Gå til innhold

Oppkjøring - Hva må jeg ta med?


Tøysejenta

Anbefalte innlegg

Jeg har oppkjøring i morgen (hjelp!) og tror snart jeg legger meg ned og dør... Jeg prøver å tenke ut hva jeg må ta med meg, men det sperrer seg helt og jeg har ikke funnet noe ordentlig svar på google. Derfor lurer jeg på om noen kan si meg nøyaktig hva jeg må ta med meg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det eneste du trenger å ta med deg er legitimasjon og penger til oppkjøring og utstedelse av førerkortet. Oppkjøringen kan betales med kontanter eller med vanlig bankkort (ikke kredittkort). Oppkjøring + førerkort koster rett over 1000 kr. Husker ikke hvor mye i farten, men det står i det informasjonsbrevet du har fått fra Statens vegvesen og det står på vegvesen.no.

Hvis du har førerkort for noen andre klasser fra før (f eks moped) MÅ du ha med dette.

Ellers er det bare å holde hodet kaldt og tenke på at sensor ikke er der for å lete etter feil, men å se at du behersker trafikken på egenhånd.

Lykke til!

Anonym poster: 9fe2cd437783c0f41941a2821a7907ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste du trenger å ta med deg er legitimasjon og penger til oppkjøring og utstedelse av førerkortet. Oppkjøringen kan betales med kontanter eller med vanlig bankkort (ikke kredittkort). Oppkjøring + førerkort koster rett over 1000 kr. Husker ikke hvor mye i farten, men det står i det informasjonsbrevet du har fått fra Statens vegvesen og det står på vegvesen.no.

Hvis du har førerkort for noen andre klasser fra før (f eks moped) MÅ du ha med dette.

Ellers er det bare å holde hodet kaldt og tenke på at sensor ikke er der for å lete etter feil, men å se at du behersker trafikken på egenhånd.

Lykke til!

Anonym poster: 9fe2cd437783c0f41941a2821a7907ab

Tusen takk for svar! Det skal jeg da klare å få med meg.

Og takk! Skal virkelig gjøre mitt beste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på at du må ha med optikerattest om du krysset av for dårlig syn i søknaden og du ikke har levert det tidligere. Hvis du krysset av på nei, trenger du ikke tenke på dette.)

Her står priser:

http://www.vegvesen.no/Forerkort/Om+forerkort/Forerkortgebyr

Så husk: Legitimasjon, eventuelt førerkort du har fra før og penger (vanlig bankkort eller kontanter.

:)

Anonym poster: 9fe2cd437783c0f41941a2821a7907ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på at du må ha med optikerattest om du krysset av for dårlig syn i søknaden og du ikke har levert det tidligere. Hvis du krysset av på nei, trenger du ikke tenke på dette.)

Her står priser:

http://www.vegvesen..../Forerkortgebyr

Så husk: Legitimasjon, eventuelt førerkort du har fra før og penger (vanlig bankkort eller kontanter.

:)

Anonym poster: 9fe2cd437783c0f41941a2821a7907ab

Takk! Jeg leverte egentlig en sånn optikertest da jeg tok teorien i vår, men sikkert ikke dumt å ta den med igjen i tilfelle.. Tar ingen sjanser :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husk sminke, om du ikke vil ha et morgentryne på førerkortet ;) Det har jeg...

Hahah, det husker jeg nok! For da jeg tok teorien var jeg ikke klar over at det ble tatt bilde, så jeg hadde et usminket morratryne med fett hår og hele pakka... Denne gangen skal jeg få til et bilde jeg tør vise frem de neste årene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil ha nytt bilde, må du betale for det.

Husk også å si i fra at du vil ha nytt bilde når du kommer tilbake etter at du har bestått, hvis ikke så brukes bare det som du tok da du tok teorien.

(Hvis det er kø når du kommer tilbake, kan du ta bilde før det blir din tur.)

Anonym poster: 9fe2cd437783c0f41941a2821a7907ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahah, det husker jeg nok! For da jeg tok teorien var jeg ikke klar over at det ble tatt bilde, så jeg hadde et usminket morratryne med fett hår og hele pakka... Denne gangen skal jeg få til et bilde jeg tør vise frem de neste årene :)

Måtte du ta bilde etter teorien? Skal si at ting endrer seg!

Heldivis for meg og lappen min så var jeg godt utkvilt og nystripet i håret, så kunne blitt værre. Men kommer ikke inn på noen utesteder med lappen som id :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte du ta bilde etter teorien? Skal si at ting endrer seg!

Heldivis for meg og lappen min så var jeg godt utkvilt og nystripet i håret, så kunne blitt værre. Men kommer ikke inn på noen utesteder med lappen som id :P

Jupp, måtte det! Men kan jo ta nytt senere. Hæ, hvorfor ikke? Noe jeg ikke har fått med meg, eller er det kun ditt bilde det er noe i veien med? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp, måtte det! Men kan jo ta nytt senere. Hæ, hvorfor ikke? Noe jeg ikke har fått med meg, eller er det kun ditt bilde det er noe i veien med? :P

Uten sminke vs med sminke er stor foskjell når en skal ut på byen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten sminke vs med sminke er stor foskjell når en skal ut på byen ;)

Åja, hahaha :P Jeg rakk ikke ta nytt bilde siden kjørelæreren min skulle kjøre hjem og han hadde dårlig tid, så jeg får klare meg med det jeg har.. MEN jeg bestod i hvert fall!! :D

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, hahaha :P Jeg rakk ikke ta nytt bilde siden kjørelæreren min skulle kjøre hjem og han hadde dårlig tid, så jeg får klare meg med det jeg har.. MEN jeg bestod i hvert fall!! :D

Weee! Gratulerer! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åja, hahaha :P Jeg rakk ikke ta nytt bilde siden kjørelæreren min skulle kjøre hjem og han hadde dårlig tid, så jeg får klare meg med det jeg har.. MEN jeg bestod i hvert fall!! :D

Gratulerer! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...