Gå til innhold

Administrativ/kontor utdanning - hjelp!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurer på om noen der ute kan komme med noen gode råd og dele av sine erfaringer når det kommer til utdanning innenfor kontor osv.

Jeg har lyst til å jobbe som sekretær, saksbehandler, kontormedarbeider og denslags. Mulig det går an å få noen av disse jobbene uten noen spesiell utdanning (jeg har videregående allmennfag, og ca 5 års arbeidserfaring fra butikk), men jeg har lyst til å ha noe grunnlag før jeg setter i gang å søke.

Utdanninger og kurs jeg har tenkt på er bl a administrasjon og ledelse, medisinsk sekretær og kontormedarbeider. Har noen erfaringer med noe av disse, og hva slags jobber man kan få med de?

Eventuelt noen andre retninger jeg kan ta? Er for eksempel statsvitenskap noe som kvalifiserer til dette..?

Mye spørsmål og rotete innlegg, men som dere skjønner er jeg ganske åpen, så lenge det er innenfor dette området :) Så feel free til å komme med forslag og tips! :D

Anonym poster: 0a0e03b479e9affbbd38f07518768877

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror kanskje jeg ville valgt legesekretær. Da får du muligheten til å hjelpe mennesker og jeg antar at det er et godt jobbmarked, uten at jeg vet dette sikkert.

Anonym poster: 370b27bbb4ae395befea26fd81898ae1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! :)

Vet du noe om hvilken utdannelse som lønner seg å ta? Jeg har helst sett på medisinsk sekretær hos Treider. Får man jobb med en slik utdannelse? Og kvalifiserer den til andre kontorjobber også..? :)

Anonym poster: cbab0555991c459006049c16895c12fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje dette kunne vært noe for deg: http://www.hioa.no/S...umentbehandling Det er ihvertfall mye bedre betalt enn legesekretær. Hos oss (staten) tjener arkivarene minst 450 000.

Anonym poster: 249c0d316c521f0de7866eca3fb44f1c

Men holder det med dette årsstudiumet for de jobbene?

Anonym poster: 1b2a50efe95cce787c438db2bb79a7be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg lurer på om noen der ute kan komme med noen gode råd og dele av sine erfaringer når det kommer til utdanning innenfor kontor osv.

Jeg har lyst til å jobbe som sekretær, saksbehandler, kontormedarbeider og denslags. Mulig det går an å få noen av disse jobbene uten noen spesiell utdanning (jeg har videregående allmennfag, og ca 5 års arbeidserfaring fra butikk), men jeg har lyst til å ha noe grunnlag før jeg setter i gang å søke.

Utdanninger og kurs jeg har tenkt på er bl a administrasjon og ledelse, medisinsk sekretær og kontormedarbeider. Har noen erfaringer med noe av disse, og hva slags jobber man kan få med de?

Eventuelt noen andre retninger jeg kan ta? Er for eksempel statsvitenskap noe som kvalifiserer til dette..?

Mye spørsmål og rotete innlegg, men som dere skjønner er jeg ganske åpen, så lenge det er innenfor dette området :) Så feel free til å komme med forslag og tips! :D

Anonym poster: 0a0e03b479e9affbbd38f07518768877

Administrasjonssekretær? Jeg er det- tok utdannelsen på fulltid over 1 år. Jobbet som sekretær-"black office" og på regnskap/lønn. Veldig grei utdannelse- angrer ikke. Så er det supert å kunne ta høyskolefag i regnskap/lønn/personalledelse/arb.org. psykologi ved siden av jobb! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Administrasjonssekretær? Jeg er det- tok utdannelsen på fulltid over 1 år. Jobbet som sekretær-"black office" og på regnskap/lønn. Veldig grei utdannelse- angrer ikke. Så er det supert å kunne ta høyskolefag i regnskap/lønn/personalledelse/arb.org. psykologi ved siden av jobb! :)

Hørtes interessant ut! :) Hvor tar man en slik utdannelse? Og holder det med et år altså?

Anonym poster: cbab0555991c459006049c16895c12fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uanonymbruker

Treider har vel det, og vil du heller ta over nett så har ecademy en administrativ koordinator-linje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men holder det med dette årsstudiumet for de jobbene?

Anonym poster: 1b2a50efe95cce787c438db2bb79a7be

Ja, det gjør det. Og det er også veldig lett å få seg vikariater som arkivar gjennom vikarbyrå, sånn at man får seg praksis og får lært seg de største systemene. De som kan arkiv får seg garantert jobb.

Anonym poster: 249c0d316c521f0de7866eca3fb44f1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treider har vel det, og vil du heller ta over nett så har ecademy en administrativ koordinator-linje.

Ok :) Har noen erfaringer med hvor tungt slike utdannelser veier? Får man jobbe ved å ha tatt det over nett f eks..?

Anonym poster: cbab0555991c459006049c16895c12fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalifiserer utdanningen medisinsk sekretær for vanlige sekretær-jobber? Noen som vet..?

Anonym poster: cbab0555991c459006049c16895c12fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes interessant ut! :) Hvor tar man en slik utdannelse? Og holder det med et år altså?

Anonym poster: cbab0555991c459006049c16895c12fc

Handelsinstituttet i Bergen har:) det holder med et år. Alle i min klasse fikk relevant jobb. Flere tar høyskolefag ved siden av jobb for å lære enda mer:) og året på handelsinstituttet var helt fantastisk! Kan virkelig anbefales! :) eu får en 8-16 jobb, godt betalt (hvertfall i forhold til utdanningslengden.) og sekretær i privat virksomhet kan tjene ganske bra. Det er kjekt å jobbe på kontor. Lønn/regnskap er også gøy:) vil anbefale deg å sjekke ut: www.handelsinstituttet.no

Vet ikke hordan det er med kurs over nett, men jeg ville ikke gjort det selv. Tror du står sterkere om du har gått fulltid på skole...men som sagt vet jeg ikke så mye om det.

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handelsinstituttet i Bergen har:) det holder med et år. Alle i min klasse fikk relevant jobb. Flere tar høyskolefag ved siden av jobb for å lære enda mer:) og året på handelsinstituttet var helt fantastisk! Kan virkelig anbefales! :) eu får en 8-16 jobb, godt betalt (hvertfall i forhold til utdanningslengden.) og sekretær i privat virksomhet kan tjene ganske bra. Det er kjekt å jobbe på kontor. Lønn/regnskap er også gøy:) vil anbefale deg å sjekke ut: www.handelsinstituttet.no

Vet ikke hordan det er med kurs over nett, men jeg ville ikke gjort det selv. Tror du står sterkere om du har gått fulltid på skole...men som sagt vet jeg ikke så mye om det.

Lykke til:)

Dette hørtes jo midt i blinken ut! Ikke var det spesielt dyrt heller. Men det var på feil side av landet :/

Jeg må egentlig holde meg på østlandet, nærmere bestemt Telemark/Vestfold. Til nød pendling til Oslo dersom skolen ikke er hver dag.

Derfor lurte jeg litt på å ta det over nett, men jeg tenker som deg at jeg ikke står like sterkt med det :/

Er det noen som har innspill/erfaringer angående dette, så kom med det! :D Eller andre forslag til hvor jeg kan ta en slik utdanning, taes også i mot med takk! :)

Anonym poster: cbab0555991c459006049c16895c12fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...