Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg treng ny mobil og har lyst på ein iPhone. Ser på 4s, men er det ikkje venta ein ny versjon i nær framtid? Prisane kjem då truleg til å falle på 4s, er det nokon som veit noko omkring når det kan vere lurt å kjøpe denne med tanke på pris?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når det har kommet nye versjoner tidligere har ikke prisen på forgjengeren blitt fryktelig mye lavere dessverre :( Om ikke du binder abb såklart.

Skrevet

Når det har kommet nye versjoner tidligere har ikke prisen på forgjengeren blitt fryktelig mye lavere dessverre :( Om ikke du binder abb såklart.

Har dei ikkje det? Er ikkje 5000 kroner dyrt for ein eldre mobil?

Eg har sett litt på forgjengaren 3GS er denne mykje dårlegare enn 4s? Eg krev ikkje så mykje av ein mobil og har dei ofte grusamt lenge :)

Skrevet

Har dei ikkje det? Er ikkje 5000 kroner dyrt for ein eldre mobil?

Eg har sett litt på forgjengaren 3GS er denne mykje dårlegare enn 4s? Eg krev ikkje så mykje av ein mobil og har dei ofte grusamt lenge :)

Jeg hadde 3GS før jeg kjøpte 4, og jeg kjøpte vel fire nesten et år etter at den kom ut. Da var den vel knappe 1000 lappen billigere tror jeg :/

Skrevet

Jeg hadde 3GS før jeg kjøpte 4, og jeg kjøpte vel fire nesten et år etter at den kom ut. Da var den vel knappe 1000 lappen billigere tror jeg :/

Kva meiner du? Var 4s billegare enn 5000 kr då? Den kostar rundt 5000 utan binding på Apple.no no. Dette gjeld den versjonen med færrast gb.

Skrevet

Som regel har de eldre modellene mindre GB. Kompis kjøpte en 4 etter 4s kom, han har bare 8gb. Jeg har 4, og kjøpte den billigste-16 GB. Nå finnes den vel bare i 8 om man ikke heller tar en 4S.

Må legge til at jeg er strålende fornøyd med Apples kundeservice! Jeg druknet tlf min, leverte den inn selv om jeg hadde kjøpt ny, fordi det var litt liv i den. Fikk ny for 2200 kr, men da uten eske osv.

Kameraet sluttet å virke på den nyeste mens jeg var i USA-de byttet det gratis mens jeg ventet i applebutikken. Det hadde vel aldri skjedd med en Samsung eller HTC eller??

Skrevet

Eg treng ny mobil og har lyst på ein iPhone. Ser på 4s, men er det ikkje venta ein ny versjon i nær framtid? Prisane kjem då truleg til å falle på 4s, er det nokon som veit noko omkring når det kan vere lurt å kjøpe denne med tanke på pris?

Det spekuleres på at ny iPhone blir lansert samtidig som Apple holder en presentasjon. Så da har du til 12. September å tenke deg om. Etter da blir mest sannsynligvis iPhone 4S billigere.

Informasjon her: http://arstechnica.com/apple/2012/07/new-iphone-possible-ipad-mini-could-launch-sooner-than-expected/

Skrevet

Apple produkter koster - rett og slett fordi folk er villig til å betale uhensiktsmessig mye for dem. Hvorfor gi tilbud på noe du selger ut uansett. Som noen har kommentert - når det kommer en ny modell blir den dyrere mens prisfallet på den gamle blir svært lite. For en jevn Iphone bruker vil ikke forskjellen være så himla stor - endringer som dobbelt så høy oppløsning eksempelvis vil ha ekstremt lite å si når det blotte øyet ikke klarer å legge merke til forskjellen.

Ser noen nevner at de er svært fornøyde med apples service basert på at denne fikk en refurbished modell (den har kun nytt deksel utenpå -alt inni er brukt og reparert basert på tidligere skade), dette tjente faktisk apple penger på til din informasjon :) Hvem gir ikke service de tjener på? Ellers er vel Apple værstingen til å følge europeiske og iallefall norske forbrukerkjøpslover. Husker våre selgere hadde et mareritt med dem i lang tid.

Men tilbake til sak. En iphone koster deg mye mer enn tilsvarende mobiler fra andre produsenter, og bare fordi det kommer en ny modell vil dessverre ikke prisen falle spesielt mye (basert på tidligere erfaringer).

• Liker 1
Skrevet

Som regel har de eldre modellene mindre GB. Kompis kjøpte en 4 etter 4s kom, han har bare 8gb. Jeg har 4, og kjøpte den billigste-16 GB. Nå finnes den vel bare i 8 om man ikke heller tar en 4S.

Må legge til at jeg er strålende fornøyd med Apples kundeservice! Jeg druknet tlf min, leverte den inn selv om jeg hadde kjøpt ny, fordi det var litt liv i den. Fikk ny for 2200 kr, men da uten eske osv.

Kameraet sluttet å virke på den nyeste mens jeg var i USA-de byttet det gratis mens jeg ventet i applebutikken. Det hadde vel aldri skjedd med en Samsung eller HTC eller??

Åja, no skjønar eg! Eg har søkt bittelitt på nettet for å sjekke når neste versjon kan kome og det verkar som om mange venta den i fjor haust? Var det då 4s kom? Var det kun 4 før? Eg har ikkje fulgt med på Apple-styret fordi det har vore så opphausa, så er ganske utanfor...

Jo, det verkar som om Apple har god kundesørvis, men som Guybrush seier under her, så gjer dei ikkje meir enn det som tener dei sjølv best. Så lenge kunden er nøgd også, er det jo berre velstand:)

Skrevet

Det spekuleres på at ny iPhone blir lansert samtidig som Apple holder en presentasjon. Så da har du til 12. September å tenke deg om. Etter da blir mest sannsynligvis iPhone 4S billigere.

Informasjon her: http://arstechnica.com/apple/2012/07/new-iphone-possible-ipad-mini-could-launch-sooner-than-expected/

Takk for informativ lenke :) eg kan fint vente til etter den 12. September :)

Skrevet

Apple produkter koster - rett og slett fordi folk er villig til å betale uhensiktsmessig mye for dem. Hvorfor gi tilbud på noe du selger ut uansett. Som noen har kommentert - når det kommer en ny modell blir den dyrere mens prisfallet på den gamle blir svært lite. For en jevn Iphone bruker vil ikke forskjellen være så himla stor - endringer som dobbelt så høy oppløsning eksempelvis vil ha ekstremt lite å si når det blotte øyet ikke klarer å legge merke til forskjellen.

Ser noen nevner at de er svært fornøyde med apples service basert på at denne fikk en refurbished modell (den har kun nytt deksel utenpå -alt inni er brukt og reparert basert på tidligere skade), dette tjente faktisk apple penger på til din informasjon :) Hvem gir ikke service de tjener på? Ellers er vel Apple værstingen til å følge europeiske og iallefall norske forbrukerkjøpslover. Husker våre selgere hadde et mareritt med dem i lang tid.

Men tilbake til sak. En iphone koster deg mye mer enn tilsvarende mobiler fra andre produsenter, og bare fordi det kommer en ny modell vil dessverre ikke prisen falle spesielt mye (basert på tidligere erfaringer).

Ja, du kjem med mange gode punkt her, Guybrush! Eigentleg har eg halde meg vekke frå Apple-produkta, men eg likar design og artige funksjonar ;) må også innrømme at eg kan verte gal av at produkta krev så mykje ekstrastyr for å fungere. Overprisa er det også...uff, eigentleg burde eg boikotta heile Apple!

Så prisen kan sjå ut til å vere den same uansett lansering av ny modell...æsj :( tykkjer den er litt vel dyr!

Gjest Valiumsjunkie
Skrevet

Ville ventet til iPhone 5 kommer ut, jeg har iPhone 3GS med 32 GB. Merker at den er litt treig av seg i forhold til iPhone 4s, og ikke minst skjermen er bedre på 4S. Hvorfor ikke kjøpe med et abonnement? Mobil må man ha, og det blir billigere med et abonnement selv om det kanskje blir litt dyrere på sikt, men da slipper du det jafset i økonomien og får heller spredd det utover året. :-)

Skrevet

Ville ventet til iPhone 5 kommer ut, jeg har iPhone 3GS med 32 GB. Merker at den er litt treig av seg i forhold til iPhone 4s, og ikke minst skjermen er bedre på 4S. Hvorfor ikke kjøpe med et abonnement? Mobil må man ha, og det blir billigere med et abonnement selv om det kanskje blir litt dyrere på sikt, men da slipper du det jafset i økonomien og får heller spredd det utover året. :-)

Ja, eg har lese at iPhone 4 er betre enn 3GS på viktige ting (batteri, snøgg++), så eg vil ha 4s eller ein betre :sjarmor: har eigentleg ikkje vurdert å kjøpe med abonnement, kanskje eg bør det?

Skrevet

Ja, eg har lese at iPhone 4 er betre enn 3GS på viktige ting (batteri, snøgg++), så eg vil ha 4s eller ein betre :sjarmor: har eigentleg ikkje vurdert å kjøpe med abonnement, kanskje eg bør det?

