Gå til innhold

Stor overgang etter fødsel?


Fibonacci

Anbefalte innlegg

Dere som har fått barn:

Hvordan ble overgangen fra å være gravid til å bli foreldre? Jeg tenker på følelsesmessig, praktisk, samlivsmessig osv.

Var det bedre enn dere trodde? Eller hadde dere "barseltårer"?

Man går jo og gleder seg i 9 måneder og lurer på hvordan det blir når babyen har kommet ut! Hvordan opplevde dere det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her var det mange spm på en gang...

Overgangen fra å være gravid til å være mamma ble for meg litt urealistisk. Jeg hadde jo ingen fødsel, men keisersnitt. Så det tok nesten en uke før jeg godttok at Erik var min sønn.

Praktisk så er det jo en stor overgang. Jeg merket det veldig forskjell når jeg ble alene med han. Små enkle tin gsom å gå i kjelleren med noe greier ble tungvindt, bare en liten svipptur på butikken ble en ekspedisjon og samlivsmessig ble det en påkjenning fordi vi var slitne og anstrengte og anspente hele tiden.

Det å være mor er kjempedeilig. En utrolig deilig følelse i hele kroppen hver gang jeg ser på lille gutten min. Et lite smil, en latter eller bare det at han sovner på armen min gjør meg lykkelig... Dette er mye bedre enn jeg trodde. Absolutt!!

Jeg gleder meg til å bli gravid igjen, for det syntes jeg også var koselig. Med alle sparkene og bevegelsene i magen. Og ikke minst gleden over å vente på noe godt. Som mamma sa til meg; Å vente på en glede er og også en glede...

Lykke til!!

KLem Magnhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Har meg en ekspress runde over dagbøkene her inne, og ønsker alle en super Påske og lykke til med "forestående sysler"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...