thea86 Skrevet 9. august 2012 #1 Skrevet 9. august 2012 jeg har for noen mnd siden fått diagnosen dystymi etter flere år med deprisjon plager.. noen her som har lyst å dele erfaringer?
Gjest Martine Skrevet 9. august 2012 #2 Skrevet 9. august 2012 Jeg har hatt dystymi i mange år, men i sommer tok psykiateren min bort diagnosen. Jeg har snakket med flere som har samme diagnose, men det er ikke noe "klar" hjelp for det. For meg tok jeg "problemet ved rota", altså veldig hard psykoterapi for andre diagnoser. Men hvis man skal begynne med hard terapi og har mye depresjonssymptomer er det greit å begynne på antidepressiva, selvom det sies at det ikke hjelper mot dystymi. Men det gir det lille pushet til å orke hard terapi.
thea86 Skrevet 9. august 2012 Forfatter #3 Skrevet 9. august 2012 går til psykolog. og går på zoloft og wellbutrin. bruker/brukte du antidepressiva?
AnonymBruker Skrevet 9. august 2012 #4 Skrevet 9. august 2012 Ikke aksepter diagnosen dystymi. Jobb med deg selv, gå i behandling. Ikke aksepter at du har "kronisk depresjon", da er liksom slaget tapt før man har startet. Mitt tips. Anonym poster: 6e9792cf449c9ad79fecf9257301a88e 1
Gjest Martine Skrevet 9. august 2012 #5 Skrevet 9. august 2012 Sant nok. Jeg bruker fremdeles efexor. Men det eneste som gjelder er å presse på med terapi... kom til bunns i depresjonen! hvis du føler at du ikke kommer noen vei med psykologen så er det bare å bytte! ofte kan du bare komme så langt med en terapaut
thea86 Skrevet 9. august 2012 Forfatter #6 Skrevet 9. august 2012 har akkurat fått ny psykolog siden den jeg gikk til sluttet pga vikariatet gikk ut.. var veldig fornøyd med den jeg hadde og håper den nye blir like bra
Ego Skrevet 9. august 2012 #7 Skrevet 9. august 2012 Ikke aksepter diagnosen dystymi. Jobb med deg selv, gå i behandling. Ikke aksepter at du har "kronisk depresjon", da er liksom slaget tapt før man har startet. Mitt tips. Anonym poster: 6e9792cf449c9ad79fecf9257301a88e Skulle gjerne hatt diagnosen jeg... Mulig det ville fjernet iallfall litt av den dårlige samvittigheten jeg har over å aldri bli bedre, uansett hva jeg prøver på.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå