Gå til innhold

Nå renner tårene...

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

-Nå renner tårene...

eller

-Jeg gråter...

Mange skriver dette i innlegg de svarer på. Jeg synes det er fint med medfølelse og medmenneskelighet, men for min del blir det for dumt å sitte å gråte av noe jeg leser på nettet. Dere som skriver det, gråter dere virkelig, eller er det en skrivemåte for å vise deltagelse?

Ikke missforstå... jeg er ikke en person uten følelser, men hva med et trøstende ord istedenfor "Jeg gråter nå"...

Hadde jeg postet et innlegg der jeg uttrykte min sorg, ville jeg satt mye mer pris på noen trøstende/ oppmuntrende ord framfor "Nå gråter jeg"

Anonym poster: f17c78c35f05c144dc838dc4494c764b

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har grått flere ganger når blodig urettferdighet rammer mennesker jeg leser om på nett. Enten når det skjer eller i etterkant når jeg først leser historien deres. Jeg har dog intet behov for å dele det hele tiden.

• Liker 7
Skrevet

Hvilken tråd tenker du på da, egentlig?

Hadde det hendt meg selv så tror jeg at jeg hadde blitt glad for å vite at det finnes mennesker som faktisk bryr seg, selv om det bare er "på nettet" som du sier.

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken tråd tenker du på da, egentlig?

Hadde det hendt meg selv så tror jeg at jeg hadde blitt glad for å vite at det finnes mennesker som faktisk bryr seg, selv om det bare er "på nettet" som du sier.

Har ikke lyst til å dra fram noen spesielle tråder da det er trådene til personer som opplever sorg. Men du kan vel selv tenke deg hvor du finner tråder der leserne svarer at de gråter.

Altså, jeg syns det er bra med omtanke for sine medmennesker, men som Silfen skreiv, så publiserer h*n ikke når h*n gråter.

Det jeg mener er, hjelper det ikke litt mer med noen medfølende ord enn med en setning som sier "Nå gråter jeg"...

• Liker 2
Skrevet

Jeg har aldri følt at det er en negativ ting at noen gråter for andre. De fleste blir vel som sagt rørt av at andre viser medfølelse.

Jeg husker at jeg mistet min mormor en gang, og da jeg fortalte om hvordan det var hjemme så gråt læreren min. Jeg husker at det var fint..forstår ikke hvorfor det er negativt bare fordi det er "på nett" - eller at det er så fælt å dele at man gråter. :)

• Liker 4
Skrevet

Kvinneguiden - til å gråte av.

• Liker 3
Skrevet

Hei.

Jeg synes det er vakkert at folk uttrykker sentimentalitet og medfølelse - enten de skriver noen trøstende ord, eller gråter.

Da vet jeg at de bryr seg - for gråter man, uttrykker man følelser uten ord.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Tror du de lyver, eller at det er unaturlig å bli rørt av noe man leser, selv om det er på nettet? Er det mindre naturlig å bli rørt på nettet enn en avis etc, hvor noen skriver om noe trist?

Anonym poster: b7f143549b5a1d4e8232fae118d88786

• Liker 1
Skrevet

Viser man mindre medfølelse ved å skrive at man føler med, kondolerer, dette var trist osv?

Jeg syns også det er rart å skrive : nå gråter jeg...

• Liker 1
Skrevet

For min del så hender det tårene strømmer når jeg leser hvordan andre har det og da hender det jeg skriver det, vet ikke helt hvorfor men tenker at det viser at jeg føler med mennesket det gjelder. Forøvrig så synes jeg det er naturlig gråte sammen med noen som er i sorg, jeg er lagd sånn at jeg får veldig vondt av andre og føler veldig sterk empati med andre.

Om du ts synes det er rart så er det det samme for meg, folk er forskjellig.

Skrevet

Kvinneguiden - til å gråte av.

Alikevel utsetter du deg selv for grusomheten. :P

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har skrevet dette nå nylig i en tråd, og da var det faktisk helt sant. Det den aktuelle brukeren skrev fikk veldig inn på meg da jeg selv har vært i en lignende situasjon tidligere, og fordi jeg "kjenner" brukeren litt gjennom flere måneder der vi har diskutert i ulike tråder osv.

Jeg er i tillegg gravid, og kanskje ekstra emosjonell om dagen, så for meg er det fullt mulig å begynne å gråte av en veldig trist hendelse, skjebne o.l. selv om jeg ikke har noe personlig forhold til den som skriver det.<br /><br /> Anonym poster: 99f87bdad2e45f4bc5a4a44db1473ae5

Skrevet

Har ikke lyst til å dra fram noen spesielle tråder da det er trådene til personer som opplever sorg. Men du kan vel selv tenke deg hvor du finner tråder der leserne svarer at de gråter.

Altså, jeg syns det er bra med omtanke for sine medmennesker, men som Silfen skreiv, så publiserer h*n ikke når h*n gråter.

Det jeg mener er, hjelper det ikke litt mer med noen medfølende ord enn med en setning som sier "Nå gråter jeg"...

Så hva hjelper da? Er det egentlig noe som hjelper mer enn enn andre ting? Det viktigste når folk er i sorg er at vi våger å vise at vi bryr oss så jeg synes det er flisespikkeri å henge seg opp i hvordan folk gjør dette. Det værste er vel om ingen sier noe, dette vet vi jo at kan skje og at noen bevisst unngår folk i sorg fordi de ikke tørr å møte dem.... og det er jo noe av det værste..

Skrevet

Personlig synes jeg alltid det er vanskelig å finne ord, eller sette ord på hva man kan si eller ikke si til mennesker som er i sorg. Er alltid engstelig for hvordan den sørgende vil oppfatte det jeg sier. Kanskje han/hun tar det opp i helt feil mening?

Men fra det til å ikke si noe - så velger jeg å si det jeg føler der og da.

Blir jeg oppfattet feil, så har jeg i hvert fall vist at jeg bryr meg om og evner å føle med den som har det vondt.

Mye verre å ikke si /skrive noe i det hele tatt, men du så enkelt det hadde vært mange ganger.

Skrevet

Det er da bare bra at noen tør å si at de gråter når de leser triste ting? Det kan trøste, og det forteller andre at: Fint å vite at det ikke er bare jeg som gråter..

• Liker 2
Skrevet

Jeg kan godt finne på å gråte av folks triste historier.. selv om det "bare er på nett" så er det jo et ekte menneske bak ordene. Jeg er lettrørt da, og gråter lett. De som skriver det mener nok å uttrykke at de ble beveget og at de føler med personen.

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

Vel jeg sitter her og gråter nå jeg, etter å ha lest en veldig trist sak her inne. Vi er svært forskjellige når det kommer til uttrykksmåter - mens enkelte er flinke til å finne frem fine dikt eller kan dele en lignende erfaring, så har andre vanskelig med å finne ord. Når de da skriver at de gråter så er det nettopp medfølelse de viser uten at de kanskje har så mange vakre ord. Jeg ser faktisk ikke noe galt med det - for meg er det å si "jeg gråter med deg" ikke noe anderledes når man sier det på Kvinneguiden enn når f.eks. Bjørn Eidsvåg sier det i "Eg ser".

Eller er det utenkelig for trådstarter at en faktisk kan bli så overveldet av noe en leser at en faktisk gråter?

Skrevet

Jeg har aldri grått av noe jeg har lest her inne, dermed har jeg heller aldri skrevet «nå gråter jeg» eller «tårene renner». Det ville jo vært å lyve. Og jeg synes uansett at å formulere seg på akkurat den måten er litt flåsete, selv om det er godt ment.

Å fortelle at man blir rørt til tårer om man virkelig blir det ser jeg derimot ikke noe galt i. Det skal man vel ikke skamme seg over, og for TS eller den som skrev det rørende innlegget er det vel hyggelig å høre.

Skrevet

Alikevel utsetter du deg selv for grusomheten. :P

Jepp. Det blir litt som en togulykke. Det er grusomt, men man klarer ikke å la være.

AnonymBruker
Skrevet

Typisk kvinnelig følelsesposering! De mener selv de skårer poeng ved en slik oppførsel.

Anonym poster: 989315e32d090ddc5c2e3d6a03b97a49

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...