Gå til innhold

Hvilken pille tar du?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvilken p-pille bruker du?:) fordeler/ulemper?

Prøver å finne veien i den store p-pille jungelen...

Videoannonse
Annonse
Gjest Lille-pus
Skrevet

Jeg har flyttet tråden din hit til Kropp og Helse.

Dette da jeg tror du får bedre svar her.

Lille-pus (mod)

Skrevet

Yasmin og det er den eneste p-pillen jeg har brukt så kan ikke sammenligne den med noen andre. Jeg er veldig fornøyd, ingen bivirkninger som jeg har lagt merke til, har tatt den i flere år. Har blitt kvitt både pms og menssmerter. Byttet til p-ring en periode og da kom pms og menssmerter tilbake så byttet tilbake til Yasmin.

Det du skal vite er at vi reagerer forskjellig på p-piller, noen får bivirkninger og andre ikke, noen blir kvitt pms og menssmerter og for andre blir de verre, osv. Jeg hadde ikke bedt om råd fra andre, bare testa selv. Men det er hva jeg tenker :) Lykke til!

Anonym poster: 6ca19d06259a3fb9a90077adc44a7500

• Liker 1
Skrevet

Har kun gått på en p-pille og det er mikrogynon. I det store og hele er jeg fornøyd, men jeg er blitt mer emosjonell av den og det kan til tider være litt plagsomt. Har ikke lagt merke til andre bivirkninger. Uten P-piller har jeg sterke menssmerter men blør ganske lite over få dager, med p-pillene reduseres smertene og jeg blør enda mindre om gangen men over flere dager enn ellers.

Skrevet (endret)

Er tilbake på Loette, den eneste p-pilla som funker for meg. Har ikke hatt noen bivirkninger, annet enn litt mellomblødninger på denne (er veldig flink til å ikke gidde å ha mensen når jeg går på piller, så kan være litt min egen skyld også).

Har prøvd Trionetta (fikk utslett), Micrgynon (fikk kviser, nedsatt sexlyst og humørsvingninger) og Yasminelle (fikk kviser og dårlig humør) i tillegg.

Endret av Envy
Skrevet (endret)

Yasmine: perfekt mot kvisene mine, gikk på de i 7 år. Er litt dyre, ble ganske moody. Flere familiemedlemmer fikk blodpropp, så jeg og legen kom frem til at det var lurt å bytte.

Microgynon: gikk bare på de noen mnd innimellom de 7 årene på yasmine. Fikk kviser herfra til h...,skikkelige humørsvingninger og generelt dårlig erfaring! Bytta tilbake til yasmine igjen.

Cerazette: begynte forrige sommer. Fikk en del kviser, dype og vonde. Hadde mensen i 3 uker (på seileferie, ikke veldig moro). Så forsvant mensen, og siden har jeg ikke sett'n! Sykt deilig!! Holdt ut kvisene fordi legen mente de kunne forsvinne igjen etter noen mnd. Nå er huden ganske normalisert :) glad jeg holdt ut!

Endret av snilla
Skrevet

Brukte Yasmin flere år tidligere. Fikk ingen bivirkninger som jeg merket av det.

Nå derimot går jeg på Diane. Heller ingen bivirkninger her, og hatt normalt blodtrykk hele veien og sist jeg ble sjekket, iallefall.

Gjest Loverdose
Skrevet

Cerazette.

Positive er at jeg gikk ned i vekt når jeg startet på den. Gikk ned 10 kg bare sånn helt plutselig. Er ganske sikker på at det er på grunn av p-pillene, for begynte rett etter jeg begynte på dem.

Negative er spor blødninger hele forbanna tiden. Så skal skifte p-pille merke temmelig kjapt. Det gikk fint i begynnelsen, men er dessverre enormt mye nå...

Skrevet

Mercilon :)

Gikk lenge på Yasmin, men legen min anbefalte meg å bytte til en pille med mindre hormon i.

Har ikke merket noen fordeler eller ulemper med andre piller enn Cerazette, da gikk jeg mer eller mindre med konstant mensen, jeg fikk mellomblødninger hele tiden.

Skrevet

Veldig greit å lese andres erfaringer.

Skal til legen idag og bytte p-piller. Ikke fornøyd. Har brukt microgynon. Nedsatt sexlyst og humørsvingninger.

Skrevet

Microgynon. Kjempefornøyd. Aldri vært mer fornøyd :)

Ingen bivirkninger, og har fått helt ren hud (utenom noen småkviser i mensperioden) . Slet veldig med uren hud på mine tidligere p-piller, men jeg husker ikke navnet på dem, for det er så lenge siden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...