Gå til innhold

Ekkel situasjon...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei

Vet ikke helt om det er rette kategorien å legge ut denne tråden på, men jeg er så frustrert, redd, kvalm og usikker. Jeg trenger virkelig noen synspunkter, for jeg har virkelig ingen aning om hva jeg skal gjøre..

Jeg har overtatt mitt barndomshjem og vi har en koselig familie hvor alle er venner og holder sammen, nesten hele familien er naboer.

Jeg er alenemor, har lite kompiser, pluss at min far bor ikke i nærheten akkurat nå. Da har jeg mange ganger måtte spurt min inngifte onkel og nærmeste nabo om hjelp til ting som jeg ikke klarer å fikse alene (lekasjer på badet, bilen etc). noe som han gladelig har hjulpet meg med.

Men i går skjedde det noe. Jeg satt ute i sola og drakk morgenskaffen min. Onkelen min kom opp å satte seg sammen med meg og drakk en kopp kaffe. Så kom jeg på at jeg hadde en flis som var løsnet på badet, så lurte på om han hadde noe tips til hvordan jeg skulle feste den fast. Vi gikk inn på badet å så på flisa. plutselig tar onkelen min tar rundt meg og kysser meg i nakken. Jeg fikk sjokk, dytter han vekk og spurte hva faen han drev på med?! Han beklaget seg og sa det var ikke meningen. "Du er jo onkelen min jo" svarte jeg tilbake. Ja men du er jo så koselig, fikk jeg til svar. Ja ba han om å gå. Han sa han håpet vi fortsatt kunne være venner. Jeg klarte ikke svare på det.

Jeg er så sjokka, han har vært onkelen min siden jeg var lita jente, han er godt voksen, gift mann, kompis til min far og bestefar.

Jeg har ikke sovet i natt, jeg synes hele situasjon er kjempe ekkel, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre ;(

Anonym poster: 92140eb7dddd75167233e763698bafac

Anonym poster: 92140eb7dddd75167233e763698bafac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjempe ekkel situasjon! Er det noen du kan stole på i familien som du kan snakke med da?

• Liker 4
Skrevet

anbefaler deg å kontakte familierådgivningskontoret! det nytter, og du vil få veiledning om hvordan du skal håndtere det. Det går an å be om telefontime i allefall.

Anonym poster: 60df8679e35d57fe4422f84d396225f0

Gjest Mysticgirl
Skrevet

Venner? Er ikke han broren til faren eller moren din? Det er jo incest han holder på med!! Jeg blir kvalm bare av å lese det her. Stakkars deg..Støtter den å kontakte familierådgivningskontoret

• Liker 1
Skrevet

Skjønner veldig godt at du synes dette var en ekkel situasjon, men jeg synes det å ta kontakt med eksterne instanser slik som familierådgivningskontoret er å overdrive. Du har blitt utsatt for uønsket oppmerksomhet fra en gammel gris (i ditt tilfelle en inngift onkel) og det er selvfølgelig ikke ok i det hele tatt. Men det har vel mange av oss opplevd uten å dra inn diverse støtteapparat?

Jeg synes du skal legge det bak deg, ikke ha mer kontakt med han enn det du må (av hensyn til din tante) og forsøk å få andre til å hjelpe deg med praktiske ting. Kan godt hende han angrer som faen (og det burde han!), men hvis han forsøker seg på noe mer så gi klar beskjed om at du aksepterer ikke slik oppførsel, du er overhode ikke interessert og hvis han forsøker seg på nytt vil du fortelle det til familiemedlemmer. Det burde få han til å besinne seg.

Ønsker deg lykke til!

• Liker 7
Skrevet

æsj, jeg hadde bedt han ikke komme på besøk mer og truet med å fortelle det til kona hans. Han fortjener all den pes han kan få. Tenk å være gift med en sånn mann, grøss og gru

Anonym poster: 968a55a775919ed18e2bb480ba912e65

Skrevet

Skjønner veldig godt at du synes dette var en ekkel situasjon, men jeg synes det å ta kontakt med eksterne instanser slik som familierådgivningskontoret er å overdrive. Du har blitt utsatt for uønsket oppmerksomhet fra en gammel gris (i ditt tilfelle en inngift onkel) og det er selvfølgelig ikke ok i det hele tatt. Men det har vel mange av oss opplevd uten å dra inn diverse støtteapparat?

Jeg synes du skal legge det bak deg, ikke ha mer kontakt med han enn det du må (av hensyn til din tante) og forsøk å få andre til å hjelpe deg med praktiske ting. Kan godt hende han angrer som faen (og det burde han!), men hvis han forsøker seg på noe mer så gi klar beskjed om at du aksepterer ikke slik oppførsel, du er overhode ikke interessert og hvis han forsøker seg på nytt vil du fortelle det til familiemedlemmer. Det burde få han til å besinne seg.

Ønsker deg lykke til!

Det å kontakte familierådgivningskontoret er selvsagt ikke å dra inn diverse hjelpeapparat!

Men det vil kanskje være fint å lufte tankene dine hos dem og få veiledning til hvordan du skal håndtere dette. De er nøytrale og har taushetsplikt, og er veldig ok å snakke med!

hallo...

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det å kontakte familierådgivningskontoret er selvsagt ikke å dra inn diverse hjelpeapparat!

Men det vil kanskje være fint å lufte tankene dine hos dem og få veiledning til hvordan du skal håndtere dette. De er nøytrale og har taushetsplikt, og er veldig ok å snakke med!

hallo...

Jeg forsøker ikke å bagatalisere det TS har opplevd og at det er både en ekkel og vrien situasjon. Men alle som har levd noen år har vel vært utsatt for uønsket seksuell oppmerksomhet en eller annen gang? Og som voksen får man bare takle det som best man kan. Siden TS både har hus og barn antar jeg hun er voksen.

Jeg er godt over 40 har har vel fått min del av slik oppmerksomhet fra eldre menn opp gjennom årene. Det være seg studiekamerater, kollegaer, ektefeller til kvinnelige kollegaer og andre. Skulle jeg ha kontaktet familierådgivningskontoret i hvert enkelt tilfelle? Jeg synes ikke det, jeg har tatt hånd om situasjonene selv, sagt tydelig ifra hva jeg mener og lagt det bak meg. Men dette er selvsagt mitt syn, jeg aksepterer at andre ser annerledes på det.

Og bare for å ha sagt det; dersom det er situasjoner med direkte overgrep/vold skal man selvsagt ta det videre!

edit: skrivefeil

Endret av Sign
  • Liker 1
Skrevet

Venner? Er ikke han broren til faren eller moren din? Det er jo incest han holder på med!! Jeg blir kvalm bare av å lese det her. Stakkars deg..Støtter den å kontakte familierådgivningskontoret

Det var en inngiftet onkel, så de er ikke sånn sett i slekt.

Ikke at det forsvarer ham. Ekkel type.

Hva som bør gjøres vil jeg tro er individuelt. Noen ville opplevd dette så traumatisk at de trengte hjelp etterpå, enten av familierådgivningskontor eller psykolog. Andre ville ristet det av seg og avskrevet ham som en gammel gris det ikke var verdt å bruke tid eller krefter på. Vi håndterer ting ulikt. Hva føler du mest for selv, ts?

Personlig tror jeg at jeg ville valgt å gjøre som Sign her beskriver, men det er jo ikke godt å si før man står midt oppi det.

Mitt største dilemma ville nok vært om jeg burde si fra til tanten min eller ikke. Der aner jeg ikke hva jeg ville kommet fram til.

Skrevet

Huff, for en lei situasjon! Han onkelen din kan ikke ha noen særlig innsikt i andre mennesker, når han tror at det er helt greit å omfavne deg bakfra og kysse deg på halsen. Dette må ha vært kjempeubehagelig! En ting er når fremmede trår over intimgrensene våre, men når en slektning vi er glad i og stoler på gjør det, da...

Jeg tror som andre her også sier, at du bør prate med noen profesjonelle om dette. Jeg synes i alle fall du reagerte helt riktig ved å si klart i fra, men selv har jeg ingen klare råd til veien videre.

klem fra meg!

Skrevet

Det er klart at dette oppleves som spesielt ubehagelig og påtrengende, og bedre blir det ikke av at det er et familiemedlem som tar seg slike friheter. Nærmeste nabo, til og med.

Det er jo helt naturlig at ditt forhold til din onkel aldri vil bli det samme igjen, og det er naturligvis svært vanskelig å vite hvordan man skal forholde seg til denne mannen fremover.

Jeg vet ikke hvor nært du står din tante, men jeg tenker at dette er jo noe som din onkel nok vil bagatellisere alt han kan, om du forteller det til henne.

Du risikerer at hun tror mer på han enn på deg, så jeg er litt usikker på om det er lurt å si noe, med mindre du opplever andre ubehageligheter i fremtiden med han, selvfølgelig.

Sannsynligvis så synes han du er tiltrekkende, og klarte ikke å la være å kysse deg i nakken, men du sa klart ifra, og jeg vil tro at han fikk seg en vekker.

Du kan jo eventuelt ta en ny prat med han, og høre hva dette egentlig bunner ut i, og hvorfor han gjorde som han gjorde, samtidig som du gjør det klart at dette vil komme for en dag for hele familien, om han prøver seg igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...