nybegynneren Skrevet 10. august 2012 #1 Skrevet 10. august 2012 Noen som har vært i sharm el sheikh? vil gjerne høre positive og negative av stedet,evn hva man burde være litt obs på. Og tips om hva man burde oppleve når man reiser dit. 1
G-Ella Skrevet 11. august 2012 #2 Skrevet 11. august 2012 Reiste dit med ei venninne i 2010. Værste og mest slitsomme ferien jeg har hatt. Vi fikk ikke være i fred NOE sted, ikke på hotellet, ved bassenget, på stranden, på restauranter - det er værre enn noe annet jeg har opplevd. Opplevde noen truende situasjoner også, feks der en kelner fulgte etter meg til toalettet og brøt opp døre jeg hadde låst fordi han "ville gifte seg" med meg og ikke tok et nei for et nei. Det positive er at det er dødsfint der, sykt bra for snorkling/dykking! Finner man de rette plassene kan det også faktisk hende at man møter kun hyggelige mennesker, dette må man være bevisst på. Reiser man menn, kvinner og menn etc i grupper, slipper man unna det maset, presset og de utrolig ekle situasjonen jeg og alle jentene jeg kjenner har opplevd der nede. Det er det folk sier i allefall! 1
Ryvre Skrevet 11. august 2012 #3 Skrevet 11. august 2012 Fikk høre i går at folk ble advart mot å reise dit i disse tider da faren for kidnapping visstnok er ganske stor nå. Var en kamerat som fortalte det fordi sønnen er der med kjæresten sin nå og han var veldig bekymret for dem (han hadde hørt det på nyhetene eller noe) 1
Sofie1 Skrevet 2. september 2012 #5 Skrevet 2. september 2012 Har bare en ting å si - forferdelig sted! 1
terri Skrevet 3. september 2012 #6 Skrevet 3. september 2012 Var der med mann og baby tidligere i år. Hotellet vi bodde på var veldig flott (ikke minst veldig rent) , og de ytte veldig god service og var veldig glade i barn. Området på hotellet var veldig stort, og det var butikker og flere resturanter tilgjengelige uten at vi måtte ut i selve sharm el sheikh. Selve sharm var grusomt! Alt utenfor hotellet var skittent, menneskene var bare ute etter å få lure til seg mest mulig penger fra deg, og metodene var ganske frekke!! Selve hotellopplevelsen vår var veldig god, men plassen vil vi nok ikke dra tilbake til igjen. 1
Gjest barista Skrevet 3. september 2012 #7 Skrevet 3. september 2012 Fantastisk fint inne på hotellområdet vi var på. Men utenfor området var det fryktelig slitsomt, jenter får grusomt mye oppmerksomhet. Klengete og fælt
Wonders Skrevet 7. september 2012 #8 Skrevet 7. september 2012 kjære vene , dere som ikke likte det...snakker vi om samme sted nå??? Jeg har vært her mange mange ganger, og det er Sharm el Sheikh... Ikke Hurgada. Vær obs på taxisjåførenes blikk og dumme spm. Kåte tullinger, spurte samboeren min om alt mulig teit. HAFF! Det regner hvert 6-7 år. Opplev Alf Leila Wa Leila (1000 og en natt) og 4hjulinger i ørkenen med beduiner og solnedgang. 1
Wonders Skrevet 7. september 2012 #9 Skrevet 7. september 2012 her er min lille video av stranden, dette er i februar 2010. Jeg prøvde å ikke filme folk for ikke alle vil det. 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2012 #10 Skrevet 9. september 2012 Wonders, hva tror du om å reise alene på mor/datter tur uten en mann med? Jeg er ganske mørk, så får vel gå noenlunde i fred, men datteren er lys, med langt blondt hår. Er riktignok bare 10 år, men...er jo vakker for det Tenker på Sharm, Naama bay... Anonym poster: 0aa263aeaa46be77a1ea8af83894cc00
Gjest barista Skrevet 9. september 2012 #11 Skrevet 9. september 2012 Wonders, hva tror du om å reise alene på mor/datter tur uten en mann med? Jeg er ganske mørk, så får vel gå noenlunde i fred, men datteren er lys, med langt blondt hår. Er riktignok bare 10 år, men...er jo vakker for det Tenker på Sharm, Naama bay... Anonym poster: 0aa263aeaa46be77a1ea8af83894cc00 Når jeg var 13 var vi på ferie. Jeg var mørkhåret, men det var ett fryktelig mas. Fikk ikke lov til å gå ut alene. Og når vi gikk sammen Far, mor, datter og sønn, var det ille, vi orket nesten ikke å gå ut av hotellområdet. En gang lurte jeg meg ut alene, og gikk på butikkene rett ved hotellinngangen, det var en ubehagelig opplevelse jeg skulle vært foruten, jeg gjorde ikke det igjen! Men vi var heldige, og hadde ett stort hotellområdet, med massevis å gjøre der! :-) Kunne likevel tenkt meg å reise tilbake, da hadde nok turen stort sett vært på hotellområdet.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2012 #12 Skrevet 9. september 2012 Jeg var der sammen med en eks (mens vi har sammen seff). På gatene var det ofte mas og å kjøpe ditten og datten, men ellers fikk vi være i fred. Jeg gikk alene en gang og mange menn snakket til meg og noen få ropte etter meg, men ingen fulgte etter meg. En gang mens jeg og eksen gikk sammen stoppet en fyr meg og spurte om jeg ville bli med han. Eksen min råflørtet med ei annen dame foran meg så jeg ble sur og dro sammen med damen (jeg og ikke han, hehe) til en annen plass, med taxi. Når jeg skulle dra tilbake til hotellet så måtte jeg dra alene og tok taxi alene. Taxisjåføren fridde til meg, men det var null problem, jeg sa bare nei :gjeiper: Kom meg trygt frem, men trur ikke at jeg hadde tatt taxi alene igjen der. Og jeg dumpet selvsagt eksen når vi landet på Gardermoen. Vi ble fortalt første dagen der av en guide at Sharm el Sheikh er en veldig en veldig trygg plass, fordi det bor så og si bare folk som jobber der for turistene, ca ingen vanlige fastboende. Så ingen tør å gjøre noe galt fordi da er sjansen stor for å bli tatt. Men det trenger jo ikke stemme. Dette fant jeg i en artikkel "Myndighetene har satt inn store politistyrker for å overvåke turistmålene. Mange av tiltakene er ikke synlige; overvåkingskameraene står tett i tett, og i mylderet av turister beveger et stort antall sivile politifolk seg. Mannen som sitter og smatter på vannpipe i sofaen ved siden av deg, kan godt egentlig være en sivil spaner på jobb. Bevæpnet Sikkerhetsbransjen har gode tider, det vrimler av security-ansatte på og rundt hotellene. Og når du beveger deg ut av området, er det ikke gjort et forsøk på å skjule terrorberedskapen. Politi, tungt oppsatt med automatvåpen, sjekker bussene som går inn og ut av området. Det er ikke langt mellom sjekkpunktene, der må vi frem med passene. På utflukten inn til beduinene følger en væpnet sivil politimann med i bussen vår. Når vi kommer frem til målet, setter han seg diskret i bakgrunnen. Der har han selskap av flere andre som har reist ut i ørkenen av samme grunn. I sanddynene bak oss står polititroppene diskret plassert, væpnet til tennene. Thomas Hauff, Norges ambassadør i Egypt, mener tryggheten er så god som den kan være for dem som velger Sharm eller Hurghada: – De egyptiske myndighetene sørger for god sikkerhet. Men terror kan skje hvor som helst, og det gjelder derfor å utvise forsiktighet og følge politiets råd, mener Hauff. Hvis man derimot beveger seg nordover på Sinai eller utenfor turistområdene langs Rødehavskysten, mener han turister bør være ekstra varsomme." Selv om jeg syns at det var litt slitsomt med folk som maset på gaten så vil jeg absolutt dra tilbake dit. Ting man kan gjøre: Badeland, vi var i Cleo park Go-cart (ikke prøvd) Strender Snorkling ved korallrevene med båt (anbefales, og gjør det igjennom noen seriøse så man ikke betaler flesk, vi gjorde det via reiseselskapet) Svømme med delfiner (ikke prøvd) Ri på kameler i ørkenen med beduiner (bør iallefall gjøres igjennom noen seriøse fordi beduinene er glade i penger, vi hadde en bevæpnet politmann med oss, og jeg har hørt om noen som har blitt ranet. Dette gjorde vi også igjennom reiseselskapet) Ta buss til pyramidene (en del timer å kjøre, og igjen gjør det igjennom noen seriøse så man ikke betaler alt for mye) Mye mer, er bare å sjekke ut ved hjelp av google! Anonym poster: 5c8e0ef7dbc770ccb2a7e686b738a3ed
AnonymBruker Skrevet 9. september 2012 #13 Skrevet 9. september 2012 Ang selgere som maser på gaten, lat som du ikke ser de, IKKE svar de (da maser de bare enda mer). Lat som at du er både blind og døv, unngå blikkontakt. Når du skal kjøpe noe på et marked eller en butikk (som ikke tydelig er en kjede eller en fancy butikk) så bør du prute på prisen, fordi du kan alltid få det billigere enn den prisen de sier først. Feks jeg kjøpte snorkelutstyret mitt der, betalte ca 100 norske kr for både brillene og føttene, etter litt pruting fordi de ville egentlig ha mer. Og det er grei kvalitet, jeg har utstyret ennå. Så kjøp det der nede hvis du vil snorkle, jeg kjøpte det på markedet i "Old market" ved Hadaba. Be alltid om en pris FØR du setter deg inn i en taxi, og du kan prute. De har ikke takstameter så de vil gi deg en alt for høy pris hvis du ikke forhandler pris først. Hvis du ikke skal ta taxi så ignorer alle taxiene som tuter på deg, fordi de tuter på alle turister de ser. Folk deler ut mye reklame med turer rundt om kring, som feks kamelturer, sammenlign priser hvis du vil ta en av de turene men vær skeptisk. Vi bodde i Hadaba og det var ganske rolig og stille der, men lite å finne på syns jeg (dette var i 2009 så det kan ha endret seg). Neste gang ville jeg bodd i Naama bay fordi da trenger man ikke ta taxi dit hele tiden. Anonym poster: 5c8e0ef7dbc770ccb2a7e686b738a3ed
sebastianen Skrevet 9. september 2012 #14 Skrevet 9. september 2012 Ikke skjønner jeg at noen reiser tilbake dit, resten av verden er jo der ute. Det finnes steder der man ikke trenger politivakter overalt. Steder der man faktisk kan prate med lokalbefolkningen og faktisk bli kjent med dem . 2
Gjest J.Bourne Skrevet 10. september 2012 #15 Skrevet 10. september 2012 Var det ikke nettopp en sak i nyhetene om den svenske jenta på 25 som dro ned dit og ble "savnet" så ringte hun til slutt til familien sin og sa at hun hadde møtt kjærligheten og skulle bo der i ett år? Det virka litt på meg som at søsteren til hun jenta trodde det lå noe mer alvorlig bak, kanskje hun ble kidnappet/presset eller noe..
SemperFi Skrevet 12. september 2012 #16 Skrevet 12. september 2012 Tjah, tror du de kommer til å plage en norsk-iraner da?
AnonymBruker Skrevet 12. september 2012 #17 Skrevet 12. september 2012 Nei, takke meg til Monte Carlo. Anonym poster: 741b27226911bbed9d214938e61525df
Wonders Skrevet 13. september 2012 #18 Skrevet 13. september 2012 (endret) Jeg hadde dratt m lys datter, det er ikke det som er utfordringen... Bare å lære seg tvert...aldri se på alle irriterende selgere som vil ha kontakt. Bare ett blikk er nok til å få dem til å begynne med å få deg til å kjøpe noe. Jeg titter ikke på dem, går forbi. Gå gjerne strandpromonaden hjem, bo ved den eller rett over veien for den. Så dere kan gå til strand på 10 minutt. Det blir som gateselgere i Oslo, haff, ikke spør eller mas om jeg har mobil lissom.... Som mor og datter hadde jeg dratt til Sharm og Naama Bay, men ikke til for eks, Tunis eller Marokko -aldri verden. ...Det er mye mye sivilt politi, og det er rolig i Sharm. Ikke det samme i hverken Haddaba(møkkete ekkel by som ikke er verd 5Øre) eller Sharks Bay som er 10 minutt i bil fra Naama Bay...Vær i sentrum...Godt utgangspunkt å slippe klipp-og-lim-taxier fra 70-tallet, det er ikke tull en gang! Å så god mat a gitt... Legger ved noen bilder... Dette er fra gågaten Litt lenger ned mot vannet i gågaten... Pepper Stake (pepperbiff) På toppen av kjøpesenteret Libanese meze hahahah på stranden... Endret 13. september 2012 av Wonders 3
Wonders Skrevet 13. september 2012 #19 Skrevet 13. september 2012 her har vi vært; Sammen med fly på 200 nordmenn hahahahaa Sonesta Club. Så finnes Sonesta Beach, rett over veien, men det er dyrere. Jeg vil gjerne spare 500 kr for å gå 3 minutter over veien asså... Klikk på kartet en gang så det blir litt større, så ser du heeeelt til høyre. nummer 218, det står bare Club Hotel, men det skal stå Sonesta Club Hotel, ser du rett nedenfor over den hvite hovedveien står det 201 Sonesta Beach Hotel. 186 på toppen Novotel var vi på i 2010. Du har også nummer 183 Novotel Sharm el-Sheikh, som er over veien igjen, og mye dyrere. Bare tull...Jeg kan da å gåååå. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå