Gå til innhold

Student - microsoft office?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal begynne å studere nå og har en macbook. Denne kjøpte jeg for ett år siden og skulle bare bruke privat hjemme. Nå som jeg skal studere, trenger jeg vel et skriveprogram og lurer da på hvilket jeg skal kjøpe.

Er Microsoft office home & student greit eller er det andre programmer som er bedre og lurere for en student?

Skal forøvrig studere samfunnsøkonomi hvis det er relevant for hvilket program som er "best".

Anonym poster: 019dd79caf9cc233ccd068982007d1ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Open Office er gratis, lastes fra nett. Bruk det til å begynne med, ikke kast bort penger på noe du ikke vet du trenger. :-)

I økonomi er uansett blyant og papir det viktigste, å tegne grafer på nett er noe herk;-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Microsoft office home & student er greit for meg ihvertfall, men jeg begynner i 3. klasse og er ikke sikker om det gjelder for høyere utdanning men jeg mener og tror personlig at det skulle holde. Det er litt dyrt men absolutt verdt det, og jeg tror du får det billigere gjennom å registrere deg på studenttorget.no for så å gå inn på medlemsfordeler, er ikke sikker men think so. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har klart meg gjennom 7 år som student med open office. Å kjøpe MS office er virkelig bortkastede penger. Mine fag er innen helse og samfunnsvitenskap.

Anonym poster: afd5d845a2b675c3b194b0fd43b431e0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Open office er skikkelig møkk. Ikke gidd å bruk tid på å laste det ned.

Anonym poster: 91e48d151df670f063e2959a6fcf3186

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde meg på Open Office på Macen. Møkk. Så var veldig glad da vi fikk tilbud om å kjøpe MS Office til en billig penge gjennom jobben.

Jeg ville først sjekket om skolen du skal gå på har en slik kollektivavtale, det er det nemlig mange utdanningsinstitusjoner som har. Hvis ikke hadde jeg investert i studentversjonen. Da får du jo Word, Excel, Power Point og OneNote, som er de programmene du sikkert kommer til å bruke mest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

LIbreOffice (arvtageren etter OpenOffice) om du krever lokal installert kontorpake. Hvis ikke Så er Google Docs en genial løsning! Der kan en i en kollokvie f.eks. sitte å editetre i ett og samme dokument samtidig! En har også fullstendig endringsoversikt og genial integrering mot søk på internett o.l. Go Google :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg si noe høyt og tydelig:

Det heter IKKE lenger OPENOFFICE! Mye har skjedd og det er LIBREOFFICE som gjelder! Samme frø men to vidt frskjellige trær der LIBREOFFICE knuser alt og alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg si noe høyt og tydelig:

Det heter IKKE lenger OPENOFFICE! Mye har skjedd og det er LIBREOFFICE som gjelder! Samme frø men to vidt frskjellige trær der LIBREOFFICE knuser alt og alle.

Sant. Må rette meg selv, har brukt LibreOffice siden oktober i fjor når jeg oppdaterte Ubuntuen min. Så da blir det nesten seks år med oo og nesten ett med LibreOffice. Fungerer flotters, skrev masteren min i den.

Har hatt MS office på en annen pc, takler ikke å bruke det.

Anonym poster: afd5d845a2b675c3b194b0fd43b431e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme frø men to vidt frskjellige trær der LIBREOFFICE knuser alt og alle.

Kan man snu bilder eller se flere deler av samme dokument enda?

Anonym poster: 20b23f22d872e4e2dfc4f6e93d243ec5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man snu bilder eller se flere deler av samme dokument enda?

Anonym poster: 20b23f22d872e4e2dfc4f6e93d243ec5

Om en kunne før så kan en nok ennå. Og mere til! Kom for tre fire dager siden ny versjon med masse nye funksjoner i. Jeg er ingen avansert kontorpakkebruker. Jeg er mer glad i alt de vanlige brukere ikke vil vite noe om ;)

Alle endringer finner du nede på siden her:

http://wiki.documentfoundation.org/ReleaseNotes/3.6

Utviklingen for neste som kommer i januar 2013 kan følges her:

http://wiki.documentfoundation.org/ReleaseNotes/3.7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg si noe høyt og tydelig:

Det heter IKKE lenger OPENOFFICE! Mye har skjedd og det er LIBREOFFICE som gjelder! Samme frø men to vidt frskjellige trær der LIBREOFFICE knuser alt og alle.

Jeg installerte Open Office senest på onsdag.... :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda OpenOffice finnes ennå. Men Libreoffice er arvtageren og ligger mye lenger fremme. Utviklingen går også i et helt annet tempo.

Det er en lang og komplisert historie rundt OpenOffice og libreoffice der libreoffice i prinsippet har "vunnet".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om en kunne før så kan en nok ennå. Og mere til!

Nei, man har aldri kunnet gjøre det før, og sikkert ikke nå heller. Det er grunnleggende funksjonalitet som andre programmer hadde for 20 år siden, men bare et par eksempler av en lang, lang liste av vanlig funksjonalitet programmet som "knuser alt og alle" mangler.

Anonym poster: 20b23f22d872e4e2dfc4f6e93d243ec5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, man har aldri kunnet gjøre det før, og sikkert ikke nå heller. Det er grunnleggende funksjonalitet som andre programmer hadde for 20 år siden, men bare et par eksempler av en lang, lang liste av vanlig funksjonalitet programmet som "knuser alt og alle" mangler.

Anonym poster: 20b23f22d872e4e2dfc4f6e93d243ec5

Prøv heller siste versjon istedenfor å anta ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...