Azi Skrevet 16. februar 2004 #1 Skrevet 16. februar 2004 Hei hei! Har lyst å kjøpe meg en ny bærbar data! Så lurte jeg på om noen har erfaring med denne her dataen? LINK Kan du anbefale den hvis du har erfaring med den da?
Gjest care Skrevet 16. februar 2004 #2 Skrevet 16. februar 2004 jeg har bærbar toshiba og er fornøyd :-)
Gjest Anonymous Skrevet 16. februar 2004 #3 Skrevet 16. februar 2004 Hei. Jeg har ingen erfaring med Toshiba's laptop'er. Men det virker som en grei maskin da. Men jeg har to bemerkninger. Det er en Pentium 4 prossesor og batteri tiden staar til 120 min. Dvs 2 timer.. saa vist batteritid betyr en del for deg saa ville jeg ikke valgt denne. Da ville jeg sett etter en laptop med en Centrino prossesor (Intel det og da) Som feks denne. Ikke la det faktum at det staar 1.5 Ghz paa den og 2.8 paa den andre, for centrino prosessorene gir mer kraft og bruker mindre stroem pr Mhz. De er riktignok litt dyrere men absolutt verdt det etter min mening.. :-) Legg og merke til vekt forskjellen paa disse to... vist den er ment og vere veldig mobil er det og fordel at den veien minst mulig... eller?
CreatureCanis Skrevet 16. februar 2004 #4 Skrevet 16. februar 2004 Hei. Jeg har ingen erfaring med Toshiba's laptop'er. Men det virker som en grei maskin da. Men jeg har to bemerkninger. Det er en Pentium 4 prossesor og batteri tiden staar til 120 min. Dvs 2 timer.. saa vist batteritid betyr en del for deg saa ville jeg ikke valgt denne. Da ville jeg sett etter en laptop med en Centrino prossesor (Intel det og da) Som feks denne. Ikke la det faktum at det staar 1.5 Ghz paa den og 2.8 paa den andre, for centrino prosessorene gir mer kraft og bruker mindre stroem pr Mhz. De er riktignok litt dyrere men absolutt verdt det etter min mening.. :-) Legg og merke til vekt forskjellen paa disse to... vist den er ment og vere veldig mobil er det og fordel at den veien minst mulig... eller? Uhm.. dette var det jeg som skrev. Glemte og logge inn.. Men uannsett hva du velger saa er begge disse to gode PCer. Uten tvil.
Azi Skrevet 16. februar 2004 Forfatter #5 Skrevet 16. februar 2004 Jeg har sett på den Pc link du la ut! Jeg har tenkt masse på den! Men jeg har ikke råd til å kjøpe den! :-(
CreatureCanis Skrevet 16. februar 2004 #6 Skrevet 16. februar 2004 Okei. Det finnes jo andre merker som er billigere da.. Dell PCer pleier ofte og vere billige i forhold til hva du faar, men disse synst jeg ofte er alt for klumpete og noen av dem er ganske store og ikke noe og baere rundt paa.. En type jeg har veldig sansen for er Acer. ( acer.no ) Selv oensker jeg meg en Acer Travelmate 800. Liten lett PC med masse kraft og mye mer. Fujitsu Siemens er vist og ganske greie men de vet jeg ikke hva pris klasse ligger i... Men uannsett Centrino prossesorene er og blir best, p4 prossesorene er like raa paa kraft men bruker mer batteri. Stoeter du paa en Celeron prosessor derimot saa ville jeg skygget unna det selv om de ofte er veldig billige... de gir IKKE den kraften de er anngitt til og gi. Men det viste du kansje.. :-) Foer du kjoeper laptop saa boer du tenke over hva den skal brukes til. Som du kansje har hoert foer, word og internett har verken bruk for masse prossesor kraft eller mye RAM... det er ikke vits i og betale for mer enn hva man trenger..
Gjest Dalwhinnie Skrevet 17. februar 2004 #7 Skrevet 17. februar 2004 Jeg har hatt en Toshiba Satellite og var ikke fornøyd med den. DVD-avspillingen fungerte ikke, noe som gjorde at jeg etter flere reparasjonsforsøk hevet kjøpet. Nå har det sikkert litt å si hvor du kjøper maskinen også ettersom det vanligvis er de som setter den opp til deg, og i så fall: Kjøp aldri pc hos Elkjøp. Makan til dårlig fagkunnskap om data og kundeservice har jeg aldri opplevd noe annet sted.
CreatureCanis Skrevet 17. februar 2004 #8 Skrevet 17. februar 2004 Hmm.. makan.. En kusine av meg fikk og en bærbar fra Elkjøp som for det første DVD spillere røk på og i ettertid gikk lissågodt hele hovedkortet til H***. :-? Vi antok det var litt fordi denne hadde vert en utstillings model og blitt mye plukket på og slikt men.. når du sier det så er det kansje greitt og være obs.. PCen til min kusine var en Packard Bell med AMD prossesor og ble av og til så varm at man kjente det godt i fingrene.. Nei, lenge leve Centrino..
Gjest Hege Skrevet 17. februar 2004 #9 Skrevet 17. februar 2004 Fujitsu Siemens mener jeg du kan få for omtrent samme pris som den du linker til, Perser. Den er pen, har god ytelse, ikke så tung. Fin å jobbe med. Litt mye viftestøy, det er det hele. Ja, og så en ting til, den tålte ikke kaffe...
Gjest Hege Skrevet 17. februar 2004 #11 Skrevet 17. februar 2004 Ikke noe i veien med toshiba det jeg vet om
Gjest Anonymous Skrevet 17. februar 2004 #12 Skrevet 17. februar 2004 Hva enn du måtte finne på å kjøpe...Kjøp en med MOBILE prosessor. Jeg har vanlig pentium 4 på min maskin. Gir masse varme og mye viftestøy. Det er en ting, men en prosessor som er for varm yter nesten ingenting. Føler at jeg sitter med en gammel pc noen ganger, til tross for at jeg har en 2,4 Ghz.
Gjest Dalwhinnie Skrevet 17. februar 2004 #13 Skrevet 17. februar 2004 :-( Hva er galt med toshiba Jeg sier ikke at det er noe galt med alle Toshiba laptops, men min var et mareritt. DVD-avspillingen funket aldri skikkelig, noe som til slutt viste seg å være en hardware-feil, og jeg syntes også at vifta bråket altfor mye. Min nye Dell Inspiron 8600 har pentium M-prosessor og er så og si helt lydløs i vanlig bruk - mye bedre!
Azi Skrevet 17. februar 2004 Forfatter #14 Skrevet 17. februar 2004 Oki! Ikke kjøpe noe i fra EL-Gigant! Men liker veldig godt Toshiba og trodde det var beste merke jeg! :-? Men jeg har hørt så masse dumt om Fuji siemens. Men dere som er fornøyd med den bærbare dere har kan dere gi meg en link som jeg kan se på?
Gjest Dalwhinnie Skrevet 17. februar 2004 #15 Skrevet 17. februar 2004 Her er min Dell Inspiron 8600. En av fordelen med Dell er at du i stor grad kan legge til akkurat de komponentene du selv trenger og dermed få en maskin som er perfekt for deg. I tillegg er de som sagt veldig stillegående. Et minus ved Dell er imidlertid at deler av dekselet er laget av plast, ikke metall. Til mitt bruk er heldigvis ikke dette noe problem. Noe positivt og noe negativt tror jeg du vil finne med de fleste merkene. Selv vet jeg at jeg vurderte Dell og HP da jeg skulle kjøpe ny sist, men det var ut fra min behov. Hva skal du bruke den til - spill, vanlig kontorjobbing og nettbruk, tunge grafikkprogram, film?
Gjest care Skrevet 17. februar 2004 #16 Skrevet 17. februar 2004 Jeg sier ikke at det er noe galt med alle Toshiba laptops, men min var et mareritt. DVD-avspillingen funket aldri skikkelig, noe som til slutt viste seg å være en hardware-feil, og jeg syntes også at vifta bråket altfor mye. Hvilken modell var dette?
Gjest Dalwhinnie Skrevet 17. februar 2004 #17 Skrevet 17. februar 2004 Hvilken modell var dette? Toshiba Satellite 1800-412
Azi Skrevet 17. februar 2004 Forfatter #18 Skrevet 17. februar 2004 Jeg skal ha den til blandt annet nettbruk og skolearbeid. Kanskje se på film en gang i blandt! Men nå vet jeg ikke hvor mye jeg trenger den pcen når det gjelder skolearbeid. Men har lyst å være på den sikre siden og ha en bærbar som varer lenger enn ett år. Men samtidig ikke bli ruinert! :-?
Supermann Skrevet 17. februar 2004 #19 Skrevet 17. februar 2004 Sats heller på denne du, den er 3000 billigere. Og fremdeles Toshiba. Nummeret er ikke det samme. http://www.lefdal.com/is-bin/INTERSHOP.enf...s_vartypes_text
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå