Gjest Tindra Skrevet 16. februar 2004 #1 Del Skrevet 16. februar 2004 Jeg har en del kviser og har tenkt å gjøre noe med det, ved hjelp av å spise sunnere. Trenger litt hjelp til å finne ut hva som er bra å spise mot kviser og hva som IKKE er bra..(når man ser bort fra sjokolade,potetgull,brus, snop og mat med mye sukkerinnhold osv) Har tenkt å gjøre mitt beste for å få fin hud iløpet av 14dager men trenger derfor litt hjelp med kostholdet mitt! Vet jo at det er bra å drikke mye vann, spise mye frukt (i mitt tilfelle funker gulrøtter veldig bra) men er veldig i tvil når det gjelder mat som pasta, brød..har hørt at det ikke er så bra for huden?? men hva kan jeg spise da? kan jo ikke bare leve på salater og vann :o da blir jeg jo aldri mett... hjelp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 16. februar 2004 #2 Del Skrevet 16. februar 2004 EGENTLIG tror jeg ikke du kan spise noe for å unngå kviser, eller motsatt, men det sies jo at huden reflekterer kroppens indre tilstand, så du kan i hvertfall unngå for mye kaffe, brus og kunstige tilsetningsstoffer. Ellers er grønn te alltid bra, siden det sies å være en antioksidant. Men at man skal få kviser av f.eks sjokolade eller sterk mat, vet jeg ikke om jeg tror på. Men igjen, det du føler stemmer for din kropp, er som oftest en god pekepinn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mona76 Skrevet 16. februar 2004 #3 Del Skrevet 16. februar 2004 Her er noen tips! * Vitamin A-mangel kan forårsake kviser * Sink-mangel kan gi hudproblemer * Selen holder huden og håret friske * Levende bakterier kan være til hjelp ved akne (kviser) og andre hudproblemer - den beste kilden er "levende" yoghurt naturell, og den fås også i tablettform. * Spis mest mulig frisk frukt og grønnsaker, fortrinnsvis rå, og skjær ned på inntaket av fet mat. * Ta et sink-tilskudd (30mg daglig) * B6-tilskudd er nyttig ved premenstruell akne * Ta et godt antioksidanttilskudd med vit.A, C og E pluss selen. Første bud er uansett rens av huden og tilførsel av fuktighet morgen og kveld, med produkter tilpasset din hudtype! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 16. februar 2004 #4 Del Skrevet 16. februar 2004 EGENTLIG tror jeg ikke du kan spise noe for å unngå kviser, eller motsatt, Det er jeg enig i. Jeg har selv omtrent aldri hatt kviser og har aldri tenkt på hva jeg spiser, selv om jeg spiser mye grønnsaker, frukt, drikker mye vann o.l. så er jeg ikke akkurat gjerrig med potetgull, brus og snop. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mona76 Skrevet 16. februar 2004 #5 Del Skrevet 16. februar 2004 Tradisjonelt angis det at fett, sukker, krydder, pølser, sjokolade, skarpe oster og alkohol påvirker akne, men dette er ikke bekreftet ved tallrike studier. Derfor blir det ikke gitt generelle kostholds-restriksjoner ved akne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nala Skrevet 16. februar 2004 #6 Del Skrevet 16. februar 2004 Det heter at mat ikke har noen betydning for kosthold. At studier ikke påviser noen sammenheng i alle fall. Likevel er det helt klart individuelle forskjeller. Jeg får så absolutt kviser av å spise blant annet sterk mat og potetgull. Potetgull er verst. Er nesten så jeg kan hjemme at porene tetter seg til av dritten :o Bare synd det er så godt, da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. februar 2004 #7 Del Skrevet 16. februar 2004 Udos Choise (olje) skal visst gjøre underverker for hud og hår. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aowi Skrevet 16. februar 2004 #8 Del Skrevet 16. februar 2004 Jeg tester stadig vekk.... sånn en gang i mndn..... og ser hver gang... at når jeg har spist potetgull så kommer kvisene Har stort sett bare kviser når jeg har spist det jeg...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saga Skrevet 17. februar 2004 #9 Del Skrevet 17. februar 2004 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå