AnonymBruker Skrevet 11. august 2012 #1 Skrevet 11. august 2012 Jeg har en del på Facebook og MSN som logger av uten forvarsel midt i en samtale. Jeg forventer på ingen måte at folk skal være tilgjengelig for chatting døgnet rundt. Men hvis jeg må avslutte en samtale pleier jeg skrive "må stikke", "lunsj", "må gå", osv. En sjelden gang skjer det noe brått så jeg ikke rekker skrive at jeg går, men det hører til unntakene. Jeg er absolutt ikke på chat 24 timer i døgnet selv, men er jeg i en samtale pleier jeg avslutte den. Gjør dere det samme, eller logger dere bare rett av når dere blir lei eller må gå? Som vi vet kan chat i FB og MSN være ustabil så folk logges av automatisk. Derfor blir jeg ofte sittende og vente litt og se om de kommer på igjen, ofte gjør de jo det. Men noen stikker bare uten et ord. Anonym poster: fa846a5bb371cbeecae413fe88e9c0c6
Namine Skrevet 11. august 2012 #2 Skrevet 11. august 2012 Nei, jeg pleier aldri å bare logge av uten å si hade, da er det i så fall kun fordi jeg har mistet forbindelsen et øyeblikk eller noe. Man legger jo ikke bare på når man snakker i telefonen heller liksom? Om det skulle skje at jeg mister forbindelsen, logger jeg meg på igjen så snart det er mulig, ser om personen jeg snakket med er der enda, og hvis ikke, sender jeg en melding med forklaring på hvorfor jeg ble så brått borte, og at vi prates igjen senere e.l.
Cata Skrevet 11. august 2012 #3 Skrevet 11. august 2012 Kommer helt an på. Hvis jeg sitter i en samtale som "flyter" så sier jeg alltid "ha det" eller "jeg tar kveld" eller noe slikt. Hvis det er en mer springende samtale med en melding nå og en da, og det er lenge siden siste kommentar fra den jeg snakker med, så logger jeg bare av. En liten digresjon: noe av det mest irriterende jeg har opplevd i FB-chaten var en venninne som hadde for vane å si ha det i det hun logget av, uten at vi hadde snakket med hverandre først. Er jeg ikke verdt å snakke med, så er det vel heller ikke noe poeng i å si "ha det" sånn uten videre. Og sånn for ordens skyld så forventer jeg selvsagt ikke at mine FB venner skal snakke med meg om de logger seg på . Det ville blitt en smule slitsomt. Men hvorfor si farvel til noen du ikke har snakket med?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå