Gå til innhold

For the love of a horse

goldenchanel

Anbefalte innlegg

I dag følte jeg for å opprette en dagbok, for å skrive om det triste som har skjedd. Jeg har sagt farvel til min vakreste gutt igjennom 6 år, min 19 år gamle oldenburger.

Han var begynt å bli en gammel mann, sprang karrieren hans var over for 3 år siden da han fikk påvist store forkalkninger i frembena. Han fikk være pensjonist i 3 år, som veterinæren på Bjerke sa, " det er ikke mange konkurranse hester som får være pensjonist så lenge! "

Han var tryggheten selv på banen, i stallen var han den alle måtte klappe for han stod jo med hode ut og ventet på kos dagen lang! Savnet etter han er og blir enormt, men han fortjente en verdig avslutning mens ørene enda var toppet.

Run now free in all your glory

So glad to be a part of your story ♥

Endret av goldenchanel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh, nå fikk jeg frysninger og tårer i øynene. Føler virkelig med deg!

Det er flott at du ga en konkurransehest et godt liv etter sprangkarrieren, og at du tok så godt vare på ham. Du må ha det utrolig vanskelig nå!

Jeg har selv en gammel hest med forkalkninger, og jeg gruer meg vanvittig til den dagen jeg må ta farvel med henne, hun er jo en utrolig stor del av livet mitt.

Det så vanskelig å ta farvel med de individene som påvirker oss gjennom livet, men kjærligheten man har opplevd må være verdt sorgen det er å miste dem!!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er veldig vanskelig, prøver å skyve det litt bort hvis ikke blir det gråting dagen lang. Han har vært en fantastisk gentleman gjennom årene jeg har hatt han, og han fortjente kun det beste, selv når hesten ikke kan konkurreres mer med skal man ta vare på dyret man har skaffet mener jeg :)

Hester tar en stor plass i hjertet til dem som elsker dem, og det er aldri lett å si farvel. Gledene og oppturene man har hatt er minnene man må ta med seg videre. Fantastiske dyr, jeg angrer aldri på timene jeg tilbringer med hester :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, nå først så jeg innlegget med bilde. Så nydelig han var! Man ser veldig godt at dere hadde et godt og nært forhold på bildet.

Hvordan går det med deg?

Huff, kjenner jeg gruer meg utrolig til jeg må oppleve det samme. Særlig fordi alle alltid kommenterer alderen hennes og sånn...!

Høres ut som dere har hatt veldig gode år sammen, det er godt man har sånne minner. Du har helt rett i at man må fortsette å ta vare på hesten når den ikke kan konkurreres med mer. Det er altfor mange som har en "bruk og kast"-mentalitet til hester.

Kanskje denne dagboka vil være fin for deg til å dele minner du har med ham, og hvor mye han har betydd for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Annonse

Det går mye bedre nå, overraskende bra faktisk! Tenker på de gode tidene vi hadde sammen, kommer selvfølgelig noen tårer i ny og ne, men følte avgjørelsen var riktig.

Jeg har begynt å undervise to små ponni-jenter, begynt innkjøring av en 4 år gammel shettis, og trener for å bli lett nok til å ri ponnien min igjen. Mye mer hest i livet mitt nå enn det har vært de siste årene, og det er virkelig herlig :)

Jeg unner alle følelsen av å være rundt hester, det er ganske magisk!

Legger ved ett bilde fra våre gode dager!

post-43292-0-98332200-1346746391_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...