AnonymBruker Skrevet 8. august 2012 #1 Skrevet 8. august 2012 Om dere forsover dere, må dere arbeide det inn igjen? Jeg har i min 25 års arbeidskarriere aldri opplevd å måtte arbeide inn den 1/2 timen til 1 time man blir forsinket når man forsover seg. Men nå med ny leder fikk jeg beskjed om at jeg måtte arbeide inn den timen jeg forsov meg. Jeg er kontoransatt i oljenæringen. Hvordan er det hos dere? Skriv gjerne bransje dere er i. Anonym poster: 6699f22d9f05cf0c2108fb10525a1538
Gjest HollyDolly Skrevet 8. august 2012 #2 Skrevet 8. august 2012 Om dere forsover dere, må dere arbeide det inn igjen? Jeg har i min 25 års arbeidskarriere aldri opplevd å måtte arbeide inn den 1/2 timen til 1 time man blir forsinket når man forsover seg. Men nå med ny leder fikk jeg beskjed om at jeg måtte arbeide inn den timen jeg forsov meg. Jeg er kontoransatt i oljenæringen. Hvordan er det hos dere? Skriv gjerne bransje dere er i. Anonym poster: 6699f22d9f05cf0c2108fb10525a1538 Virker som du forsover deg veldig ofte? Skjønner den nye arbeidslederen hvis det skjer ofte. Men hvis det er en gang eller to da synes jeg han/hun er urimelig. 4
Gjest Badabing Skrevet 8. august 2012 #3 Skrevet 8. august 2012 Synes det er på sin plass. Det er utrolig kjedelig når folk forsover seg. Er det ikke bare å kjøpe en ekstra vekkerklokke? 3
Missandei Skrevet 8. august 2012 #4 Skrevet 8. august 2012 Jeg har en kontorjobb med delvis flexitid i privat selskap. Hos oss er det normalt å jobbe inn igjen om man forsover seg, hadde igrunn ikke falt meg inn å ikke gjøre det. 7
pressplay Skrevet 8. august 2012 #5 Skrevet 8. august 2012 Skulle bare mangle. Det at du har kontorjobb tyder på at du har fleksitid og dermed frihet under ansvar. At du har misbrukt friheten din er noe annet. Hadde du jobbet på rema hadde du blitt trekt en time i lønn.
Tropic Skrevet 8. august 2012 #6 Skrevet 8. august 2012 Ehm, hvor ofte forsover du deg egentlig?? Jeg har gjort det en gang, trodde jeg hadde en annen vakt, jeg fikk bare 4 timers arbeidsdag den dagen pga feilen min istedenfor 8 timer, men fikk betalt for 8 timer. MEN, det er eneste gangen det har skjedd, og de hadde en grei avtale om at alle kan gjøre feil, men skjer det flere ganger på 1 år så er man sløv og da må man jobbe inn eller lignende. 3
AnonymBruker Skrevet 8. august 2012 #7 Skrevet 8. august 2012 Jeg har forsovet meg 3 ganger på de siste 7 år (Har arbeidet 7 år i denne bedriften) TS Anonym poster: 6699f22d9f05cf0c2108fb10525a1538
Brunhilde Skrevet 8. august 2012 #8 Skrevet 8. august 2012 Jeg har flexitid og jobber selvfølgelig inn igjen tiden hvis jeg, mot formodning, skulle forsove meg. 1
pinar Skrevet 8. august 2012 #9 Skrevet 8. august 2012 Synes det er på sin plass. Det er utrolig kjedelig når folk forsover seg. Er det ikke bare å kjøpe en ekstra vekkerklokke? Haha jeg kan sette på 5 og likevel ikke høre de. Eller slå de av i søvne. Har ikke måttet jobbe inn, men har blitt trukket i lønn for tiden jeg er for sen.
SmallTalk Skrevet 8. august 2012 #10 Skrevet 8. august 2012 Jeg har vel hittil bare forsovet meg en gang, men husker ikke om jeg jobbet inn eller ikke. Har flexitid og har alltid en del timer i "plussbanken" så en time eller to fra eller til på jobb er det stort sett bare meg selv som merker.
