Gå til innhold

Hvor sover katten deres?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det lurer jeg på i kveld :)

Og har den ett avgrensa område?

Hvor bør den nye kattunge vår ligge de første døgna?

Henter i helga :)

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min katt sover i sengen, oppe i høyder feks på kjøleskapet, inni klesskapet, oppå et saueskinn jeg har lagt oppå et klesskap, hun sover i vasken, på gulvet over alt generelt, i klorebrett-sengen, på klorebretthyllene, foran matskålen, i boden, i sofaen, i vaskemaskinen, i solsengen mens jeg ligger der, også da under solsengen. Har funnet henne sovende på kjøkkenbenken også... ;)

Ingen områder er avgrenset.

Den natten samme dagen jeg adopterte min pus, så sov hun i sengen mellom alle gangene hun koseklorte og malte så høyt at man våknet :hjerte:

• Liker 7
Skrevet

I senga mi,på en stol , i soffan eller i "kottet" .

Ingen steder er avgrenset , så hun går fritt :)

• Liker 1
Skrevet

Som regel oppå meg ....

• Liker 3
Skrevet

Der han vil med unntak av soverommet vårt. Nå som vi har flytta holder han på å finne seg nye yndlingsplasser, øverste trappetrinnet opp til 3. etg var en stor hit de første tre dagene :) Nå er det vel på spistestuestolene som er nye yndlingsplassen (foreløpig)

Skrevet

Som regel når jeg står opp ligger det en katt i sofaen og 2 stk på bordet :P ingen steder er avgrensa :)

• Liker 1
Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

De sover akkurat der det passer dem best den kvalden/natten :)

- standard er at minst en av dem sover i 'vår felles seng'.

Av og til er det en katt i sengen, en på badet og en på gjesterommet eller i en av sofaene.

Andre ganger er det 3 katter i sengen.

Lar du katten sove i sengen så oppfatter den sengen som 'sin', og en adferdsendring kan være vanskelig å få til senere :fnise:

En veldig liten (4-5-6 uker) kattungen ville jeg nok uten tvil enten tatt i sengen eller lagt meg på badegulvet sammen med. Dette da en såpass liten tass også trenger tryggheten og varmen fra en større kropp, og de aller yngste av dem, de på 4-5 uker, setter pris på litt mat i løpet av natten :hjerte:

Jeg antar den kattungen dere skal hente er ca 12 uker (Gratulerer forøvrig :) ) .

Personlig liker jeg å ha katter som sover i sengen, men ser at ikke alle liker det samme ;)

Endret av Lille-pus
  • Liker 1
Gjest Bobler
Skrevet

Han sover i hundesengen sammen med hunden, evt oppå samboeren min.

Han har tilgang til hele leiligheten.

Ville sovet med kattungen de første dagene. Hvis du ikke vil ha den på soverommet, legg en madrass på stua og sov der. :)

• Liker 2
Skrevet

Lar du katten sove i sengen så oppfatter den sengen som 'sin', og en adferdsendring kan være vanskelig å få til senere :fnise:

Jepp. Ender med at man får 20cm å ligge på selv, mens katten har 180cm :fnise:

• Liker 5
Skrevet

Her sover kattene akkurat hvor de vil i huset. Kunne ikke falt meg inn å avgrense noe område. Ofte ligger de i sengen sammen med et par hunder også. De ligger ikke samme sted hele natten, og er ofte ute på musejakt eller ligger i hagemøblene ute på terrassen, og så kommer de inn å skal ha frokost om morgen :-)

Har aldri opplevd eller hørt at katter får et "eierforhold" til sengen hvis de ligger der. Mine katter har ligget i sengen sammen med meg siden de kom i hus.

Skrevet (endret)

De første nettene sov hun ved siden av meg i sengen fra vi la oss til morningen, bare avbrutt av hyperanfall der hun prøvde å drepe meg og/eller dynen mens hun malte og ville kose og snuste meg i ansiktet..

Så hadde hun en periode der hun for det meste sov i stuen.

Nå legger hun seg forskjellige steder..sofa, lenestolen "sin", badegulv, kontorstol, kjøkkenstol, oppå skapet, inni klesskapet (hvis jeg har glemt å lukke døren) osv. Som regel flytter hun seg til sengen min en gang iløpet av natten eller sent på kvelden så når jeg våkner ligger hun ved siden av hodet mitt. Unntatt når kjærsten overnatter, da pleier hun ikke å synes at hun har nok plass så da ligger hun bare innimellom i sengen.. (har bare 140-seng og hun vil helst ha et passe stort område "bar" madrass å sove på)

Har aldri avgrenset noe område, hun blir ordentlig irritert hvis jeg så mye som lukker en dør i leiligheten, alt skal være åpent alltid har pus bestemt:P

Endret av SoftKitty
Skrevet

Akkurat der hun føler for det.

• Liker 1
Skrevet

Hvor hun vil. Ofte på hodeputa mi.

Skrevet

Hun er som regel ute om natten da, men hvis det regner så sover hun i senga mi. Det er kos! :)

Gjest SebraPiken
Skrevet

Pusa mi sover som regel i vinduskarmen, og midt under stuebordet, på kjøkkenstolen, og på et teppe i sofaen. Hun får ikke sove på soverommet wink.png

Skrevet

Nesten overalt. De eneste stedene som er off limits er i babysenga og vogna.

Den ene liker å ligge bak vaskemaskinen, inni klesskapet, på kontorstolen og inni hulene på kattetreet. Den andre liker å ligge oppå kattetreet, på sofaen, på senga, under bordet eller på kontorstolen. Begge liker senga på gjesterommet også.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Har aldri opplevd eller hørt at katter får et "eierforhold" til sengen hvis de ligger der.

Nå er det ikke snakk om "eierforhold", men om det meget enkle faktum at har du først satt kattungen opp i sengen din så byr det på problemer å senere påberope deg at katten ikke får være i sengen.

Skrevet

På dagen når han er inne så sover han enten i senga, på sofen eller oppå meg. På natta så må han sove på stua, og da ligger han på sofaen. Han har tydeligvis problemer med at jeg skal sove og gjør alt for å holde meg våken. Synes det er kjipt for synes det er så koselig å sove med dyra :(

Skrevet

Overalt.

Vi har en svært enkel avgrensing; hun får ikke lov å være inne på soverommet vårt. Dvs, hun får lov å ta en runde der inne for å sjekke reviret, men hun har ikke lov å oppholde seg der. Av den enkle grunn at vi ikke orker så mye pels i senga og hun røyter som et uvær.

Gjesterommet er litt off limits også, men hun rusler bare inn og kikker og snuser litt før hun går ut igjen, og det ligger sengeteppe på senga der, så det gjør liksom ikke så mye.

Så her går det i sofa, alle mulige stoler, vinduskarmer, gulvet (helst midt i veien der vi går) datastolen til den som ikke sitter ved dataen, mellom oss og tastaturet, oppå oss når vi ligger eller sitter i sofaen og matta på badet.

Skrevet

Om natten sover hun i dusjen på badet. På dagtid er vinduskarmen og kjøkkenbordet å foretrekke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...