I lenken under ser du en sammenligning av modellene. :-)

http://www.apple.com/no/iphone/compare-iphones/

Skrevet (endret)

Du kommer sikkert til å bli fornøyd med om du kjøper iPhone, men som med alle andre produkter fra Apple, får du kraftigere maskiner for mindre eller samme prisen... Apple har en rimelig drøy salgpris i forhold til hva det koster dem å produsere, så man blir direkte lurt når man kjøper av dem.

Ta en titt på denne linken. Noen av punktene gjelder ikke bare for Apple, og det virker som han som har skrevet artikkelen ikke er noe glad i det selskapet, men det er fortsatt greit å vite.

En annen ting jeg merker, i motsetning til det mange Apple-brukere mener, er at iPhone ikke har spesielt god byggekvalitet i det hele tatt. Jeg hadde en iPhone en gang i tiden... Det er den dårligste telefonen jeg noen gang har hatt, og den var ødelagt etter ett fall i bakken.

De fleste jeg kjenner, som har iPhone 4/4s har knust glasset på den, og de får ikke noe hjelp av kundesørvisen, fordi det er en fysisk skade (selv om de har betalt ekstra for forsikring).

Jeg har eid et par produkter fra Apple, og det er noe skikkelig møl i forhold til prisen man betaler... Aldri mer!

Det hadde ikke skjedd med Samsung eller HTC? Det kommer vel an på hvilken butikk man er i, og hvordan de behandler kundene sine... Kjøper du telefonen din på komplett, er det dems kundeservice som gjelder, mens om du kjøper den fra Telenor, er det dems service som gjelder... Samsung holder på å starte opp dedikerte butikker, på samme måte som Apple nå.

Jeg forstår ikke hvordan du kan mene at å betale 2200 kr for å få en gammal telefon, er bra... Jeg hører stadig om folk som er kjempe fornøyd med kundebehandlingen de har fått, når de i virkeligheten har blitt lurt og behandla dårlig... Veldig rart.

Endret av Yme
Skrevet

Hadde jeg druknet en HTC eller knust en Galaxy hadde jeg vel ikke fått en refurbished fra noen av dem, men måtte tatt tapet/ reparasjonen selv.

Før Apple hadde jeg en Sony Ericsson. Jævli kult å måtte levere den inn på Lefdal, få en oldtids låneNokia med masse smser fra forrige kunde og vente i ukesvis....

Jeg fatter ikke at det er så populært å hate Apple jeg?

Skrevet

Hadde jeg druknet en HTC eller knust en Galaxy hadde jeg vel ikke fått en refurbished fra noen av dem, men måtte tatt tapet/ reparasjonen selv.

Kjøper man en telefon med forsikring, får man en ny en, om den blir ødelagt. Det var en sak om dette for noen år siden, hvor Apple ikke vill føye seg etter de norske forbrukerlovene, om at man har innebygd garanti i så og så mange år... Apple ville ikke at garantien skulle gjelde så lenge som de norske lovene påkrevde.

Før Apple hadde jeg en Sony Ericsson. Jævli kult å måtte levere den inn på Lefdal, få en oldtids låneNokia med masse smser fra forrige kunde og vente i ukesvis....

Det er Lefdal sin skyld. Ikke Sony Ericsson.

Jeg fatter ikke at det er så populært å hate Apple jeg?

Jeg hater ikke Apple, men jeg er ikke kunde hos selskaper som lurer meg, og jeg syns det er greit å si ifra om disse tingene, når folk lurer på om de skal kjøpe produkter fra dem.

Skrevet

Hva koster forresten en Galaxy SII uten abonnement da? Da jeg druknet iphonen min så jeg på diverse andre smarttlf, de var nå ikke så mye billigere enn de såkalt overprisete epletelefonene med laveste GB?

Skrevet

Kva meiner du? Var 4s billegare enn 5000 kr då? Den kostar rundt 5000 utan binding på Apple.no no. Dette gjeld den versjonen med færrast gb.

Oj! SÅ at jeg formulerte meg klønete :) 4S hadde ikke kommet når jeg kjøpte 4 :)

Skrevet (endret)

Hva koster forresten en Galaxy SII uten abonnement da? Da jeg druknet iphonen min så jeg på diverse andre smarttlf, de var nå ikke så mye billigere enn de såkalt overprisete epletelefonene med laveste GB?

iPhone 4s koster 4800, mens galaxy S|| koster 3500.

Endret av Yme

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...