Gå til innhold

Melk gått ut på dato?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en melkekartong her som har vært åpnet noen dager, og som jeg ser går ut på dato i dag. Er den fremdeles drikkbar?

Anonym poster: 0c531102cfb7767c79bfe86acc05a2d7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge lukt og konsistens er helt fin, er det bare å drikke.

• Liker 2
Skrevet

...men noe sier meg at den går i vasken, uansett. Tenk på barna i Afrika!

• Liker 1
Skrevet

...men noe sier meg at den går i vasken, uansett. Tenk på barna i Afrika!

Det er ikke et barn i Afrika som blir mindre sultent eller tørst av at vi ikke kaster mat!

Kan ikke tenke meg et dummere utsagn. "Spis opp maten din, tenk på de sultne barna i Afrika." Hva om barnet spiste opp? Ble et barn i Afrika mett av det?

Nei, slutt med sånt tull og doner penger til hjelpeorganiasjoner i stedet. Det hjelper barna i Afrika, Å bruke melk man ikke vil bruke gjør ikke!

:heks:

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke et barn i Afrika som blir mindre sultent eller tørst av at vi ikke kaster mat!

Kan ikke tenke meg et dummere utsagn. "Spis opp maten din, tenk på de sultne barna i Afrika." Hva om barnet spiste opp? Ble et barn i Afrika mett av det?

Nei, slutt med sånt tull og doner penger til hjelpeorganiasjoner i stedet. Det hjelper barna i Afrika, Å bruke melk man ikke vil bruke gjør ikke!

:fnise:

Og vi lurer på hvorfor nordmenn bare blir tykkere og tykkere.

Er jo ikke noe rart det når vi vokste opp med slike fraser

Skrevet (endret)

Altså, du må jo virkelig ha forsøkt hardt for å ikke se at "tenk på barna i Afrika" (det er da ingen som sier det seriøst i dag?) var en spøk fra min side. Når det er sagt, så synes jeg det virker som om du er likegyldig til at folk skal kaste mat som ikke er dårlig, og det synes jeg er litt rart fra en dame som ellers virker oppegående.

Endret av Drue
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke drikker melken så gi den til kattene. De elsker melk!

Anonym poster: 5e8738c584171da6d5b18666c9eebfcf

Skrevet

Katter skal IKKE ha melk! De aller fleste katter tåler det ikke, og får vondt i magen.

• Liker 2
Gjest NozMonster
Skrevet

drikk den om den ikke er sur, er det litt sur, så bruk den til å lage vafler av :)

Skrevet

NEI! Katter tåler ikke melk!!!!!!!

• Liker 2
Skrevet

:fnise:

Og vi lurer på hvorfor nordmenn bare blir tykkere og tykkere.

Er jo ikke noe rart det når vi vokste opp med slike fraser

Sant nok! :ler:

Altså, du må jo virkelig ha forsøkt hardt for å ikke se at "tenk på barna i Afrika" (det er da ingen som sier det seriøst i dag?) var en spøk fra min side. Når det er sagt, så synes jeg det virker som om du er likegyldig til at folk skal kaste mat som ikke er dårlig, og det synes jeg er litt rart fra en dame som ellers virker oppegående.

Beklager at jeg ikke tok spøken, Drue.

Nei, jeg kaster så og si ikke mat, det har du helt rett i. Melk (og fløte) som begynner å bli gammelt bruker jeg til baking. Ellers fryser jeg ned, eller spiser rester til lunsj. ;)

Katter skal ikke ha melk nei, selv om de elsker det. Mange katter elsker også sjokolade. Det skal de heller ikke ha.

AnonymBruker
Skrevet

Den gikk i vasken, gitt.

Men seriøst, ti svar...? :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg skjønner at du er skuffet.

Jeg hadde også forventet mye, mye mer enn skarve ti svar. :(

Anonym poster: 6245128abb6221554bce499c0d9089da

• Liker 1
Gjest NozMonster
Skrevet

Den gikk i vasken, gitt.

sånn går det med alle disse hjelpsomme folka på KG vet du ;)

Skrevet

Det kan jo faktisk gjøre at vi ikke åpner den nye kartongen like fort, og totalt sett sparer noen kroner som vi kan donere til afrika :rolleyes:

• Liker 1
Gjest navnelapp
Skrevet

Utruleg teit å slå mjølk i vasken som ein ikkje ein gong har smakt på. Uansett barn i Afrika eller ikkje. Eg sluttar aldri å forundre meg over kor engstelege og usikre folk er. Mjølk har god datomargin, den er ofte heilt fin tre-fire dagar over utløpsdatoen. Du smakar det om det er noko feil med mjølka.

• Liker 4
Gjest Blubberella
Skrevet

Jeg opplevde at en kartong melk varte ei hel uke over datostemplinga før den begynte å bli rar på smak. Nå er jo ikke det en selvfølge, men melk varer ganske lenge så lenge man oppbevarer den kaldt og ikke har den stående for lenge ute i romtemperatur. Det er en ide å ikke tømme ut før man har sjekket lukt og smak. Ikke for barna i Afrika sin skyld, men av økonomiske og kanskje til og med miljøhensyn. Det er da ikke om å gjøre å sløse mest mulig :)

• Liker 3
Gjest Snoken-
Skrevet (endret)

Teit å kaste melken ja.

Ser man det positive i det så sørger du for at folk har arbeidsplasser ved at du har et unødvendig stort forbruk av husholdningvarer.

Endret av Snoken-
  • Liker 1
Skrevet

Jeg kan fint drikke melken på utløpsdato, og også et par dager etter om smak og konsistens er ok. Har aldri blitt dårlig av det.

• Liker 1
Skrevet

Blir den sur så kan den fortsatt brukes til f.eks vafler

Og jeg mener å huske at vaffelrøren kan fryses ned slik at man ikke trenger å bruke den med en gang

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...