Gå til innhold

Dere som hadde spesielt blide babyer..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fortsatte d å være skikkelige solstråler? Gutten min er usedvanlig blid, og smiler til alt og alle. Samtlige søm treffer han, sier de aldri har møtt en så blid unge, ikke minst sier mange han er en av de peneste babyene de har sett :hjerte:

Men er dette personligheten hans? Har noen unger i familien som er sutrekopper uten like, og som melker alt som kan melkes, hvis dere skjønner. Hyl og skrik store deler av dagen, og en mor som forøvrig ofte er inkonsekvent, så klart det kan jo ha med det å gjøre. Men faren deres er generelt en sutrekopp han også :fnise:

Men poenget mitt er, om man kan se personligheten til ungene så tidlig som nå? Åtte måneder gammel. Han gråter ikke noe særlig når han slår seg heller, mens mange andre barn i omgangskretset gråter kjempelenge når de slår seg, og dette er barn som er så små at de ikke gråter bare får å få trøst og oppmerksomhet.

Mener ikke å være ufin mot de andre ugnene/foreldrene ved å skrive dette, jeg har bare merket det at ungen min virker veldig anderledes, på en måte. Han er konstant i godt humør, det blir ikke krise og sutring og hyling når han blir trøtt, det går over i det millisekundet jeg tar han opp og spør om det gikk bra, hvis han faller og slår seg, og han sjarmerer alt og alle.

Noen andre som har hatt slike solstråler, som det viste seg at var det som større barn også? :) Er rett og sett bare nyskjerrig. :) Er jo kjempestas at alle snkker så varmt om sønnen min :hjerte:

Anonym poster: def694b62cde537150b9b999cec7f213

Videoannonse
Annonse
Gjest Magdalene
Skrevet

Nå har jeg vel aldri hørt noen si noe stygt til andre om barna dems.

Jeg skryter jo alltid at barna til de jeg møter, selv om jeg ikke syns de er over snittet søte/pene ;)

Når det er sagt var/er datteren vår på tre år en solstråle. Hun har alltid vært det. MEN hun har da absolutt sine raptuser hvor hun sutrer, trasser og griner. Det er da bare sunt at de viser at de har egne meninger.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg vel aldri hørt noen si noe stygt til andre om barna dems.

Jeg skryter jo alltid at barna til de jeg møter, selv om jeg ikke syns de er over snittet søte/pene ;)

Når det er sagt var/er datteren vår på tre år en solstråle. Hun har alltid vært det. MEN hun har da absolutt sine raptuser hvor hun sutrer, trasser og griner. Det er da bare sunt at de viser at de har egne meninger.

Nå er jeg i stand til å skille mellom vanlig "folkeskikk-skryt", og den skryten sønnen min får, da. Dessuten, mange av de som har babypå min gutt sin alder, og litt eldre, har selv skrytt av han og sagt at han virker spesielt blid, og forundret seg når han har slått seg, over hvor fort det går over.

Og så klart skal han ha egne meninger, som alle andre barn. Det er ikke det jeg mener når jeg sier blidt og glad barn. :)

Vi voksne er jo forskjellige vi også. Jeg er for eksempel ikke en sånn evig glad-person, som smiler og er fornøyd hele tiden. Faktisk er jeg født pesimist. ;) Mens andre venner jeg har, virker generelt mye blidere enn meg, og blir mye lettere glad enn meg. Så jeg lurte rett og slett bare på om man ser slike personlighetstrekk såpass tidlig. :)

AnonymBruker
Skrevet

Forøvrig, jeg ser ikke hvorfor totalt fremmede skulle si "herregud for en nydelig gutt", mens de ser helt bergtatt ut, hvis det ikke stemte. De trenger jo ikke å si noe dersom de ikke faktisk mener det. Jeg er så klart ikke objektiv, synes så klart selv at han er verdens fineste! :) Men jeg må innrømme jeg blir ekstra stolt og kry når selv fremmede stopper oss og sier at han var usedvanlig pen! :)

Men klart, alle babyer er pene! Har tilgode å se en baby som ikke er søt!

AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig syns DU at babyen din er usedvanlig pen og verdens blideste Men det syns alle andre mødre ogsåwink.png

Anonym poster: 0e8f122c01107040d7212d68b55e45c3

• Liker 15
Skrevet

Jeg hadde ei blid og glad jente, grunden til jeg sier HADDE, e at ho våknet opp for ca et par mdr siden, og var pludselig blitt til ei teenager...no er ho sur og ønsker oss foreldre dit peppern gror:)

Når det kommer til dette med barn som nesten ikke gråter...vil jeg påstå at jeg heller vil ha et barn som gråter, når han/hun får vondt. Jeg har en gutt på 8 år, som aldri gråter, hvis der er andre mennesker til stede, uansett hva! Da han var 3 år, brakk han nesen under lek på barnehagen, ingen tårer. Tårene viser seg ku, når vi foreldre er alene med han. Mange folk har stusser over dette og vi kan ikke annet enn å si, at slik er han bare. Han er ellers en kvikk, god og blid gutt, men aldri en tårer, uansett hva! Så jeg vil hellere ha tårer...

Å jeg vil være ærlig å si, at jeg har ofte, sagt tll andre foreldre, at babyen deres er nydelig også selvom den ikke er:) man sier liksom ikke til foreldre: "babyen din er lite pen;)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Virker nesten som om folk blir fornærmet over at jeg sier at jeg har en veldig pen sønn. Det var nå for det første ikke poenget med tråden, det var bare en liten tilleggsopplysning. Godt mulig det er politisk ukorrekt å si at alle babyer ikke er like pene, men sånn er det altså.

Akkurat som at jeg ser at ene venninnen min har et barn som er penere enn gjennomsnittet, så ser jeg også at min egen sønn er penere enn gjennomsnittet. Ikke minst, når man blir stoppet på butikken og over alt, og folk sier at jeg har en usedvanlig pen unge, ja da tror jeg nok ikke de lyver. En ting er at man sier til venner at barna deres er søte/pene, selv om de er gjennomsnittlig, men når fremmede som overhode ikke hadde trengt å ofre oss et blikk, kommenterer både utseende, utstråling og humøret hans, da velger jeg å være stolt over min vakre sønn. :)

Men dette var ikke tema for tråden! Den heter ikke "dere med spesielt pene unger".

Og så klart vil han også komme trassalder og ha dårlige dager, men det er altså ikke det jeg snakker om. :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig syns DU at babyen din er usedvanlig pen og verdens blideste Men det syns alle andre mødre ogsåwink.png

Ja det er klart, det har jeg ikke sagt noe på heller! ;) Men nå har altså opptil flere helt fremmede sagt det også. :)

Skrevet

Mine to som har vært spesielt blide som baby har verken hatt trass eller forandret personlighet. Det kan selvsagt være at de blir vanskelige i puberteten.

• Liker 1
Skrevet

Nå er barnet bare 15mnd da, men later så langt til å være født blid. Såklart er det litt gråt når det slår seg, litt trassing og noe fornærmelse, men det går oftest fort over.

Jeg tror at barn er født med ulike personligheter som kan komme veldig tidlig til syne og forbli slik livet gjennom - uten at det utelukker dårlige dager/perioder, trassaldre og tenåringsnykker.

Jeg hadde forøvrig en litt interessant diskusjon med en kollega. Hun mente på at det finnes både ekstremt søte og mindre søte babyer, men at det som fanger oppmerksomheten i så måte ikke nødvendigvis er ansiktstrekkene, men minespillet. Har man en baby som smiler mye, vil man altså etter hennes resonnement få flere komplimenter for søt baby enn dersom man har en som er litt mer alvorlig anlagt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Virker nesten som om folk blir fornærmet over at jeg sier at jeg har en veldig pen sønn. Det var nå for det første ikke poenget med tråden, det var bare en liten tilleggsopplysning. Godt mulig det er politisk ukorrekt å si at alle babyer ikke er like pene, men sånn er det altså.

Akkurat som at jeg ser at ene venninnen min har et barn som er penere enn gjennomsnittet, så ser jeg også at min egen sønn er penere enn gjennomsnittet. Ikke minst, når man blir stoppet på butikken og over alt, og folk sier at jeg har en usedvanlig pen unge, ja da tror jeg nok ikke de lyver. En ting er at man sier til venner at barna deres er søte/pene, selv om de er gjennomsnittlig, men når fremmede som overhode ikke hadde trengt å ofre oss et blikk, kommenterer både utseende, utstråling og humøret hans, da velger jeg å være stolt over min vakre sønn. :)

Men dette var ikke tema for tråden! Den heter ikke "dere med spesielt pene unger".

Og så klart vil han også komme trassalder og ha dårlige dager, men det er altså ikke det jeg snakker om. :)

Du virker jævlig høy på pæra for å være upolitisk korrekt.

• Liker 7
Skrevet

Charactouy, det tror jeg du kan ha rett i. Mi er veldig blid, hun ler og "er med" på en måte, når vi møter folk. Ser de inn i øyne e og ler med lyd. Mange faller pladask for henne da.

Jeg har lurt på det samme som deg, ts. Og håper at det holder seg, at hun er en positiv og fornøyd person.

Jeg tror ikke at siden hun er blid og gråter lite, så er hun følelsesmessig tilbakestående, som noen her tydeligvis mener.. Og selvfølgelig er min baby utrolig søt, hun kan nesten ikke måle seg med andre;)

Skrevet (endret)

Du virker jævlig høy på pæra for å være upolitisk korrekt.

Overst den der, ts.

Klart du har en usedvanlig vakker baby. Det har vi alle, og det skal vi synes slik at vi har lyst til å beskytte dem. Sånn tror jeg naturen har laget det:)

Endret av Tolly
Skrevet

Gutten min var og er en skikkelig solstråle. Veldig følsom og sprudlende. Sånn at bhg, helsesøster osv kommenterer det. Helsesøster sa sist da han var med lillesøster på kontroll at ikke alle er slik. Og lillesøster er også blid, men ikke sånn som broren. Hun er roligere, han er veldig full fart.

Skrevet

Jeg syns det er interessant hvordan flesteparten her inne har bestemt seg for at TS sin unge sikkert ikke er mer enn gjennomsnittet pen..... Det er klart at alle mødre syns sine unger er pene, men det er jo en gang sånn at noen er spesiselt pene og faktisk blir lagt merke til overalt slik TS beskriver. Selv om det er politisk ukorrekt å si det innrømmer jeg gjerne at jeg legger merke til enkelte unger som ekstra sjarmerende selv om jeg jevnt over syns alle små har sjarme.

Janteloven synes veldig godt i denne tråden.... :murvegg:

• Liker 7
Skrevet

Jeg kan ikke uttale meg om TS sitt barn da jeg ikke har sett denne. Jeg har helt gjennomsnittlig pene barn og alle som en har fått komplimenter av fremmede på byn. Jeg tror fornøyelige barn tiltrekker positiv oppmerksomhet.

• Liker 3
Gjest Marmot
Skrevet

Min sønn var ikke spesielt blid som baby, men han har aldri vært spesielt sutrete/grinete heller. Nå er han derimot usedvanlig blid, fornøyd og "enkel".

Skrevet

Eg trur dei fleste foreldre synest sine eigne ungar er "betre" enn andre ungar, både når det gjeld personlegdom og utsjånad. Det er klart det er forskjell på ungar, men eg høyrer ikkje ofte om foreldre som synest ungen er så stygg og sur ;) Trur ingen her kan svare deg på om sonen din er penare og blidare enn andre ungar, TS.

Skrevet

synes det er merkelig å omtale babyer som "pene" jeg ....

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...