Gjest Ninni Skrevet 9. august 2012 #21 Skrevet 9. august 2012 Hei Ts. Jeg er i akkurat samme båt som deg så jeg vet hvordan du har det. Vurderer selv å flytte men har ikke helt bestemt meg enda. Isåfall vil jeg leie ut huset og ta inntektene selv om mine foreldre har bidradd den gang jeg erhvervet det. Ser mange her mener motsatt (reise fra leiligheten) men jeg er ikke helt enig med dem. Du og jeg har et handikap som ikke kan leges på null komma niks. Vi fikk ikke den nødvendige bekreftelsen av våre som er helt livsbejaende for et barn for å kunne utvikle seg til å bli en komplett sunn voksenperson. Vi vil alltid slite uansett hva dere her på forumet sier. Og da blir kapital viktig for vi har et handikap med å stå ut i en jobb også. Jeg er så gammel at jeg kan si at jeg vet dette. (over 50) Jeg har allikevel håp . Og da vil jeg leie ut leiligheten min (min mor og far bor i toppetasjen leilighetskompleks) og flytte langt bort. Så lenge du står formelt som eier kan du også gjøre det. Men gi for all del ikke avkall på det de har gitt deg. Du må ha litt for tort og svie . Men et oppgjør må nok til men det kan du jo ta iform av brev når leiligheten din er utleid og de ikke har noe de skal ha sagt. Så kan de sitte der med skjegget i postkassen. Hvor gammel er du?
Gjest Mittnavn Skrevet 12. august 2012 #23 Skrevet 12. august 2012 Dytter på denne... Hva gjør jeg nå? De gir seg ikke og oppfører seg svært manipulerende. Dette har en dårlig "virkning" eller hva jeg skal si, på familien. Og det blir stadig krangling etter at de har vært her, snakket med de på tlf osv. Nå tilbyr de hjelp igjen, og jeg har sterke økonomiske bekymringer og vil nærmest takke ja.. Jeg ba jo om hjelp, men hjelpen de gir er ikke helhjertet og føler meg bare kontrollert hele tiden. Og kravene de stiller er helt umenneskelig. De krever pr kontrakt at jeg skal gjøre som de sier...og ikke minst prøver de og få inn gammel gjeld på denne kontrakten, som jeg ikke har kontrakt med dem på annet enn en overførsel samt selvangivelse, skrevet som lån, dette gjelder en investering i bolig. Jeg føler at jeg lever i et nett av spindel og kaos og kommer meg ikke ut..dette tærer fryktelig mye på meg. Og det virker som at de vil splitte oss her. Jeg føler rett og slett at mine foreldre har gjort meg ekstremt avhengig av dem.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2012 #24 Skrevet 12. august 2012 Dytter på denne... Hva gjør jeg nå? De gir seg ikke og oppfører seg svært manipulerende. Dette har en dårlig "virkning" eller hva jeg skal si, på familien. Og det blir stadig krangling etter at de har vært her, snakket med de på tlf osv. Nå tilbyr de hjelp igjen, og jeg har sterke økonomiske bekymringer og vil nærmest takke ja.. Jeg ba jo om hjelp, men hjelpen de gir er ikke helhjertet og føler meg bare kontrollert hele tiden. Og kravene de stiller er helt umenneskelig. De krever pr kontrakt at jeg skal gjøre som de sier...og ikke minst prøver de og få inn gammel gjeld på denne kontrakten, som jeg ikke har kontrakt med dem på annet enn en overførsel samt selvangivelse, skrevet som lån, dette gjelder en investering i bolig. Jeg føler at jeg lever i et nett av spindel og kaos og kommer meg ikke ut..dette tærer fryktelig mye på meg. Og det virker som at de vil splitte oss her. Jeg føler rett og slett at mine foreldre har gjort meg ekstremt avhengig av dem. Eier du leilighet eller leier du? Er leiligheten din i juridisk forstand? Har du noen sparepenger? Har du jobb? Hva slags utdanning har du? Hva slags syk er du? Du må skrive noe mer konkret hvis du foreventer at folk skal kunnne hjelpe. Anonym poster: 628d449db43a2641503de7d60041fccb
lillevill Skrevet 12. august 2012 #25 Skrevet 12. august 2012 Dytter på denne... Hva gjør jeg nå? De gir seg ikke og oppfører seg svært manipulerende. Dette har en dårlig "virkning" eller hva jeg skal si, på familien. Og det blir stadig krangling etter at de har vært her, snakket med de på tlf osv. Nå tilbyr de hjelp igjen, og jeg har sterke økonomiske bekymringer og vil nærmest takke ja.. Jeg ba jo om hjelp, men hjelpen de gir er ikke helhjertet og føler meg bare kontrollert hele tiden. Og kravene de stiller er helt umenneskelig. De krever pr kontrakt at jeg skal gjøre som de sier...og ikke minst prøver de og få inn gammel gjeld på denne kontrakten, som jeg ikke har kontrakt med dem på annet enn en overførsel samt selvangivelse, skrevet som lån, dette gjelder en investering i bolig. Jeg føler at jeg lever i et nett av spindel og kaos og kommer meg ikke ut..dette tærer fryktelig mye på meg. Og det virker som at de vil splitte oss her. Jeg føler rett og slett at mine foreldre har gjort meg ekstremt avhengig av dem. Du må gjøre deg uavhengig TS. Det er nøkkelen. Hva du må gjøre for å klare det, vet vi ikke. Men det kan du klare! Du må tenke deg sterk, tenke positivt, konstruktivt, vær sterk og tro på deg selv og du trenger ikke ta imot all hjelpen de tilbyr. Du behøver faktisk ikke ta telefonen når de ringer heller.
Løvetanten Skrevet 13. august 2012 #26 Skrevet 13. august 2012 Hva slags hjelp er det egentlig du vil ha?? Du har fått en god del råd her, og alle forteller deg det samme. Men det virker ikke som om du er klar til å ta inn over deg de rådene du har fått for du konstruerer hindre og bruker mye energi på å fortelle oss at ingenting av dette er din feil. Du kommer ingen vei når du sitter med utstrakt hånd og tar imot penger. Du kommer ingen vei når du ikke vil flytte på deg for å legge litt avstand mellom dere. Du kommer ingen vei når du bare ser hindre men ikke tør å hoppe over de. Hva er det du vil? Du kan ikke få penger av de og forvente deg at de skal være fornøy med null kontakt. Ingen liker å bli utnyttet eller å føle seg som en minibank 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå