Gå til innhold

Kjenner en respiratorpasient noe?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Moren min er for tiden tilkoblet respirator mens de forsøker å behandle henne. Jeg har vært og besøkt henne og holder henne i hånden, men det virker som hun sover dypt. Er det faktisk slik at de ikke kjenner noe? For hun får jo smertestillende.. Er bare usikker på om jeg burde vært mer hos henne..<br /><br /> Anonym poster: 5d545debfbee9821a5f45a7bf27a551e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja si det,kommer kanskje ann på medisinering? Men jeg er ikke lege så jeg vet ikke.Da min mor lå i respirator,var hun helt borte.Ikke husket hun noe da hun våknet heller. Spør helsepersonellet som steller din mor?

Skrevet

Mange leger mener at det hjelper pasienten at familemedlemmer snakker til dem eller stryker dem på armen eller holder dem i hånda når de er i koma ihvertfall, så på ett eller annet level kan det godt være at hun merker det, selv om hun ikke nødvendigvis husker det etterpå.

Skrevet

Mange leger mener at det hjelper pasienten at familemedlemmer snakker til dem eller stryker dem på armen eller holder dem i hånda når de er i koma ihvertfall, så på ett eller annet level kan det godt være at hun merker det, selv om hun ikke nødvendigvis husker det etterpå.

Leger vet ikke hva de får med seg. Derfor forklarer de pasienten va de gjør osv, selv om de er i koma.

Viktig at pårørende snakker med de.

Anonym poster: 5dc612720a4f8c3361e864303bf7bdcb

Skrevet

Snakket med en legekompis å koma pasienter kjenner ikke smerte

Skrevet

Hun får masse smertestillende, så da synes jeg det er rart at hun ikke kjenner smerte..

Hvor lenge er det vanlig å ligge i respirator? Trodde man helst skulle tas av ganske fort, men nå har hun ligget en stund..<br /><br /> Anonym poster: 5d545debfbee9821a5f45a7bf27a551e

Skrevet

Hun får masse smertestillende, så da synes jeg det er rart at hun ikke kjenner smerte..

Hvor lenge er det vanlig å ligge i respirator? Trodde man helst skulle tas av ganske fort, men nå har hun ligget en stund..<br /><br /> Anonym poster: 5d545debfbee9821a5f45a7bf27a551e

Hvis moren din er veldig syk, så kan det hende hun må ligge over en større periode på respirator. Det er kunstig koma hun er i? Hvis det er tilfelle, så må det gies medisiner flere ganger daglig for å holde henne i koma.

Skrevet

Hvis moren din er veldig syk, så kan det hende hun må ligge over en større periode på respirator. Det er kunstig koma hun er i? Hvis det er tilfelle, så må det gies medisiner flere ganger daglig for å holde henne i koma.

Ja, hun får en stor dose med dormicum på pumpe for å holde henne sovende. Bare lurte på hvor lenge det var vanlig å ligge.. For de sa egentlig at de skulle ta henne av forrige uke, men så har de ikke gjort det, og nå får vi lite info synes jeg..<br /><br /> Anonym poster: 5d545debfbee9821a5f45a7bf27a551e

Skrevet

Det er vanskelig å si, noen ligger uker andre ligger måneder. Blir hun frisk så tar de henne av når tiden er inne og hun klarer å puste på egen hånd. Det virker som om at legene og pleierne tar godt vare på henne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...