AnonymBruker Skrevet 6. august 2012 #1 Skrevet 6. august 2012 Hei! Jeg har i en lengre periode slitt en del med både depresjon, mat, og selvskading relatert til dette. For ca 3 uker siden kom jeg hjem fra ferie, og gikk da rett ut i jobb igjen. Føler jeg ikke greier å prestere på langt samme måte som før, og føler jeg sliter meg helt ut, både fysisk og psykisk. I den siste tiden har jeg lurt på om jeg skal sykemelde meg for en periode. Men jeg er usikker på om dette kan hjelpe, eller ikke. Er redd for at dersom jeg gjør det, kommer jeg til å isolere meg totalt, og bare være inne. Samtidig har jeg en servicerelatert jobb, noe som både er positivt og negativt. Er jo blant folk da, men er slitsomt å putte på et falskt smil og være hyggelig når jeg gråter på innsiden. Lurer også på om jeg skal ta meg en tur til psykolog, jeg kan vel oppsøke en selv? Har ikke så veldig godt forhold til fastlegen, har bare vært hos han en gang, og da fikk jeg utdelt sovetabletter/antidepressiva. I tillegg er jeg en veldig lukket person, snakker ikke om personlige ting med noen, verken familie eller venner. Har dere noen innspill eller tips til hva jeg bør gjøre? Alt mottas med takk :-) Anonym poster: 63cf3d53f48d8607ba5217e73ac28a3e
AnonymBruker Skrevet 6. august 2012 #2 Skrevet 6. august 2012 Hvordan sykmelder man seg selv? Jeg trodde det var legen som måtte sykmelde folk? Anonym poster: 154a17d307eee622a56149a8314042d3 3
Gjest sensasjon Skrevet 6. august 2012 #3 Skrevet 6. august 2012 du må gjennom fastlegen hvis du ikke vil betale i dyre dommer for psykolog privat. Råder deg til å bytte fastlege til du finner en som passer. Tror du kommer til å bli mer deprimert av å ikke ha noe å gjøre hele dagen. Bare sitte hjemme å sture er ingen god plan.=) Snakk med en psykolog og spør hva han/hun mener om sykemelding.
The Kitten Skrevet 6. august 2012 #4 Skrevet 6. august 2012 Det er legen som sykemelder deg, det kan du ikke gjøre selv. Kanskje det kan være greit å be om delvis sykemelding til å begynne med? På den måten risikerer du ikke å isolere deg helt, samtidig som du får mulighet til å samle krefter så du presterer 100 % når du er på jobb. Om du ikke er fornøyd med fastlegen din, så bytter du. Det er viktig å ha et godt forhold til legen sin.
Jade Skrevet 6. august 2012 #5 Skrevet 6. august 2012 Har dessverre ikke noe råd til deg annet enn at du bør skifte fastlege. Viktig å ha en som du er komfortabel med. Lykke til videre! Håper du får det bedre snart!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå