Gå til innhold

Skam dere, menn!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tilbringer sommerferien på krisesenter

Landets krisesentre har tatt imot svært mange kvinner og barn i sommer. - Vi har ikke hatt så stor pågang på 20 år, sier Anne Cesilie Nyborg ved Romerike krisesenter i Skedsmo.

Største pågang på 20 år

- Vi må 20 år tilbake for å se en slik pågang som vi har hatt i sommer. Mange av kvinnene har først vært på legevakten for å bli behandlet for sår og skader, og merker etter kvelertak er ganske vanlig. Barna har hørt og sett fryktelige ting og kan selv ha blitt utsatt for psykisk og fysisk vold, sier Nyborg.

Som barnefaglig ansvarlig har hun samtaler med alle barna, som åpner seg litt etter litt.

-  Mange av barna og ungdommene har et veldig sinne inne i seg og har behov for videre oppfølging av fagfolk, sier Nyborg, som har nær kontakt også med barnevernet.

kilde: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Tilbringer-sommerferien-pa-krisesenter-6963107.html

Jeg er selv mann men må si jeg skammer meg over mine brødre når jeg leser dette i avisen. Hvordan kan du som mann få deg til å slå en kvinne? Skam deg!

Dette er bare tragisk. At det går an!

Anonym poster: a0908757eda71c74de528e464f23e480

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"brødre"? du, ta en rotur. for det første, jeg har ikke skadet noen som ikke fortjente det, for det andre - vi to er ikke brødre.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jeg skal skamme meg fordi at det finnes som kvinner som mishandler sine menn? Eller gjelder dette bare for de "fæle" mennene? For hvis en gruppe gjør noe -hvorav det eneste de har til felles er kjønnsorganet og hormoner- så må vel alle gjøre det samme? Eller?

Endret av Feminist1
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er selv mann men må si jeg skammer meg over mine brødre når jeg leser dette i avisen. Hvordan kan du som mann få deg til å slå en kvinne? Skam deg!

Dette er bare tragisk. At det går an!

Anonym poster: a0908757eda71c74de528e464f23e480

Når hun på fjerde døgnet nekter deg søvn ved å slå, spytte, kaste flakser etter deg mens hun truer med å drepe både deg og ungene så kan det rakne for den sindigste person...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skammer meg ikke over det noen dårlige menn gjør, men jeg blir fattelig trist over at disse mennene ikke skjønner at de må få hjelp (terapi) istedenfor å denge løs på familien sin.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som bør skamme seg her er voldsmennene, og staten/politiet/hvemdetnåer som skal beskytte samfunnet.. Hvorfor i huleste får disse jævlene gå fritt rundt? Og true kvinner og barn (og sikkert andre menn)?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som bør skamme seg her er voldsmennene, og staten/politiet/hvemdetnåer som skal beskytte samfunnet.. Hvorfor i huleste får disse jævlene gå fritt rundt? Og true kvinner og barn (og sikkert andre menn)?

Skal politiet trylle da eller?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal politiet trylle da eller?

Trylle nei! Fengsle voldsmenn er en god start:)
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

en god start begynner lenge før politiet har noe med saken å gjøre.

menn blir voldsmenn fordi de lærer bli voldsmenn. de som er ansvarlige for hva barna lærer seg, er foreldre. med andre ord, det er ikke politiets ansvar at menn slår - det er faktisk foreldrene til denne mannen og samfunnet rundt som har lært ham at "dette er en normal og akseptert reaksjon". fengsle moren til mannen, du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke sagt at det er politiets ansvar at menn slår, det som er politiets ansvar er å beskytte mennesker som blir utsatt for vold. I artikkelen står det at beboerne og de ansatte blir utsatt for trusler. Sist jeg sjekket ble trusler og vold regnet som lovbrudd, er det ikke politiet som arbeider med kriminalitet? Hvis moren til voldsmannen banket ham burde hun også få en form for reaksjon. Det er ikke greit å slå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sagt at det er politiets ansvar at menn slår, det som er politiets ansvar er å beskytte mennesker som blir utsatt for vold. I artikkelen står det at beboerne og de ansatte blir utsatt for trusler. Sist jeg sjekket ble trusler og vold regnet som lovbrudd, er det ikke politiet som arbeider med kriminalitet? Hvis moren til voldsmannen banket ham burde hun også få en form for reaksjon. Det er ikke greit å slå.

Det er lite politiet kan gjøre med alle disse som aldri blir rapportert før det er for sent. Det hjelper ikke når fornærmede tilstadighet trekker anmeldelser fordi "de kan jo forandre mannen" og "det blir bedre".

Og, det hjelper lite når vi har et sett politikere som mener det er viktigere for politiet å fylle ut rapporter og bedrive byråkrati enn å gjøre aktiv jobb i samfunnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lite politiet kan gjøre med alle disse som aldri blir rapportert før det er for sent. Det hjelper ikke når fornærmede tilstadighet trekker anmeldelser fordi "de kan jo forandre mannen" og "det blir bedre".

Og, det hjelper lite når vi har et sett politikere som mener det er viktigere for politiet å fylle ut rapporter og bedrive byråkrati enn å gjøre aktiv jobb i samfunnet.

Det har du helt rett i, og det er forferdelig trist at det skal være slik!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest gnækvåg

Skjemmes fordi at? :lete:

Kanskje de (kvinnene) har fortjent det eller bare misbruker tjenesten? Om så er tilfelle (noe det ofte er) da vil jeg heller si 'you go boy!'.

Hvordan kan du som mann få deg til å slå en kvinne? Skam deg!

Slutt å vær sexistisk.

Det er ikke kjønnsorganene som avgjør om det er rett eller galt å bruke vold.

Endret av Vanemagi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skogmann

Trådstarter virker selvhatende, og har surret seg bort i noe feministgreier som ikke henger på greip.

Leste et sted, lurer på om det ikke var på Vigrid.com (tuller), at våre nye lands"brødre" hjelper til å pynte på den statistikken der.

Men flott at du tar ansvar da i det minste. Hvorfor ikke ta det et skritt videre og ta turen ned på politistasjonen og gjør en falsk anmeldelse på deg selv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra artikkelen: "75 prosent av kvinnene som søker tilflukt er ikke-etnisk norske. Kvinnene med ikke-norsk bakgrunn mangler nettverk, mange kan knapt nok norsk. Flere er regelrett holdt innesperret i hus og leilighet og har ikke engang fått lov av mannen å gå på butikken."

Et eller annet sier meg at du ikke oppnår kontakt med dine brødre her inne på KG.

Anonym poster: c59d7a3727685d35baff79744efd9506

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får starte der nøden er størst TS...

De verste land for kvinner er Afghanistan, Kongo, Pakistan, India og Somalia. Den tredje og femte største innvandringsgruppen i Norge har store integrasjonsproblemer, ettersom er i Norge er det ikke så vanlig med kjønnslemlestelse, voldtekt, æresdrap, syreangrep og tvangsekteskap.

At man ikke hører så mye om det i norske medier skyldes frykten for represalier innad i miljøet, kan du TS akseptere at frykten skal få råde så lenge altfor mange pakistanske og somaliske jenter og kvinner i Norge, våre egne borgere, at de ikke har den samme friheten og beskyttelsen som hvite norske kvinner?

Få skamme deg :nei:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...