Gå til innhold

Vonde brystvorter

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De siste dagene har jeg lagt merke til at jeg har fått følsomme brystvorter. Ikke brystet, bare vortene. Det er ubehagelig å ta på dem og hvis jeg har hendene i kors feks. Jeg kan ikke huske at jeg har kjent dette før. De er også ganske stive.

Jeg går på p-piller og har gjort det i mange år, jeg er veldig nøye med pillene fordi jeg er redd for å bli gravid. (tar de til samme tid hver dag, glemmer aldri, tar dobbelt hvis jeg er dårlig i magen osv) Men de sier jo at vonde bryst/ vorter(?) kan være tegn på graviditet. Men de sier også at homoner, pms og p-piller kan gi ømme bryst, men burde jeg ikke ha kjent dette før også, siden jeg har gått på p-piller lenge? Blir litt usikker.

Er så bekymret at jeg vurderer å ta en gravididtets test, og det står på pakken at den kan tas tidligst 3-4 dager før første mens dag. Jeg går på p-piller og får mensen til fast tid hver måned. Skal jeg ta testen dagen jeg får mensen? Vil testen bli riktig selv når man har mensen og går på p-piller?

Eller skal jeg bare droppe testen og prøve å ikke være så overnervøs? :P

trenger litt beroligende ord!

Anonym poster: 3f7e8edfd2b1d32ca9a31dece05fc30c

Videoannonse
Annonse
Gjest janne89
Skrevet

Jeg hadde ventet til når du skulle ha mensen og sett om den kom. Kan jo være eggløsning også.

AnonymBruker
Skrevet

Men mensen kommer vel uansett den, siden jeg går på p-piller? har hørt at mensen ikke uteblir når man går på p-piller, selv om man skulle bli gravid på et vis.

Skrevet

Mensen kom som alltid. Alt virker normalt. Men den ene brystvorten kan stikke litt iblant hvis jeg stryker lett over den. Det føles som at jeg har ei flis i den. Kan ikke se noe unormalt der. Kanskje jeg ikke trenger å bekymre meg?

Skrevet

Av erfaring så er ikke alle sykluser helt like selv om man bruker p-piller, jeg kan en sjelden gang ha ømme brystvorter selv og bruker p-piller. For noen år siden glemte jeg en p-pille og ble gravid, og mensen kom ikke når den pleide. Tviler for at det er vanlig at mensen kommer bare pga p-piller når man har blitt gravid. Og p-piller kan ikke påvirke en graviditetstest, da en slik test leter etter et hormon som bare gravide produserer og p-piller gjør ikke at man produserer det hormonet.

Jeg ville venta på mensen og kommer den ikke så ville jeg testa meg. MEN det du skal være ops på, og som jeg selv har opplevd noen ganger, er at mensen kan bli forsinket med flere dager når man trur at man er gravid uten at man er det. Kroppen kan narre oss.

Lykke til! :)

Anonym poster: f18a52e970451fe3672d54b7246e6c12

• Liker 1
Skrevet

Mensen kom som alltid. Alt virker normalt. Men den ene brystvorten kan stikke litt iblant hvis jeg stryker lett over den. Det føles som at jeg har ei flis i den. Kan ikke se noe unormalt der. Kanskje jeg ikke trenger å bekymre meg?

Ah, så nå at du har fått mensen. Går det ikke over så kan du jo høre med legen, men jeg trur at det ikke er noe å bry seg om :)

Anonym poster: f18a52e970451fe3672d54b7246e6c12

Skrevet

Det høres veldig ut som det mine brystvorter gjør til tider.

Noen ganger blir de liksom såre, på samme måte som hvis huden på albuen din er forferdelig tørr og sprekker opp og hekter seg fast i ting.

Det har ingen sammenheng med syklus, men jeg har sett en form for mønster utifra hvilket klesplagg jeg har brukt og om jeg har hatt bh på og da hvilken bh.

Blir det helt jævlig, klistrer jeg en liten bit plastertape over brystvorten slik at den blir klemt ned i brystet og ikke kommer borti noe.

Er det bare litt uffent, som du sier som om du har fått flis, smører jeg dem med en fet hudkrem. Locobase fra apoteket er min favoritt.

:)

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for svar! Det gjorde meg litt lettet! :)

Skal prøve å smøre dem inn med hudkrem, se om det hjelper :) Kjenner det når bhen gnikker litt imot, eller at klesplagget kommet litt borti. Ellers ikke. Ja og når jeg stryker fingeren litt over. Kan hende den er tørr eller noe slik.

Skrevet

Bare glad for å kunne hjelpe :)

Det er jo så irriterende når det "stikker" i puppen bare fordi du snur deg. :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...