Gjest Hanna Skrevet 10. august 2012 #1 Skrevet 10. august 2012 Noen som har hatt gallesteinsanfall og kan fortelle meg hvordan de opplevde det, hvilke symptomer de hadde og hva slags behandling de fikk?
AnonymBruker Skrevet 10. august 2012 #2 Skrevet 10. august 2012 Jeg har ikke hatt det men både mora mi og broren min har hatt det. De hadde sterke smerter i den øvre delen av høyre siden i magen. Hvor lenge smertene varte varierte, trur de var kvalme og. Broren min merket at anfallene kom ofte etter et måltid med mye fett. Mora mi ble ikke tatt alvorlig før hun havnet på sykehuset med betennelse, da var hun gul i huden og øynene fordi levra ble påvirket av dette. Hun måtte bare vente noen få uker og så fjernet de hele galleblæra med en kikkhullsoperasjon. Broren min fikk ikke betennelse og måtte vente i noen mnd før han og fikk fjernet galleblæra, det er ganske normalt å få den operert bort fordi man kan leve uten den. Ei venninne hadde også gallestein og gikk i flere mnd mens hun ventet på operasjon. Hvis du trur at du har det så dra til legen Anonym poster: 599fb2b94a3899db082b8822b55ba8d3
AnonymBruker Skrevet 10. august 2012 #3 Skrevet 10. august 2012 Bodde med bestevenninna mi den tiden hun fikk det. Hun fikk ekstreme smerter under nedre ribbein på høyre side av magen, hun sa det føltes som om noen hadde stukket henne med kniv. Ikke klarte hun å reise seg, hun lå på gulvet og kastet opp. Hun kastet opp mye "luft" om du skjønner. Hun veide litt over 40 kg til slutt, hun ble ekstremt tynn. Turte ikke spise siden hun var livredd for anfall. Jeg bærte henne flere ganger ut i bilen og kjørte henne på sykehuset. Etter 3 besøk på legevakten var jeg ekstremt sint og kjeftet de huden full for at de ikke fant noe. De brukte 8 måneder på å finne ut hva som var galt, de trodde det var allergier, intoleranser og mye mer, og legen konkluderte til slutt med at det var psykisk og at hun måtte skjerpe seg. Etter å ha snakket med et fjernt familiemedlem fikk hun høre at det kunne være gallestein. Jammen var det det ja. Legen forsvarte sine tidligere undersøkelser med at "unge ikke får gallestein så fort" og at det var unormalt å utredes for det. Så du bør foreslå dette til legen selv. Hun fikk kikkhulsoperasjon, der de fjernet steinene. Hun har ikke hatt vondt siden, men hun kan jo selvfølgelig få det på nytt. Anonym poster: cafd7f955aa4342ac3dab740136e2737
Gjest TS Skrevet 10. august 2012 #4 Skrevet 10. august 2012 Slår CTG ut når man har gallestein eller evt magesår? Håper på raskt svar!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå