Gå til innhold

Flypilotutdanning - Noen som har relevant informasjon å dele?


Gjest Janus

Anbefalte innlegg

Heisann,

Jeg har lenge hatt en fjern tanke om å bli yrkespilot om jeg skulle velge å ta en ny utdanning og etter en uventet vending i livet er tanken med ett mindre fjern og jeg er i gang med å undersøke mer rundt denne utdanningen.

Noen her inne som er yrkespilot?

Eller er i gang med utdanningen?

Eller kjenner noen som jobber som det?

Eller er i besittelse av relevant informasjon som kan være nyttig for meg?

På forhånd takk så meget!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må ha jævla godt syn har jeg hørt

Anonym poster: 982893edfbfb6011c500690084b1b92c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med syn og perfekt helse er en myte. Noen krav blir stilt, men de er ikke så høye som folk flest tror, så jeg regner med jeg passerer der.

Den største bekymringen min er at utdanningen nærmer seg en million, er langt fra fullfinansiert av Lånekassen og jobbmarkedet er visst rimelig tøft. Så jeg er litt pessimistisk.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe konkret du lurer på? Det er så mye å skrive ellers. Du trenger absolutt ikke ha godt syn så lenge det finnes korrigering for det. Tror det er opptil +/- 6 du kan ha. Andre synsfeil som det ikke finnes korreksjon for er derimot langt strengere.

Jobbmarkedet er veldig bra framover. Dersom du har råd til nok timer, da.

Finnes også statsfinansiert utdanning, men da må du til tromsø.

Endret av kråkefjas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe konkret du lurer på? Det er så mye å skrive ellers. Du trenger absolutt ikke ha godt syn så lenge det finnes korrigering for det. Tror det er opptil +/- 6 du kan ha. Andre synsfeil som det ikke finnes korreksjon for er derimot langt strengere.

Jobbmarkedet er veldig bra framover. Dersom du har råd til nok timer, da.

Finnes også statsfinansiert utdanning, men da må du til tromsø.