Gjest Anonymous Skrevet 16. februar 2004 #1 Skrevet 16. februar 2004 ...og her sitter jeg med hoven nese og blå ringer under øynene. Kan ikke akuratt skryte av at det er behagelig å ha lange tamponger oppi nesen heller.. Men det er endelig gjort, og jeg gleder meg til å ta av bandasjen om en ukes tid.. Er det noen som vil dele erfaringer med meg ang dette temaet?
Tusenfryd Skrevet 17. februar 2004 #2 Skrevet 17. februar 2004 Hva slags operasjon har du tatt da? Snorkeoperasjon eller noe annet inni nesen, eller plastisk operasjon?
Gjest Anonymous Skrevet 17. februar 2004 #3 Skrevet 17. februar 2004 Jeg hadde skjev nesevegg, så for å puste bedre så ville dette hjelpe litt. Men det var også mye estetisk også... I dag er jeg skikkelig hoven, og ligner på en muldvarp! Ikke noe vakkert syn...
Gjest Anonymous Skrevet 17. februar 2004 #4 Skrevet 17. februar 2004 Vel... ifølge min samboer kan du i hvert fall grue deg til tampongene fjernes fra neseborene. Han opererte nesen pga. en skade for noen år siden, og var visst nær ved å besvime da tampongene ble fjernet. Men den smerten går heldigvis fort over!
Gjest marilyn Skrevet 17. februar 2004 #5 Skrevet 17. februar 2004 jeg synes ikke det var nå spesielt vondt å ta de ut.. oppleves sikkert forskjellig fra pers til pers.. Det værste er forhåpentligvis over nå?!?! FOr det er jo selve operasjonen som er værst ikke sant?? man har jo lokalbedøvelse men likevel er det jo en gruuuusom plass de holder på å jobbe med ikke sant?! Håper du blir fornøyd! lykke til!
Gjest Anonymous Skrevet 18. februar 2004 #6 Skrevet 18. februar 2004 Heisann Jeg fikk ikke tamponger, men en liten gasbind. Denne rev jeg ut i svime første natten min... Jeg var så dopet etter operasjonen at jeg tok den ut pga ubehag. Dette har heldigvis gått fint selv om jeg konstant går rundt med en do-rull fordi det renner snørr ut. Jeg blør ikke så mye lenger. Men hevelsen er den værste.. Hvor lenge varer dette? Jeg klarer ikke åpne øynene om morgen fordi de er så hovne! Jeg ligner på en som har fått julig til de grader! Men jeg tror jeg blir fin etterpå. Det ser ut som jeg får større lepper av det også!! Jippi!
Dina Skrevet 20. februar 2004 #7 Skrevet 20. februar 2004 Heisann Det ser ut som jeg får større lepper av det også!! Jippi! :o Større lepper av å operere nesen??? Det hørtes ikke så veldig sannsynlig ut syns jeg... Dina
Tusenfryd Skrevet 20. februar 2004 #8 Skrevet 20. februar 2004 Det kan kanskje hende at leppene din er hovne, og at det derfor virker litt større og strammere.
Væren Skrevet 20. februar 2004 #9 Skrevet 20. februar 2004 Jeg fikk tilbud om en slik operasjon for flere år siden, pga. en allergi som de ikke finner ut av, og pga. skjev nesevegg. Jeg takket pent nei... Er og blir en pyse. Broren min, derimot, har nettopp tatt denne operasjonen. Når han forteller om hvor fantastisk det er nå etterpå, høres det minst ut som om han har fått et nytt liv, sett lyset, blitt frelst og gått inn i en ekstrem menighet!!! Det er liksom snakk om livet "før" og "etter" operasjonen! Han sover bedre, har mer overskudd, ny livsglede er i følge ham selv lettere å være sammen med. Han puster ubesværet gjennom nesen i stedenfor gjennom åpen munn, dag som natt og våkner med et smil hver morgen etter en lang natts søvn. Så antagelig blir du kjempefornøyd! Men at leppene dine blir større, det har jeg egentlig veldig vanskelig for å tro. Det er nok hovenheten som gjør det. Men du får nyte dine fyldige lepper så lenge de varer, da...
-ida- Skrevet 22. februar 2004 #10 Skrevet 22. februar 2004 Jeg er blitt anbefalt opr på nesren pga skejv nesevegg, og jeg fikk beskjed at det tok 6 mnd før de kunne se om det var vellykket eller ei. Ellers så vet jeg lite. Men tror plastisk opr også vil ta tid da det er et veldig sensitvt område.
Gjest agurk Skrevet 22. februar 2004 #11 Skrevet 22. februar 2004 Leppene kan se større ut dersom du har hatt en stor nese som har tatt vekk oppmerksomheten fra munnen..
Gjest Anonymous Skrevet 22. februar 2004 #12 Skrevet 22. februar 2004 skalgjennom det samme, men har fått beskjed om at jeg må ligge 2 uker på sykehus.. synes dette er noe lenge,stemmer det? skal opere fordi jeg sover dårlig da jeg ikke får puste ordentlig gjennom nesen
Gjest Olav G Skrevet 11. september 2008 #13 Skrevet 11. september 2008 Oppererte nesen min 9/9- 08. Var inne på sykehuset i dag for å få fjerna tampongene fra nesen, det er noe av det verste jeg har gjort i mitt liv, men gled deg til du får de ut, det er så herlig =) Jeg retta foresten opp en skev nesevegg etter en litt for amper kveld på byen for noen år siden, dette ga meg puste vansker og allergi lignende symptomer i nese og øyne regionen. =(
Gjest Gjest_siss_* Skrevet 11. september 2008 #14 Skrevet 11. september 2008 skalgjennom det samme, men har fått beskjed om at jeg må ligge 2 uker på sykehus.. synes dette er noe lenge,stemmer det? skal opere fordi jeg sover dårlig da jeg ikke får puste ordentlig gjennom nesen For noe tull. Blir du tatt tidlig på dagen, er du hjemme samme dag. Blir du tatt "sist", vil de nok observere deg til neste dag.
Gjest Skya Skrevet 4. desember 2008 #15 Skrevet 4. desember 2008 Tråden er ryddet iht. Kvinneguidens regler. Skya (mod)
Gjest Gjest Skrevet 18. august 2012 #16 Skrevet 18. august 2012 ikke rydd bort noe så viktig! Mange som vil høre andres erfaringer med nese operasjon. De som har tenkt og gjøre det selv, eller de som har gjort det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå