Gå til innhold

P-piller

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvorfor går jenter på p-piller? Er det bare for å ikke bli gravide, eller er det også for å kontrollere mensensyklusen? Er det vanlig at jenter som ikke er seksuelt aktive uten beskyttelse går på p-piller av denne grunn?

Anonym poster: 29343c052e3df47315dfb9c5b2ea0014

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hva med alle de grunnene du nevnte?

Ved å kontrollere menssyklusen er den enklere å håndtere, og jeg personlig synes det er veldig greit å vite når jeg skal ha mensen ifht om jeg for eksempel skal på reise i det tidsrommet.

Synes det er flott at jenter som ikke er seksuelt aktive også går på p-piller. Voldtekter er jo dagligdags nå for tiden. Jeg starta på p-piller ganske tidlig, fordi jeg ville være forberedt.

Edit: ikke forberedt på voldtekt, men på om jeg skulle finne en partner jeg ville ha sex med..

Endret av Lucid
Skrevet

Begynte selv på p-piller etter en voldtekt, perioden etter det og lure på om du er gravid i tillegg var ikke god - så ville unngå at i hvertfall det skjedde igjen...

Senere har jeg jo funnet ut at det er ganske praktisk i forhold til mensen og ferie også...

Anonym poster: 6fc114f63542b08d1ce1e380ffa70f99

Gjest avocadoen
Skrevet

Legen min ga meg resept på p-piller da jeg akkurat hadde fylt 15 år. Grunnen var at jeg hadde menstruasjon i 8 dager og sterke smerter dagene før og under mensen, noe som gikk ut over skolen. Var og ganske uregelmessig. Var ikke seksuelt aktiv.

Etter jeg begynte har jeg mensen i kun 4 dager og ikke mye smerter. Har heller ikke kviser.

Er og veldig praktisk som sagt over.

Skrevet

Har fast partner og går ikke på p-piller, bruker kondom (ja, hver eneste gang, faktisk! FLINK!). Jeg begynte på p-piller fordi jeg ble seksuelt aktiv og ville ikke bli gravid. Det var også for å få mer kontroll på mensen.

Negative med pillene var at jeg la på meg dødsmye, fikk mye hodepine og det ble bare krøll de gangene jeg glemte en pille.

Syklusen min var ganske uregelmessig før, men den rettet seg etter p-pillene. :)

Skrevet

Siden det er i oppstarten faren for komplikasjoner er størst er det ikke anbefalt og starte og slutte på p-piller oftere enn nødvendig. Derfor er det lurt å fortsette selv om det skulle bli slutt med en eventuell kjæreste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...