med å anbefale som ikke er dokumentert og som du ikke vet noe om, selv om den heldigvis er relativt trygg (infeksjon, nerveskade og organskade som er de vanligste risikofaktorene er sjeldne).

Jeg hadde allergier tidligere, men jeg kan ikke si at det var alle kræsj pinkene jeg har spist som gjorde at jeg ble kvitt dem, selv om jeg tror det.

Jeg har ikke behandlet det, så hvordan skal jeg vite det? Hele spørsmålet blir uansett meningsløst i og med at jeg har ikke sett noen dokumentasjon på at du har blitt frisk på grunn av en alternativ behandling.

Jeg har ikke en eneste gang sagt "akupunktur kurerer krystallsyken". Jeg har sagt at akupunktur fungerer for mye, noe det absolutt gjør. Akupunktur er den alternative behandlingen som er mest annerkjent av legevitenskapen, selv leger tar utdanning og bruker akupunktur på pasienter.

For et idiotisk ressonnement, særlig med tanke på at kræsj pink er en mølje med helsefarlig e-stoffer og sukker.

Nei nettopp, du har ikke behandlet det. Så da er det vel for mye forlangt at jeg også skal svare for hvordan akupunktur fungerer?

Så hvis jeg hadde vist deg dokumentasjon, DA hadde du trodd på det?

Skrevet

Hvilke E-stoffer i kræsj pink er helsefarlige i dosene brukt?

Skrevet

Hvilke E-stoffer i kræsj pink er helsefarlige i dosene brukt?

Saft-is har aldri fremmet helse, det er poenget...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...