Gå til innhold

Lunsj til utdrikninglag

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal lage lunsj til et utdrikningslag på lørdag. Lunsjen skal spises enten i minibuss eller ute i naturen et sted om det er fint vær, så det må være noe som er lett å spise uten bord.

Noen tips til hva jeg kan lage? Tenkte på pastasalat selv, men er så lei av det så har lyst å lage noe litt mer spennende.

Anonym poster: 726e74f514a2ccd990b128882320d4d6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Og det må være noe som kan lages ferdig fredags kveld.

Skrevet

Tapas? Alltid en vinner, og veldig godt til både vin og øl. :)

AnonymBruker
Skrevet

Tapas? Alltid en vinner, og veldig godt til både vin og øl. :)

Godt forslag, men tenker at det ikke er så lett å spise når man sitter i en buss eller ute et sted.

AnonymBruker
Skrevet

Pizzasnurrer! Det fikk vi servert i et utdrikningslag for en liten stund siden, og det passet veldig bra :)

Anonym poster: ae937230c3a203d7926b58daa7ed7200

Skrevet

Godt forslag, men tenker at det ikke er så lett å spise når man sitter i en buss eller ute et sted.

Tapas er jo kjempelett, det er jo nesten utelukkende fingermat. :) Ikke er du avhengig av at det skal være varmt heller. ;) Bare kjøp litt stivere papptallerkner, evt dype tallerkner, så går det veldig fint å holde maten på plass. Så bare sender dere bokser med de forskjellige rettene rundt på bussen, evt bare går folk og forsyner seg selv hvis dere sitter ute. :)

Skrevet

Hva med lomper skjært opp i biter med forskjellig innhold? Feks røykalaks og smøreost, ost, paprika og skinke, karrikylling osv. Enkelt å spise og servere i farta :)

AnonymBruker
Skrevet

Tapas er jo kjempelett, det er jo nesten utelukkende fingermat. :) Ikke er du avhengig av at det skal være varmt heller. ;) Bare kjøp litt stivere papptallerkner, evt dype tallerkner, så går det veldig fint å holde maten på plass. Så bare sender dere bokser med de forskjellige rettene rundt på bussen, evt bare går folk og forsyner seg selv hvis dere sitter ute. :)

Tapas var nå et meget lite presist forslag, må jeg si, hvis du synes det er så enkelt (å spise eller å lage i stand?) synes jeg du også kunne gitt TS noen litt mer konkrete tips om hva du mener er passede tapasmat til piknik.

Lomperullforslaget til Murray synes jeg var godt.

I tillegg kan kanskje ferdigstekte kalde kyllingklubber være en idé. Evt pai som skjæres i stykker og serveres kald, eller en form for piroger eller børek i porsjonsstørrelser, feks trekanter av filodeig fylt med feta, vårløk og spinat. Melon skåret ferdig i passe biter i en boks. Og feks rett og slett en boks gode kjeks til "dessert" (eller en langpannekake i stykker, kan jo i så fall bakes i god tid og fryses ned).

Pastasalat eller couscoussalat er også greit å lage, men krever tallerken og bestikk. Med lomperuller (feks med røkelaks, kremost og dill), kyllingklubber, feta/spinatpaier, melon og kjeks/kake har du både fisk, kjøtt, grønt/frukt og søtt, og du trenger bare servietter til serveringen. :)

Anonym poster: e01a3cccfbacdb568574505cedb16568

Skrevet

Tapas var nå et meget lite presist forslag, må jeg si, hvis du synes det er så enkelt (å spise eller å lage i stand?) synes jeg du også kunne gitt TS noen litt mer konkrete tips om hva du mener er passede tapasmat til piknik.

Anonym poster: e01a3cccfbacdb568574505cedb16568

Det kommer jo helt an på hva man vil ha. Men tapas trenger ikke være noe avanserte greier. Det er jo egentlig bare forskjellige småretter, så da kan man jo gå for det man liker, og mestrer å lage.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...