Jotunjenta Skrevet 16. februar 2004 #1 Skrevet 16. februar 2004 Hva er vanlig tid for å sende ut invitasjon til bryllup? Hva er minimum tid en kan vente inntil et bryllup før en sender ut invitasjoner? (ikke jeg som skal gifte meg, men jeg lurer på om jeg blir bedt i et.. og jeg har ikke tenkt å spørre rett ut... det passer ikke nå, av ulike grunner)
jea Skrevet 16. februar 2004 #2 Skrevet 16. februar 2004 Invitasjonene skal være skriftlige og sendes ut ca. 2 måneder i forveien Men dete r mange som sender de ut 3-4mnd i forveien..
Gjest MrsL Skrevet 16. februar 2004 #3 Skrevet 16. februar 2004 Jea skrev Invitasjonene skal være skriftlige og sendes ut ca. 2 måneder i forveien Men dete r mange som sender de ut 3-4mnd i forveien.. :enig_animasjon: Det siste spesielt noe å tenke på om du har mange tilreisende og det kanskje er ferietid.
Totalya Skrevet 16. februar 2004 #4 Skrevet 16. februar 2004 Lurer på om jeg bør begynne å få panikk jeg... Går å venter på Panduro-katalogen, bestilte den over nettet, så den MÅ være her snart. :hår: Får ikke begynt å lage invitasjonene før jeg har bestilt og fått varene og bryllupet står 19. juni. Men heldigvis er de enkle å lage, så bryllup blir det vel uansett Hvor lang tid i forveien sender dere andre ut?
*Lene* Skrevet 16. februar 2004 #5 Skrevet 16. februar 2004 Vi har i dag sendt ut våre invitasjoner, og gifter oss 29. mai! Siden dette er pinseaften, og langhelg, valgte vi å være tidlig ute :-)
Gjest Tex Skrevet 16. februar 2004 #6 Skrevet 16. februar 2004 Vi gifter oss også til våren, og sendte ut invitasjoner nøyaktig femten uker før. I de fleste bryllupsmagasiner opererer de med "minimum seks uker før....."
Holly Hobbie Skrevet 16. februar 2004 #7 Skrevet 16. februar 2004 Vi får gjester fra utlandet, og siden fellesferien begynner rett etter bryllupet vårt sender vi ut invitasjoner nå. Noen gjester har allerede fått, mens resten sendes ut denne uken. De engelske invitasjonene går vel ut neste uke (må komponere følgebrev om transportmuligheter o.l. først). Vi gifter oss altså 3. juli og sender ut i februar....lenge før, men like greit å få det unna. Vi er så få at alle vet om bryllupet og har holdt av datoen uansett!
April Skrevet 17. februar 2004 #8 Skrevet 17. februar 2004 Vi har sendt ut forhåndsvarsel, så alle er klar over at de blir bedt. Men invitasjonene regner jeg med blir sendt i slutten av mars, ca. 2 1/2 mnd før bryllupet!
skogeki Skrevet 17. februar 2004 #9 Skrevet 17. februar 2004 Lurer på om jeg bør begynne å få panikk jeg... Går å venter på Panduro-katalogen, bestilte den over nettet, så den MÅ være her snart. :hår: Får ikke begynt å lage invitasjonene før jeg har bestilt og fått varene og bryllupet står 19. juni. Men heldigvis er de enkle å lage, så bryllup blir det vel uansett Hvor lang tid i forveien sender dere andre ut? Vi skal også gifte oss 19. juni, men vi planlegger å sende ut invitasjoner først ved påsketider, vi. Men nå er det slik at de aller fleste gjestene vet hvilken dato det er, og har fått et muntlig hint om at de må sette av dagen. Synes ikke du skal få panikk - det er tross alt over fire måneder til!!
Pusekatt Skrevet 17. februar 2004 #10 Skrevet 17. februar 2004 Skal man gifte seg i ferietiden (særlig i skoleferien), er det lurt å gi beskjed om bryllupet flere måneder i forveien. Selv om invitasjonene kanskje ikke sendes ut før 2-3mnd før, kan man jo "spread the word" rundt hos slekt og venner om at den datoen bør holdes av. Evt sende ut et eget kort om dette, slik f.eks. Tex gjorde.
Totalya Skrevet 17. februar 2004 #11 Skrevet 17. februar 2004 Vi skal også gifte oss 19. juni' date=' men vi planlegger å sende ut invitasjoner først ved påsketider, vi. Men nå er det slik at de aller fleste gjestene vet hvilken dato det er, og har fått et muntlig hint om at de må sette av dagen. Synes ikke du skal få panikk - det er tross alt over fire måneder til!! [/quote'] Høres bra ut Det er mange hos oss også som vet om bryllupet, men langt fra alle, men det er jo før feriene setter inn for alvor, så det gar vel greit.
Gjest Anonymous Skrevet 18. februar 2004 #12 Skrevet 18. februar 2004 Vi skal sende ut invitasjonene rundt påske. Bryllupet står i august - i slutten av skoleferien.
zmurfette Skrevet 18. februar 2004 #13 Skrevet 18. februar 2004 Vi gifter oss også 19. juni og sendte ut invitasjonene i går. Veldig tidlig ute fordi vi inviterer mange gjester som må reise langt - synes det er greit at de får invitasjonen så tidlig at ikke alle billige flybilletter for den helgen vi skal gifte oss er utsolgt... Og så er det jo den helgen skoleferien starter. Vet allerede om to vennerpar som er på ferie (sammen) når vi skal gifte oss.
Jotunjenta Skrevet 18. februar 2004 Forfatter #14 Skrevet 18. februar 2004 Vet allerede om to vennerpar som er på ferie (sammen) når vi skal gifte oss. Dette lurte jeg også på.. (det var jeg som startet tråden). Hva synes du om at vennene dine drar på ferie i stedet for å være med på bryllupet ditt? Jeg har bare vært i et bryllup i mitt liv, og da var jeg liten, så jeg har null peiling på hva som er vanlig og "lov" når det gjelder slikt. Dette er også et element i hvorfor jeg vil ha en evt. invitasjon ganske raskt. For da kan jeg kanskje begynne å se meg litt rundt etter ferieturer, og annet. Takknemlig for svar! (og tusen takk for alle svar jeg har fått!)
zmurfette Skrevet 18. februar 2004 #15 Skrevet 18. februar 2004 Disse vennene har planlagt denne ferien siden i fjor sommer (før min kjære fridde). Det er helt greit for meg at de prioriterer å reise på ferie fremfor å komme i bryllupet mitt, forventer ikke at folk endrer sine fastsatte ferieplaner fordi jeg skal gifte meg. (Kan vel ikke akkurat det siden vi valgte bryllupsdato etter når vi skal på ferie (som ble til bryllupsreise) og ikke bryllupsreise tidspunkt etter når vi skulle gifte oss...) Personlig hadde jeg ikke avlyst en planlagt ferie hvor jeg f.eks. hadde kjøpt flybilletter som ikke kan endres (slik som våre venner har gjort) fordi noen jeg kjenner skulle gifte seg. At mitt bryllup er noe av det viktigste i hele verden for meg akkurat nå betyr jo ikke at jeg antar alle andre har det på samme måte... ...Og når jeg tenker over det så er vi faktisk invitert i et bryllup som skal stå mens vi er på bryllupsreise. Det har vi takket nei til...
Fru Snurp Skrevet 18. februar 2004 #16 Skrevet 18. februar 2004 Vi sendte ut 17 uker før. Kanskje litt tidligere enn de fleste, men har invitert en del fra utlandet som vi ønsket å invitere i ekstra god tid. Vi så ingen grunn til å sende ut i 2 bolker så da gikk alt i posten samtidig. Har fått veldig positiv tilbakemelding fra inviterte her i Oslo om at det var bra vi sendte ut så tidlig.
julibrud 2004 Skrevet 18. februar 2004 #17 Skrevet 18. februar 2004 Jeg sender ut invitasjonene denne uka. Det er bare to adresser som bor her i nærheten og resten bor sørpå. Greit at folk kan ev. planlegge ting god tid i forveien. Trur jeg har større muligheter for at de fleste kan komme i og med at de får en tidlig invitasjon. Vi gifter oss midt i fellesferien den 17.juli..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå