Gå til innhold

Hvor sover katten deres?

Fremhevede innlegg

Gjest Lille-pus
Skrevet

Akkurat nå (4 min siden):

I rent sengetøy, - førstemann til å bruke det etter vask :Hehe:

Ser ikke bort fra at han vil søke opp i sengen igjen når jeg legger meg i kveld :hjerte:

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akkurat nå (4 min siden):

I rent sengetøy, - førstemann til å bruke det etter vask :Hehe:

Ser ikke bort fra at han vil søke opp i sengen igjen når jeg legger meg i kveld :hjerte:

Puuuus :)

• 9 år senere...
Skrevet

Ser dette er en gammel tråd, men jeg fant den når jeg googlet dette spørsmålet, så fortsetter like gjerne på den.

Ser at mange lar katten sove i sengen sin. Begynner å lure på om jeg er en kjip katteeier. Vår katt får ikke sove hverken i sengen eller i sofaen, først og fremst fordi han (på tross av flåttmiddel) får en del flått, og jeg har små barn, og er ikke interessert i at flått skal falle av pelsen i sengen eller sofaen, og så krype rundt der (grøss) 😬 

Han har lært seg å respektere dette, og sover på teppet under stuebordet, eller på et lammeskinn under lenestolen. Om natten er han ute (selv om han ikke er så veldig gira på det) men garasjeporten står på gløtt, og han har en katteseng inne i garasjen som han kan sove i. 

Hva gjør dere andre?

Er dere ikke redde for flått når katten ligger i sengen eller sofaen? 

Anonymkode: 7fe76...78f

• Liker 2
Skrevet

Alle andre steder enn soverommene😊 er så redd for flått, mark og fuglelopper🤪 ene pusen har en eske på skjenken i gangen, og den andre sover som regel på sofaen i kjelleren. Eller så har dem senger i låven også. 

Anonymkode: 026c4...770

• Liker 1
Skrevet

Sover der den vil 😁

Anonymkode: c9fb0...691

• Liker 2
Skrevet

De sover litt over alt. 

Anonymkode: 78390...637

• Liker 2
Skrevet

Min puser sover der dem vil, og det går litt i perioder hva som er pop! Saueskinn på sofaen, lenestol, rett på gulvet, på badematta osv osv.
Kjøpte en gang en dyr og flott katteseng til min (den gang) enekatt, og hun elsket den, i ca 14 dager, så kom noen borti den med foten så den flyttet på seg noen cm, etter det har hun ikke sett i dens retning engang 😅

De får ligge i senga om dem vil, men de er ikke særlig glad i å være ute, så jeg er ikke så bekymra for insekter og sånt.

• Liker 1
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Flere steder, på gulvet, inni bokhylla, i sofaen, i stolen, på fanget, foran vedovnen, i vinduskarmen, bak tv..

Skrevet

Hvor de vil. De får ikke gå på bord og kjøkkenbenk, men overalt ellers.

Anonymkode: 31d8e...931

• Liker 1
Skrevet

En katt sover i sengen sammen med oss, og den andre sover som regel på sofaen. 

Skrevet

Litt forskjellige steder. Han sover i sengen med meg hver natt. Han har et stativ på stua, en puff og sover noen ganger på sofaen.

Jeg er ikke så redd for kryp, men kan være litt irriterende med kvister, blader og annet som setter seg i pelsen hans.

Anonymkode: 7d619...485

Skrevet

Ute. I skogen eller andre steder den føler seg trygg. Tøffing jeg har.

Anonymkode: 008b0...ba4

Skrevet

Hun sover der hun vil, og det er som oftest på varmekablene på badegulvet.

Skrevet

I katteseng eller bur på gangen. Katten har tilgang til gangen, badet og vaskerommet. Det er helt umulig å ha han inne på soverommet. Jeg får ikke sove når han skal klore, bite og herje.

• Liker 2
Skrevet

Katten vår får ikke sove i sengen eller sofaen. Jeg plukker jevnlig av den flått, og vil absolutt ikke at de skal falle av der vi sover eller sitter. Han har egen katteseng som han sover i, ellers ligger han under bordet på teppet. 

Dere som har katten i sengen (eller sofaen) er dere ikke redd for flått som faller av? 

Skrevet

På dagtid når jeg er ferdig på jobb sover hun gjerne i senga mi. På natta har hun ikke adgang på soverommet, men til kjøkken og stue. Jeg vet hun skifter en del mellom gulvet, vinduskarmen, øverst i stativet sitt og midt i sofaen på dagtid, så mulig hun gjør det om natta også. Tror det går i perioder hvor hun sover om natta, det virker i hvertfall sånn. 

Skrevet

På katteseng i senga, og under dynen havner de ofte i løpet av natten. Noen ganger i katteseng på badet, der er det varmekabler. 

Anonymkode: 74489...771

Skrevet

Pga allergi så får de ikke være på soverommet mitt, så de sover alle andre steder i leiligheten, har sine faste plasser som de roterer på.. sofa, badegulv, inni buret sitt (alltid åpent), i garderobeskapet med ytterklær, i kattehule (de har 1), på kjøkkenstoler, på kontorstol, midt på gulvet, vinduskarmen... De får være overalt unntatt soverommet og kjøkkenbenken. 

Anonymkode: 1157e...4ec

Skrevet

Hvor hun vil ❤️ Om natten er hun begrenset til senga, men om dagen velger hun mellom senga, plasser på stua eller i høyden på kjøkkenet. 

Anonymkode: d9273...15c

Skrevet

Vi har fire, så de sover på ganske mange forskjellige steder. På meg, i senga, på datastolen, på sofaen, på et pledd, i sengene deres, i tårnet deres osv. Ligger en katt overalt her egentlig😻

Anonymkode: 11ada...57b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...