Gå til innhold

SOPPINFEKSJON

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei ! jeg er veldig plaget med store smerter i underlivet, er stikkende, vondt, klør og er helt grusomt. blir sykmeldt fra jobb og kan rett og slett ikke ha ett sexliv lenger.. som 20 åring er det veldig deprimerende og dette problemet sliter veldig på psyken min. Har vært hos legen mange ganger i det siste, dem sier det er soppinfeksjon og har prøvd med canesten, diflucan og kremer for baktriell vaginose. Har gått på så mye i det siste at jeg er redd for å bli imun eller værre.. Noen som har noen råd eller tips eller som har slitt med det samme! vær så snill og skriv noen tips eller del noen erfaringer med meg...

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det du beskriver høres ut som herpes................... Bortsett fra at du ikke har blemmer. Men kan ikke legen skeptiske ut noe mot soppen? Det er jo noe som heter fluconazol, det tar soppen, sterk pille. Jeg får det i forbindelse med antibiotikakurer.<br /><br /> Anonym poster: 28cd9439df715efd827efe08d58be58c

Skrevet

Det du beskriver høres ut som herpes................... Bortsett fra at du ikke har blemmer. Men kan ikke legen skeptiske ut noe mot soppen? Det er jo noe som heter fluconazol, det tar soppen, sterk pille. Jeg får det i forbindelse med antibiotikakurer.<br /><br /> Anonym poster: 28cd9439df715efd827efe08d58be58c

: Jeg har fått bekreftet at jeg ikke har det siden jeg ikke har sår eller blemmer, det jeg har fått mot sopp hjelper og gjør meg bedre men jeg får det om og om igjen med bare 2-3 ukers mellomrom i det siste... aner ikke hva jeg skal gjøre.. er så slitsomt og dyrt!
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var plaget av sopp og urinveisinfeksjon en periode, det var helt forferdelig. Jeg dro til legen flere ganger fikk den samme som det du fikk. Men etter 3 legebesøk skrev hun en resept på en "sterk" vaginator for meg, den tok knekken på soppen på bare en dag. Husker desverre ikke hva den het, men spør legen din neste gang du er på kontroll.

Anonym poster: e7781f1384cb436d1d9a3698f21bc45a

Skrevet

Jeg var plaget av sopp og urinveisinfeksjon en periode, det var helt forferdelig. Jeg dro til legen flere ganger fikk den samme som det du fikk. Men etter 3 legebesøk skrev hun en resept på en "sterk" vaginator for meg, den tok knekken på soppen på bare en dag. Husker desverre ikke hva den het, men spør legen din neste gang du er på kontroll.

Anonym poster: e7781f1384cb436d1d9a3698f21bc45a

Ja, jeg har fått canesten vagitorier nå .. en 6 dagers kur.. men blir helt ødelagt av det her, har hatt gjentatte plager i over ett år og det sliter meg fullstendig ut . Går til forskjellige leger og har vært hos spesialist og ingen kan hjelpe :( utrolig smertefult
Skrevet

Sånn utenom behandlingskremer og vagitorier må du huske å få luftet der nede. Sov uten undertøy, gå i tynne bommullstruser som "puster" osv så det ikke blir klamt der nede. Soppen trives i fuktig varmt miljø.

Du kan også drikke biola. Det skal være et "surt" miljø der nede slik at ikke bakterier og sopp trives der nede og biola skaper et surt miljø. Det er f.eks anbefalt å drikke biola når man går på antibiotika for antibiotikaen kan ødelegge det sure miljøet i underlivet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...