Gjest Blubberella Skrevet 6. august 2012 #21 Skrevet 6. august 2012 (endret) Den ene sover i diverse stoler i stua, oppå klatrestativ eller oppi senga vår, og den andre sover helst under ting som senga, sofaen, stoler o.l. Vurderer å kjøpe en sånn hule til den sistnevnte pusen så hun får sin egen lille krypinn-soveplass. Ingen direkte avgrensing her, men det er ikke lov for pusene å sove på bord og benker. Endret 6. august 2012 av Ylvina
Djungelvrål Skrevet 6. august 2012 #22 Skrevet 6. august 2012 I sofahjørnet På badegulvet spesielt om vinteren når vi har varme på der. I senga vår på kjæresten min sin side, vet ikke hvorfor. I et svært gammel trau vi har stående på spisestubordet
Teppet Skrevet 6. august 2012 #23 Skrevet 6. august 2012 I de fleste sengene i huset (helst min), sofaen, bokhyllen, toppen av skapet, i klesskapet, viduskarmen, gangen, under bordet. Våknet en morgen av at hun lå på ryggen min å sov.. Hun får som regel lov til å sove i sengen, men er litt forsiktig med det om sommeren pga mye flått. Da vi hentet henne var hun ikke mer en 6-7 uker gammel og da sov hun i sengen med meg.
Portvinpiken Skrevet 6. august 2012 #24 Skrevet 6. august 2012 Nå er det ikke snakk om "eierforhold", men om det meget enkle faktum at har du først satt kattungen opp i sengen din så byr det på problemer å senere påberope deg at katten ikke får være i sengen. Som sagt. Ingen problemer med det her. Vi bestemmer både når hunder og katter kan være i sengen eller ikke. Går helt fint det. 1
Aurora M. Skrevet 7. august 2012 #25 Skrevet 7. august 2012 Pusina mi sovner i armkroken min og sover der stort sett natten gjennom. Hender hun tar seg en tur på kjøkkenet og knaskrer litt tørrfor eller en luftetur på verandaen dersom det er varmt. Men jeg våkner nesten unntaksvis ved at hun nusser på meg. Når jeg har syke eller små fosterhjemskatter som ikke kan være alene om natten, rømmer hun på gjesterommet. 4
Hvitløk Skrevet 7. august 2012 #26 Skrevet 7. august 2012 Storepus sover enten i reiseburet/hulen, på sofaen, i stolen med saueskinnsfellen eller på spisebordet (umulig å venne han fra det). Lillepus sover for det meste i sengen, på kofferten, i reiseburet/hulen eller sofaen. De får gå alle steder utenom på badet fordi der er det for mange kjemikalier
skruf Skrevet 7. august 2012 #27 Skrevet 7. august 2012 Foretrukne soveplasser for kattefrøkena vår er; I sofaen oppå minstejenta når hun ligger å ser tv Dukkevogna til minstejenta (nåde hvis det ligger ei dukke der, da står katten på to og kikker surt oppi, mens den kommer med klagende lyder helt til vi har fjernet dukka) I stolen til minstejenta (hun har en rød tvstol) (trenger vel ikke å si at minstejenta er favorittperson nr 1 hos katten....) På en kommode på loftet som står helt inntil murpipa når vi fyrer i ovnen. Senger i huset har alltid vært forbudt for katter her i huset. Delvis pga min allergi, og delvis pga jeg har funnet flått i senga de gangene katten snek seg oppi. Men nå har hun skjønt det, og legger seg aldri oppi ei seng selv om dørene inn til soverommene står åpne.
Gjest RamaLama Skrevet 7. august 2012 #28 Skrevet 7. august 2012 De første tre nettene sov pusen i senga sammen med oss, og hun rørte seg ikke en mm. Etter hvert som hun utforsket leiligheten ville hun sove andre plasser på soverommet, og nå sover hun hvor som helst egentlig. Foretrukne plasser: Sofalenet Sofaryggen Senga Brødfjøla (nei, hun får ikke lov, gjør det likevel) Dusjen (fått seg noen overraskelser der :p) Under skohylla i gangen Under vedovnen Kjøkkenbordet (heller ikke lov) På tvbenken, foran tven Og selvfølgelig oppå meg. Helst når jeg gjør noe viktig. Vi prøvde å holde det avgrena etter hun sluttet å sove på soverommet, men hun åpner døra. Ikke mulighet for å låse den. Vi kan jo barrikadere den, men det får jo være måte på hvor mye styr en skal foreta seg hver dag
Gjest Guilty Skrevet 7. august 2012 #29 Skrevet 7. august 2012 Katten til samboer og meg sover som regel under bordet på stua, bak tv-benken eller i vinduskarmen på pc-rommet. Hun har vel egentlig ikke noe avgrenset område, men vi har som regel igjen de fleste dører så det hun har tilgang på hele tiden når hun er inne er stua, kjøkkene, pc-rommet og gangen Katten til foreldrene mine og meg sover som regel i sofaen, i sengene og på en slik flettet kurv
CathFoto Skrevet 7. august 2012 #30 Skrevet 7. august 2012 Pus 1: I armkroken, under dyna, i fotenden, i sofaen, i klesskapet, på klatrestativet Pus 2: På tørketrommelen, på vinskapet, på bokhylla, på kontorstolen, i sofaen, i klesskapet Pus 3: I sovesofaen, i sofaen mellom sofaputene, bak macen, på vinskapet
hermoine Skrevet 7. august 2012 #31 Skrevet 7. august 2012 overralt egentlig Det er foreldra mine som eier kattene, og de liker å ligge i senga til folk. Når vi "ungene" er på besøk så varierer det hvor de ligger. Når jeg er på besøk alene sover jeg på rommet mitt, og kattene sover da i senga eller på gulvet her. Eller i skapet. Er søstra mi på besøk sover de i senga hennes, Er jeg og kjæresten min på besøk sover vi i gjestesenga siden den er større, og da sover kattene der xD Ellers sover de litt i senga til foreldra mine, men de vil ikke ha kattene der om natta så da sover de i sofaer og stoler her og der. Den ene katten liker også godt å sove ute om sommeren, på noen stoler eller en katteseng der
ashera Skrevet 8. august 2012 #32 Skrevet 8. august 2012 (endret) Overalt, unntatt i senga vår, det får de ikke lov til. Men benken ved foten av senga blir flittig brukt. Akkurat nå sover han ene mellom skjem og tastatur her jeg sitter og jobber. Men om vinteren bruker kattene nesten alltid et fast sovested i et "kurvhus" med saueskinn i. Endret 8. august 2012 av ashera
Marispan72 Skrevet 24. august 2012 #33 Skrevet 24. august 2012 Hvorfor får ikke katten lov til å sove i senga deres? Jeg synes det er kjempekos når katten sover i senga mi. 2
Minya Skrevet 25. august 2012 #34 Skrevet 25. august 2012 Det er kjempekos med katter i senga, men ikke når det ligger igjen en halv katt i sengetøyet når katten har reist seg opp og gått. Hun røyter en god del, og det orker vi rett og slett ikke å ha i senga.
Fanta Exotic Skrevet 25. august 2012 #35 Skrevet 25. august 2012 Kattene våre sover som regel på gulvet, i sofaen, oppå akvariet, på en pute som ligger på gulvet, på baderomsgulvet (hvis det er kaldt) eller i vindukarmen. Jeg kan ikke ha katt i senga, fordi jeg egentlig er litt allergisk. Men når nye kattunger ankommet hit første gang får de alltid sove i senga vår 2-3 uker ihvertfall
tr.heimspia83 Skrevet 25. august 2012 #36 Skrevet 25. august 2012 Når jeg bodde alene så hadde katten tilgang til hele huset, inkludert soverommet. Min elsket å sove på hodeputa sidnav meg. Virket som om det var den varme pusten min som tiltrakk han dit. Når jeg snudde meg så la han seg på andre siden av meg også Han var helt i ekstase når jeg lå med en arm ute av dyna f.eks, for da kunne han legge seg oppå/intill den og få enda mere varme Syntes det var fryktelig koselig med selskap. Når jeg så møtte min nåværende samboer så begynte jeg å lukke døra etter at katten bet han i tåa en gang Mulig noe sjalusi som var ute å gikk, men det var ikke noe problem. Han hadde sin faste plass på et teppe på sofaen. Likte ikke skinnsofaen så veldig godt, så han sov som regel på teppet. Når vi flyttet på småbruket til gubben for 1 1/2 år siden så måtte vi avgrense litt katten den første tiden. Gubben har en terrier som syntes at katt var et godt måltid :gjeiper: Etter 2-3 mnd så fikk katten gå hvor han ville, men det er ei barnegrind inn til stua. Dermed kan katten hoppe inn og ut av stua som han selv ønsker mens hunden kun har tilgang til gangen. Som regel sover katten på sofaen eller i en kontorstol. Det har hendt seg at katt og hund sover rett sidnav hverandre nå, men ikke tett inntil. Det er for intimt tror jeg... De godtar hverandre men ikke mere Katt har all rettigheter for å ferdes der han vil, men holder seg til 2 plasser. Kontorstolen og et pledd på sofaen. Var lett å lære han at pleddet var hans plass også. Dersom han la seg på andre plasser i sofaen var det bare å løfte han bort til teppet. Etter 10-12 reptisjoner så skjønte han at han får ligge i fred på teppet Så vår nye og gode sofa slipper de spisse klørne hans når han strekker på seg og slikt Mulig han savner litt varmen fra meg etter 2 år sammen (alene), men igjen så har han et stort småbruk å herje på hele dagen Tror generell trivsel veier opp for manglende kroppskontakt om natta
Brunhilde Skrevet 26. august 2012 #37 Skrevet 26. august 2012 Katten(e) her i huset sover hvor de vil. Jeg har en som elsker en spesiell stol i stua, men to andre foretrakk å ligge på bena mine om natten. Så lenge katten er fornøyd bryr jeg meg ikke så mye om hvor de ligger, gitt.
HedvigR Skrevet 26. august 2012 #38 Skrevet 26. august 2012 På dagen sover de overalt, gjerne i noen av sengene, i sofaen, oppå en stol, på gulvet, på verandaen, på gjerdet... Om natta er de ute, tror de for det meste er ute på oppdagelseferd da, men er et kattehus bak huset som de sover i av og til.
Tyggegummi Skrevet 26. august 2012 #39 Skrevet 26. august 2012 Hun ligger stort sett i sofaen eller i godstolen. Vi startet "avvenning" med å sove på soverommet/senga når jeg ble gravid da det er uaktuelt med katt og baby på samme rom når vi sover. Ellers får hun ikke være på stue/spisestue/kjøkkenbord, samt kjøkkenbenken. Hun er nok oppå der når vi ikke er hjemme, men aldri når vi er til stede. Vil ikke ha katt i maten.
Gjest Snuppeluppsen Skrevet 26. august 2012 #40 Skrevet 26. august 2012 Før sov katten min i sengen min, men etter at jeg fant makk i rompa på han var det siste gangen jeg hadde han der. Lukker bare døra til soverommet, så han har resten av huset å boltre seg på. Han elsker forøvrig å sove oppi skittentøyskurven blandt sure sokker og hva annet man måtte finne der.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå