odamarie Skrevet 10. august 2012 #1 Skrevet 10. august 2012 Hei! Er det noen som vet om det går ann å bytte studiested etter første året i en bachelor, på en måte? Noen som har erfaringer med dette? Nå hahandler dette om bytting fra Høgskolen i Hedmark, til DMMH i Trondheim. Håper noen kan svare meg på dette :-)
AnonymBruker Skrevet 10. august 2012 #2 Skrevet 10. august 2012 Ja, du må søke deg inn på det nye studiet (via Samordna Opptak) og søke om å få fag godkjent. Du kan sende dem en mail på forhånd og høre. Som regel tilsvarer ikke fagene hverandre 100%, men er fagene rimelig like skal det gå. Noe må du kanskje ta på nytt. Anonym poster: b42f41fd5a08631b2869da650a31aa22
Grønt blad Skrevet 10. august 2012 #3 Skrevet 10. august 2012 Kontakt skolen og spør hvilken praksis de har. På enkelte studium må du finne en som har kommet like langt som deg og spørre om han/hun vil bytte. Mest sannsynlig må du søke vanlig opptak og få godkjent det du har tatt så langt. Send e-post og spør!
odamarie Skrevet 10. august 2012 Forfatter #4 Skrevet 10. august 2012 Har sendt e-post på begge skolene jeg nevnte tidligere, men får ikke noe svar :/
odamarie Skrevet 10. august 2012 Forfatter #5 Skrevet 10. august 2012 Så hadde håpa noen her hadde hatt noen erfaringer med noe sånt :-)
Sulosi Skrevet 10. august 2012 #6 Skrevet 10. august 2012 Det er opp til den skolen du vil bytte til å vurdere om de vil godkjenne byttet eller ikke. En av mine studenter søkte om å bytte fra Uia til Uio etter 1 året, fagene var de samme begge steder bortsett fra at Uia hadde to uker mere i praksis. Uio ville ikke ta imot så studenten er hos oss ennå. Nå har du sendt en mail men hva med å ringe dem?
AnonymBruker Skrevet 10. august 2012 #7 Skrevet 10. august 2012 Man pleier sjelden å få godkjent bytte av studiested når det er snakk om profesjonsutdanning, som jo førskolelærer er, for fagløpet er svært fastlagt og skolene har ulike ting de legger vekt på og underviser i ulike emnene i ulike semester. Det er vel uansett for sent å få overflytting fra i høst. Da skulle du søkt om det i vår. Anonym poster: 06ae1662813a2651bb9fa6a5c79cb6dd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå