Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan man bli like forelska når man er feks. 35 som når man er 14?

Er det forskjell på menn og kvinner, og oppfører man seg som en fjortis om man egentlig er "voksen"?

Anonym poster: c69ab3d5ea882c302859b7658d115001

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forelska, betatt, falle for osv. Kjært barn mange navn. Jo yngre man er jo lettere tror jeg det er å forelske seg i selve ideen om å ha en kjæreste. Man ønsker å tilhøre noen, være med noen, i tillegg til at man blir foret opp med rosa drømmer fra film, magasiner og filmer. Man har urealistiske forventninger i tillegg til at man ikke kjenner seg selv ei heller hva man egentlig er ute etter.

Det blir som å glede seg til sommerens første softis. Jo mer du tenker på det jo mer skuffa blir man når man først får den. Altså det er ideen om hvor god isen er som tiltrekker deg - ikke hvordan det er i virkeligheten.

Selv kan jeg fremdeles bli småfjern, glise som en idiot, miste fokus fordi tankene ligger hos noen annen, samt generelt gå rundt og bli glad for den andres oppmerksomhet. Men det er heldigvis langt mer ekte når jeg først faller for noen - enn det var når man var fjortis.

• Liker 2
Skrevet

Er det forskjell på menn og kvinner, og oppfører man seg som en fjortis om man egentlig er "voksen"?

Det blir nok vanskeligere med årene for de fleste. Selv om enkelte aldri blir spesielt modne i huet.

Og dessuten tror jeg at forelskelsen er viktigere for kvinner enn for menn. Noe som ikke er like praktisk.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er sikker på at man kan bli minst like forelska som godt voksen, og som Guybrush er inne på er en ofte mer trygg på seg selv/hvem en er, og forelsker seg "på et mer ekte grunnlag" enn når en er fjortis. Sånn for å generalisere, selvsagt finnes det mange som har gode ungdomsforelskelser, og mange som aldri slutter å bli tiltrukket av drittsekker eller noen de ikke kan få.

Selv forelsket jeg meg sjelden både da jeg var tenåring og nå som over 30, men jeg blir relativt lett betatt. Og den betattheten er noe jeg kan vurdere å starte et forhold utfra, når den andre er en fyr jeg kan fungere sammen med. Ikke at det heller har skjedd ofte.

Anonym poster: e7bbe8afaa487fcca538b44342d2a04f

Gjest Purple Haze
Skrevet

Ja, man kan bli like mye forelsket når man er f.eks 35 som når man er 14, men man blir kanskje ikke like lett forelsket, om du skjønner hva jeg mener? :)

Jeg møtte kjæresten min da jeg var 41, og jeg har aldri vært så forelsket i hele mitt liv. Jeg tror ikke det er så stor forskjell på menn og kvinner når de er skikkelig forelsket.

• Liker 2
Gjest Reza08
Skrevet

Alle har vi vel kjent på følelsen av å være forelsket. Det er en følelse av en form for gledesrus kombinert med en følelse av å bli tiltrukket når man møter den personen man er så betatt av. Jeg har vært det mange ganger. Så jeg vil ikke tro at selve forelskelsen blir noe svakere med årene, men man får kanskje færre tilfeller av det.

Står fast ved det utsagnet som lyder slik: Kjærlighet Er Mer Enn Forelskelse.

Skrevet

Jeg er snart 40 , og ja, jeg kan love deg at jeg fortsatt kan bli forelsket Og da føler jeg meg som jeg er 19 igjen.. Den følelsen er bare så utrolig sterk, og overskygger alt.

Samtidig er jeg tryggere på meg selv vet mer hva jeg vil ha, og hvordan jeg skal oppnå det. Og jeg takler mye lettere avvisninger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...