Gå til innhold

Sende karakterutskrift tross i ræva karakterer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vært i kontakt med et advokatfirma i hovedstaden, som søker etter traineer etter jul. Så langt alt vel, de likte CVen min, og sa de ville vurdere meg. Men så bad de om karakterer. Jeg spurte hvilket snitt de krevde, og fikk tilbake at de ikke har noe krav, men at de likevel vil ha karakterutskriften.

Jeg har studert ferdig tre år av studiet, og har et snitt på D. Ikke stolt, men jeg har prioritert politikk (sitter i dag i kommunestyret i en kommune på Sørlandet, samt har masse verv) og å skaffe meg erfaring innenfor konfliktløsning og ledelse. Men jeg er flau over denne prioriteringen, da det jo har slått ut på snittet.

Hva vil de si tro? Skal jeg drite i stoltheten min, og sende den likevel?

Anonym poster: ee5f50a938ec4601149511e205ed305d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest RompeRusk

Hva er alternativet? At du ikke sender inn karakterene, og ikke blir vurdert i det hele tatt? :P

De fleste er nok opptatt av orden og fravær enn karakterene. Det kan jo være mange forskjellige grunner til gjennomsnittlige karakterer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel hvis du vil ha jobben så må du sende karakterutskriften. Hvis du ikke sender den så får du nok ikke jobben, men hvis du sender den så har du en sjanse for å få jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er alternativet? At du ikke sender inn karakterene, og ikke blir vurdert i det hele tatt? :P

De fleste er nok opptatt av orden og fravær enn karakterene. Det kan jo være mange forskjellige grunner til gjennomsnittlige karakterer

Orden og fravær? På jussen? :tongue:

Ellers er jeg enig. Hvis du ikke sender inn karakterene, TS, så blir det vel som at du trekker søknaden din? Et snitt på D er jo ikke akkurat noe å skrive hjem om i en fagretning hvor mange tar opp B- og C-eksamener for å få A i stedet, men jeg tror det lureste bare er å sende inn det. Det kan jo hende at du gir et godt inntrykk ellers og at den erfaringen du har blir vektlagt litt opp i forhold til et litt mindre bra karaktersnitt, og at du derfor fortsatt er aktuell for jobben. Stoltheten din må du ikke tenke på, det finnes alltid folk som har gjort det verre :biggrin: Lykke til :)

Anonym poster: ec7d4965de8713dc7e88bc7c162a9db7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...