Gå til innhold

Funn av SB- tablett etter besøk

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fant en liten rund tablett på badet etter vi hadde hatt besøk i dag. Den har påskriften SB og delestrek bak. Noen som vet hva dette er slags type tablett? Blir veldig nysgjerrig. Håper og tror ikke det er noe "farlig"..

Anonym poster: ca268075ddeaef4524f5639b37282a11

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mest sannsynlig sobril. Jevnt over ikke noe farlig.

AnonymBruker
Skrevet

Sobril, 10 mg. Ikke farlig. En lav dose med beroligende.

Anonym poster: 393fcd46346a497fe0e2602167732a63

Skrevet

høres ut som en sobriltablett ja.

Skrevet

Sobril tenker jeg...

AnonymBruker
Skrevet

TS: Men hva bruker en disse tablettene til? Var forøvrig mine svigerforeldre i 50 årene som var på besøk og ingen av dem har fortalt at de bruker slike tabletter. Er det vanlig? Angstdempende? Hadde aldri forestilt meg at de brukte dette. Og hvorfor gå med dette i lommene, løst. Ligger vel innpakt på et brett vanligvis?

Bare lurer..

Gjest navnelapp
Skrevet

Gjer du greie for kva medisinar du brukar til vennar, kjente og familie? Det er vel ikkje naturleg å fortelje det? Kva medisinar ein brukar reknar eg som ei privatsak. Eg syns du skal la dette ligge, og skylle tabletten ned i do.

• Liker 4
Gjest Loverdose
Skrevet

Svigermor går på sobril, det gjorde farmoren min også en god del andre mennesker jeg kjenner... Det er ganske "normalt", egentlig. Er ikke noe farlig.

Skrevet

10 mg er en ganske høy dose som ville fått de fleste til å sovne.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sobril kan brukes angstdempende, ja. I forhold til mer kjente beroligende som valium for eksempel, er sobril mye mildere. 10 mg er ikke ekstremt sterkt altså, og folk har ulik toleranse for dette.

Angående at tabletten ikke lå i brett: Jeg vet ikke om sobril kommer i brett eller boks, men den kan jo ha ligget i en liten pilleeske, slik at man slipper å ha med et stort brett eller boks.

Jeg bruker ikke dette selv, men av og til bruker jeg sovetabletter. Det har aldri vært et tema i min svigerfamilie hva slags tabletter de ulike menneskene bruker. Jeg ville aldri spurt dem, og de spør heller ikke meg.

Dette kan du ta helt med ro!

Anonym poster: 1bab50ccb535e6831186072c7bd461f1

Skrevet

Ikke nødvendigvis.

Skrevet

Det er ikke en høy dose nei !:P Første gangen du tar det så blir du litt søvnig ja. Når jeg tar en så merker jeg så vidt noe, blir litt avslappet. Tar jeg to, så blir jeg litt trøtt. Kan sovne av det, men det er kun av og til.

så vil ikke si at det er noe stor dose. Men alle reagere forskjellig

AnonymBruker
Skrevet

TS: Men hva bruker en disse tablettene til? Var forøvrig mine svigerforeldre i 50 årene som var på besøk og ingen av dem har fortalt at de bruker slike tabletter. Er det vanlig? Angstdempende? Hadde aldri forestilt meg at de brukte dette. Og hvorfor gå med dette i lommene, løst. Ligger vel innpakt på et brett vanligvis?

Bare lurer..

De ligger i brett, ja. Vanlig og vanlig. Men det er heller ikke uvanlig å bruke Sobril. Vi snakker ikke akkurat om hardcore-narko her.

10 mg er en lav dose. Men mulig noen ville sovnet av det. Men ikke "de fleste".

Anonym poster: 393fcd46346a497fe0e2602167732a63

• Liker 1
Skrevet

Sobril kommer i 10 mg, 15 mg og 25 mg, så 10 mg Sobril er ingen høy dose som ville få de fleste til å sovne. Og til TS, jo de kommer i pakninger/brett, egentlig lette å klippe av en og en og beholde inne i sin folie, men muligens din svigermor/svigerfar bruker en slik pille-eske isteden som noen her sa, ofte vanlig det for litt eldre personer, spesielt hvis de har faste medisiner de tar.

Anonym poster: c24592ad134d458166dec4b39f0cad07

Skrevet

10mg sobril er ikke en høy dose, det er den laveste. Jeg kjenner til noen som er hardt plaget av angst, og den kan ta 25mg opptil tre ganger daglig.

Mange som sliter med angst og panikkanfall har gjerne en sobril løst i lomma, eller i veska, som en "sikkerhet" hvis de er redd for å få anfall ute blandt folk. For mange har det en beroligende effekt at de vet de har med, som de kan ta.

Jeg synes ikke du skal si noe til dine svigerforeldre. Det er mest sannsynlig noen av de som har mistet tabletten, og siden de ikke har sagt til deg hva han/hun sliter med, så er det tydelig at de ikke vil at du skal vite det. Bare skyll den ned i do og ikke tenk noe mere på det.

Fant selv et helt brett med antidepressiva på gjesterommet etter at min stemor hadde vært på besøk, jeg ante ikke at hun brukte det, men jeg ga bare brettet diskre til min far og kommenterte ikke noe hverken da eller i ettertid.

• Liker 1
Skrevet

10 mg er ingen stor dose. Bare kast tabletten og lat som ingenting.

Anonym poster: eb000c2598d40a4ed7cf7117566b2588

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...