Gjest Violetta Skrevet 8. august 2012 #11 Skrevet 8. august 2012 Næsj. Om så skulle skje jevner det seg ut med at jeg sitter en halvtime over her og der. Ingen som driver med flisespikkeri hos oss, vi har tillit under ansvar.
Gjest Belle Gunnes Skrevet 8. august 2012 #12 Skrevet 8. august 2012 Haha jeg kan sette på 5 og likevel ikke høre de. Eller slå de av i søvne. Har ikke måttet jobbe inn, men har blitt trukket i lønn for tiden jeg er for sen. Du er som meg du. Jeg og sliter med det der. Så jeg sier gjerne til evnt nye arbeidsgivere at jeg ikke er tilstede i denne verden før kaffekopp nr ørten. De godtar det greit. Har selvfølgelig flexi-tid. Må nesten det når man er slik. Og det er jo en selvfølge at man jobber inn tiden man er borte.
pinar Skrevet 8. august 2012 #13 Skrevet 8. august 2012 Du er som meg du. Jeg og sliter med det der. Så jeg sier gjerne til evnt nye arbeidsgivere at jeg ikke er tilstede i denne verden før kaffekopp nr ørten. De godtar det greit. Har selvfølgelig flexi-tid. Må nesten det når man er slik. Og det er jo en selvfølge at man jobber inn tiden man er borte. Godt å høre jeg ikke er alene Jeg (som ekstravakt) pleier å hovedsaklig sette meg opp på kveldsvakter. Hehe.
Arlea Skrevet 8. august 2012 #14 Skrevet 8. august 2012 På forrige arbeidsplass: mye stress, om folk forsov seg kunne de bli bedt om å jobbe lengre ved behov. Forsov meg ikke selv, så vet ikke hvorvidt de ble spurt eller bedt om å gjøre det, men de fleste er vel så ydmyke at de stiller seg til disposisjon etter å ha tabbet seg ut uansett. Nå jobber jeg flexitid, men har mye forefallende ila. en dag, så om jeg mistet f. eks. en hel time, så hadde jeg nok ikke rukket hjem før jeg hadde jobbet inn tiden.
Gjest Purple Haze Skrevet 8. august 2012 #15 Skrevet 8. august 2012 Jeg har nok forsovet meg noen ganger, men likevel aldri kommet for sent på jobb. Der jeg jobber, er det ikke noe krav å jobbe inn om man forsover seg, men det er selvfølgelig et pluss om man gjør det. Blir ikke trukket i lønn om man forsover seg, men skulle det skje titt og ofte, kan det nok få konsekvenser.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2012 #16 Skrevet 8. august 2012 På min arbeidsplass er det veldig fleksibel arbeidstid, det viktigste er at man sier fra, så blir det ens eget ansvar å sørge for at man jobber nok timer. <br /><br /> Anonym poster: b4583ef35965c41ab7efb73c7995604b
Gjest Bobler Skrevet 8. august 2012 #17 Skrevet 8. august 2012 Selvfølgelig skal du jobbe det inn hvis du forsover deg.
Amarinda Skrevet 8. august 2012 #18 Skrevet 8. august 2012 Jeg forsover meg ikke, men har alltid vært kronisk sen. Er likevel alltid på jobb til de første møtene. Har flexitid, og fordi jeg alltid ender opp med å jobbe sent er ikke det noe problem. Jeg tenker at det er naturlig å jobbe inn det man evt. er borte.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2012 #19 Skrevet 8. august 2012 Jeg har fleksibel arbeidstid. Noen ganger kommer jeg ikke kl. 8 fordi jeg har forsovet meg eller at nsb er forsinket. Sørger alltid for å jobbe inn den tiden. Skulle bare mangle. Når man er så heldig at man har fleksibel arbeidstid og ikke får masse pepper fordi man forsover seg så skylder man arbeidsgiver å jobbe inn den tapte tiden. Anonym poster: d28b59cbe07c9929647c90c6975e2e3d
MissStiles Skrevet 9. august 2012 #20 Skrevet 9. august 2012 De få gangene jeg har forsovet meg, så har jeg jobbet over den tiden jeg kom for sent på jobb.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå