Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Drar til kefalonia til mandag (uspesifisert).

Og lurer på om noen har vært der? Hvordan er det der?

Ser jo meget flott ut på bildene.

Hva bør man absolutt se/gjøre?

Skal ha med min sønn på 5år, noe aktiviteter e.l som kan passe for han?

Priser på mat/restaurant?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi var der for to år siden. En fantastisk øy! Vi bodde i Katelios på sørsiden av øya, der er det billig men vet ikke resten av øya. Hellas er jo generelt billig da, det meste av middager koster under/rundt 10 euro. Jeg ville absolutt tatt turen til dryppsteinsgrotten og Melissani Lake (de ligger rett ved hverandre). Myrtos er en flott Strand og den eneste vi orka å bade masse ved (var kaldt vann da vi var der, var begynnelsen av juli). Ellers er det kjempefine sandstrender i Lassi. Anbefaler å leie bil for å komme seg rundt på øya, ellers har sikkert turoperatøren tur du kan melde deg på.Kan dessverre ikke komme med tips til hva 5åringen kan like da vi kun var der på kjæresteferie.

Skrevet

Jeg var der nå i mai. Vi var to par som reiste sammen, og det ble nok med den ganga. Vi hadde en flott tur, men er absolutt ikke noe sted for oss i begynnelsen av 20årene. Det var minimalt med shopping( selv i hovedstaden) og absolutt ikke noe uteliv i det hele tatt. Vi hadde dessverre også mye dårlig vær, så vi leide bil og kjørte øya rundt på den uka. Jeg vil nok anbefale å leie bil, å se alle de koselige småbyene, myrtos stranda( som ligger oppi fjellene rett ved veien), fiskebyen Fiskardo og en tur til byen Skala. Vi bodde bare 15 min fra flyplassen, men var mye i nabobyen Lassi. Der var det også en veldig fin Strand.

Som Doh har skrevet, Mellesani Lake er også absolutt verdt å få med seg! Er en utrolig flott øy, men blir det noe neste gang, blir det nok med småbarn eller når vi er godt over 60år. Maten og drikke var billig :)

3€ for 0,5l øl og rundt 8-10€ for mat på resturant.

God tur :)

Skrevet

Jeg og min samboer reiste til Kefalonia for 3 år siden.

Bodde på et helt ok hotell i Lassi. Hotellsengen var så hard, at vi nesten like godt kunne ligget på gulvet, men dette var det eneste som la en demper på ferien.

Stranden i Lassi er veldig fin, rein også. ganske lang og smal, så man slipper å ligge langt fra vannet :)

tok 15-20 min (om man ikke roter seg bort, da kan det fort gå 2-3 timer, hehe) til hovudstaden Fiskardo.

koselig gågate med forskjellige butikker og resturanter.

Vi leigde scooter og reiste litt rundt for å se oss omkring :) det vil jeg ambefale, øyen er så liten at man kan få sett mye på kort tid!

Gleder meg til jeg skal på kjæreste-tur igjen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...