Gå til innhold

Hvor mye lommepenger?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei dere. Har tenkt til å reise litt i høst, men lurer på et par ting.

Hvor mye penger ville dere ca hatt med dere til paris? (1 uke).

Og hvor mye penger ville dere hatt med dere til utlandet? (spania, hellas, tyrkia) osv. Har gjerne lyst til å spise ute og kose meg, kanskje shoppe litt også.

:) Hilsen ei jente som ikke reiser så mye!

Anonym poster: aaab0a8cf59be58a80438402fe3dbf45

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei dere. Har tenkt til å reise litt i høst, men lurer på et par ting.

Hvor mye penger ville dere ca hatt med dere til paris? (1 uke).

Og hvor mye penger ville dere hatt med dere til utlandet? (spania, hellas, tyrkia) osv. Har gjerne lyst til å spise ute og kose meg, kanskje shoppe litt også.

:) Hilsen ei jente som ikke reiser så mye!

En middag på Kreta (helt standar middag på en taverna) koster mellom 8 og 20 euro med et par brus/vin.

Dersom du vil på litt finere restauranter må du såklart regne med litt mer :)

Ellers er klær i typiske turistsjapper billige, men dersom du er ute etter kvalitet må du ofte opp i norske priser og litt under.

For en uke på Kreta ville jeg tatt med meg rundt 250 euro i matbudsjett, da inkludert frokost, lunsj og middag, pluss litt snacks.

Når det kommer til shopping og lignende kan jeg nesten ikke svare fordi jeg shopper lite i Hellas, men ta heller med litt for mye enn for lite, plutselig finner du noen skatter :)

Husk også penger til evnt. taxi/buss, tipspenger, penger til utflukter osv.

Skrevet

En middag på Kreta (helt standar middag på en taverna) koster mellom 8 og 20 euro med et par brus/vin.

Dersom du vil på litt finere restauranter må du såklart regne med litt mer :)

Ellers er klær i typiske turistsjapper billige, men dersom du er ute etter kvalitet må du ofte opp i norske priser og litt under.

For en uke på Kreta ville jeg tatt med meg rundt 250 euro i matbudsjett, da inkludert frokost, lunsj og middag, pluss litt snacks.

Når det kommer til shopping og lignende kan jeg nesten ikke svare fordi jeg shopper lite i Hellas, men ta heller med litt for mye enn for lite, plutselig finner du noen skatter :)

Husk også penger til evnt. taxi/buss, tipspenger, penger til utflukter osv.

Glemte selvfølgelig penger til drikke og lignende ellers. Nå avhenger det av hvor du drar, men her hvor jeg er på Kreta er typiske priser for en drink ute 5-7 euro, og 3.50 for en øl. Går mye penger på alkohol med andre ord, om du er glad i å drikke :)

Skrevet

Ca 500 kroner dagen i syden. I paris er det like dyrt å spise og shoppe som her hjemme så da ville jeg regnet 6-700 og enda mer hvis du skal shoppe.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar begge to. :) Dette var kjempe nyttig, for nå har jeg litt mer peiling på hvor mye jeg skal ta med meg. Fra en glad ts!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...